Wat zou je doen??

Hij zit op speciaal voortgezet onderwijs… In zijn gedrag is hij echt nog jong, vertraagde puberteit… en wat trager van begrip. Zijn broertje van 10 is slimmer zeg maar… (is af en toe best zielig hoor, maar het is nie anders ) Hij is dus zeg maar impulsiever en overziet de gevolgen en betekenis van zijn uitspraken niet echt. Toen ik hem dat probeerde uit te leggen(hij neemt nogal veel van me aan, soms meer als van zijn moeder) dat het nog al hebberig overkwam, zei hij dat zijn moeder het zelf had gezegd dat hij het maar in twee keer moest vieren :shock: dus echt nut heeft het denk ik niet als ik het met zijn moeder bespreek… (muk… het was die lange jongen op de doop van daan :stuck_out_tongue: )

Ik heb nog niet de moed gehad om hem te vragen wat hij wil hebben, maar inderdaad een ‘snoep’ kadootje is wel een goede… Over het algemeen komt hij namelijk met de optie van doe maar geld, en daar heb ik zo’n gruwelijke hekel aan… whahahaha(ik weet dat het dan over het algemeen toch maar op gaat aan andere dingen, en dat wil ik niet)



Ik blijf nog ff in dubio… het gaat me eigenlijk meer om het principe nu… het feit dat hij het expliciet doet omdat ie dan meer krijgt…



Overigens… examenfeestje met vrienden gaat niet echt lukken vrees ik. Hij gaat zelden tot nooit om met jongens van school… heeft niet bijster veel vrienden, dus het zou ronduit zielig zijn als we het daar vanaf zouden moeten laten hangen, vrees dat hij dan in een leeg huis zit :eh:

Ik zou allereerst maar 1 keer gaan :wink: Alleen op zijn verjaardag en ALS ik al 2 keer zou gaan, zou ik voor Gismolo’s idee gaan.

Het cadeautje op zijn verjaardag en een zak snoep (of zoiets) en een kaart bij het slagen!



Wel slim bedacht van hem overigens! :thumbup: En eerlijk!! Verdient hij bij mij een zak snoep mee :mrgreen:

of een kado wat je in 2 etappes kan geven (stom voorbeeld maar bijvoorbeeld op de verjaardag het hoesje en voor het examen de CD)?



Ik kan me wel indenken dat je in deze situatie wel ook naar een feestje voor zijn examen gaat maar dan 2 dikke kadoos… nuh, dacht het niet. Dan een groter en een (veel) kleiner kado of het bedrag delen om voor beide gelegenheden een kado te hebben.

Gezien zijn situatie en niveau zou ik kiezen voor 2 keer een klein kadootje .

Ligt er bij mij ook aan hoe goed ik iemand ken, is het een kennis die voor de kado`s alleen maar mensen uitnodigd, of hebben jullie wat meer samen?



in het laatste geval, zou ik voor beiden gaan, voor de verjaardag standaard bedrag, examen iets kleins, leuks…



hij formuleerd het natuurlijk heel direct, maar dat heeft ws ook met zijn beperking te maken, ook al kan hij het goed uitleggen. dat kan een kind van 12 ook. daar zou ik niet zwaar aan tillen.



gewoon doen , wat je gevoel je ingeeft en handelen naar je beurs.

mv2kids ik zou ook voor 2 kado’s gaan.

Ten eerste is hij kwa nivo nog maar een kind en in zijn ogen zijn er 2 feestjes en verheugt hij zich ook als ene kind op 2 kado’s.



Zou gewoon kijken voor leuker goekope dingen die je dan op beide feestjes kan geven.



En kwa zijn uitspraak daar kun je niks van zeggen zoals je al zegt heeft hij het nivo van een veel lagere leeftijd en dit is gewoon een inpulsieve uitspraak van hem. maar in zijn ogen heeft hij recht op 2 feestjes aangezien een verjaardag en een examen toch 2 verschillende dingen zijn.



zoals je weet is mijn middelste verstandelijk beperkt ik zou bij hem ook niet alles op 1 dag kunnen doen. dat begrijpt ie gewoon niet.



meis zal eens nadenken over leuke kado ideeen

Ik zou ook gewoon 2 cadeaus geven. Voor een examen hoeft het toch niet zo duur te zijn? (voor een verjaardag ook niet persé hoor). Ze verkopen ook mokken met geslaagd erop en snoepjes erin. Bij de Milo hebben ze wel meer van dat soort dingen die niet heel duur zijn.



Een cadeau in twee keer geven is denk ik niet echt een goed idee voor iemand met een verstandelijke beperking, want dat snappen ze vaak niet.



En als ik de tijd niet had zou ik naar het examen feestje gaan, want dat gebeurd natuurlijk minder vaak dan jarig zijn (als het goed is).

Ik zou beide keren heen gaan en ook beide keren iets geven. Hij kan er niks aan doen dat het dicht bij elkaar valt immers. Wat had je gedaan als er een maand tussen zat ? Of 2 maanden ? Ik zou dan een gewoon verjaardagscadeau geven en iets kleins voor zijn examen.

ik zou naar beide feestjes gaan en alleen voor zijn verjaardag een echt cadeautje kopen… voor zijn geslaagd- feestje een zaksnoep en een kaartje.



geen twee cadeautjes… want dat is niet nodig.

en zonde van je geld.

helemaal als je het beter kan gebruiken

ik heb eerlijk gezegd nooit een feestje gegeven toen ik mn examens gehaald had. :think:



ik zou iets meer geld bij het verjaardagskado doen omdat hij geslaagd is… zodat hij een wat duurder kado krijgt maar wel 1 kado…



je kan beter 1 mooi kado geven dan 2 kleinigheidjes waar hij toch niks mee doet…

Ik zou naar bijden gaan en het kado geld wat hij krijgt op zijn verjaardag in 2 delen en dan bij allebijde dagen een leuk kaartje er bij van gefeliciteerd dan ktrijgt hij toch 2 kadotjes in de prijs van 1

Ik heb hetzelfde probleem, elk jaar weer :mrgreen: Ik ben in de zomervakantie jarig, en vier mijn verjaardag altijd vlak voor de zomervakantie in de klas. Maar het schijnt de gewoonte te zijn :angel: dat je juf voor het einde van het schooljaar nóg iets geeft :think: . Hoe zeer ik dit ook probeer af te wimpelen, eigenlijk is het ook wel logisch. Want álle juffen en meesters krijgen iets aan het einde van het schooljaar én voor hun verjaardag… dat ik dat nou zo nodig vlak bij elkaar moet plannen, is mijn probleem :mrgreen:



Ik zou dus voor beide keren een cadeautje kopen (klein, het gaat om het gebaar :wink: en om je aanwezigheid!), en dus ook beide keren gaan.

Tja, ik begrijp het wel een beetje…Misschien kwam het er niet zo handig uit bij hem, maar als hij 3 maanden later jarig was geweest had hij ook 2 kadootjes gekregen. Hij kan er niets aan doen dat het gelijk valt…



Zou dus 2 dingen kopen…Iets ‘groots’ voor zijn verjaardag en een kleinigheidje voor zijn examenfeestje…

Als je er zin in hebt zou ik naar beide feestjes gaan. En waarschijnlijk heb je wel een soort vast budget voor verjaardagskadootjes en daar zou ik me aan houden voor de verjaardag.

En voor het examen een kleinigheidje. Iets grappigs met snoep van Jamin ofzo is toch leuk. Bij een examenfeestje horen in mijn ogen niet perse grote dure kadoos.

@ruud wrote:

@mv2kids wrote:




p.s. hij is dan wel 17, maar heeft het verstandelijk vermogen van een 12-jarige… (qua begrip en gedrag zeg maar)






Dan is hij vast gezakt en hoef je maar 1 kadootje. :mrgreen:



Ik zou alleen voor zijn verjaardag iets geven hoor. :wink:




Wahahahaha Ruud, rol hier van mijn stoel af van het lachen !! Jij bent echt scherp :wink:



Maarre ff mijn mening, ik zou ook alleen op de verjaardag gaan en dan 1 kadootje geven dus.

Ik zou naar beiden gaan en voor beide keren een cadeautje geven. Je geeft al aan dat hij een laag niveau heeft, zit op VSO. Ik begrijp zijn logica wel. Om te vergelijken, ik ben 21 nov jarig, 2 weken voor sinterklaas. Toen ik nog op de basisschool zat, maar inmiddels niet meer geloofde in sinterklaas, kreeg ik ook gewoon op beiden dagen cadeautjes.



Gezien zijn niveau vindt hij het vast leuker om twee keer een klein cadeautje te krijgen dan 1 keer een wat groter.

@Madre wrote:

Tja, ik begrijp het wel een beetje…Misschien kwam het er niet zo handig uit bij hem, maar als hij 3 maanden later jarig was geweest had hij ook 2 kadootjes gekregen. Hij kan er niets aan doen dat het gelijk valt…



Zou dus 2 dingen kopen…Iets ‘groots’ voor zijn verjaardag en een kleinigheidje voor zijn examenfeestje…




precies helemaal mee eens .

twee keer iets kleins idd.

Ik zou gewoon 2 keer gaan.

Hij is toch nog maar 17 he en begrijpelijk dat ie denkt aan de kado’s , dat doen ze toch bijna allemaal nog op die leeftijd van 12. Dan denken ze meestal niet, het leukste is dat ze allemaal komen, maar dan denkt ie , hoe meer er komen hoe meer ik krijg :lol:



Op zn verjaardag een normaal kado en als ie geslaagd is een leuk snoepblik geven.

En als ie zoveel van geld krijgen houd, dan zou ik bij de bank 10 of 5 euro gaan omwisselen in losse 1cent muntjes, dan krijgt ie van van jou heeeel veel geld :lol:



Ps, zij moeten ook 2 keer allemaal boodschappen in huis halen om twee keer een feestje te geven he. Dus in 1 keer vieren zou eigenlijk alleen goedkoper zijn voor degene die het feest geeft.



Wat zou je doen als hij deze week jarig was en een andere kennis viert volgende week zn examenfeest?