Was er gewoon even benieuwd naar na aanleiding van het topic welke tas je hebt.
Hier zit erin
-luiers
-doekjes
-kleertjes
-zwitsal creme, shampoo miniverpakking en miniverpakking wasgel
-verschoonmatje
-pakje drinken
-koekje
euhmmm ff denken verder :mrgreen:
luiers, doekjes, schone kleren voor allebei, luierzakjes, soepstengels, hydrofielluier, sudocreme als ik er aandenk, tuitbekers, potje eten, slabje en lepel
In de kleine luiertas:
- luierst
- luierdoekjes
- hydrofielluiers
- schone romper en schone kleertjes
- miniverpakking Sudocreme (die ik nooit gebruik ;))
- plastic zakjes
- Nijntje koekjes
En verder is het afhankelijk van waar we naar toe gaan. Meestal zit er ook wel iets van een speeltje in en soms een fles en melkpoeder en water ed.
In de grote luiertas zit behalve het bovenstaande lijstje altijd speelgoed en ook altijd een fles, melkpoeder, water, een slab, een lepeltje, een minitubbetje Bepanthen en vaak ook wel iets van een potje fruit of ‘warm eten’ (dat op dat moment natuurlijk nog niet warm is ;)). Oh ja, en hierin zit wel ook een verschoonmatje, snoetenpoetsers en zonnebrandcreme.
luiers
schoon setje kleren
billendoekjes
snoetepoeters
koekje
drinken
luierzakjes
hydrofiele luier voor als de verschoningsruimte goor is of als die er niet is
zonnebrandcreme
setje schone kleertjes en sokjes, luiers, luierdoekjes billenzalf
een vestje of jasje afhankelijk van t weer. twee bandana s(ivm eventuele felle zon
luierzakjes een doosje paracetamol zetpillen en een doosje paracetamol voor mama
flesje water voor mama
mn meitai
Wow. Ik ging altijd op pad met twee luiers en een pakje luierdoekjes. Als hij mazzel had ook nog een drinkfles, maar meer niet. Ik hou niet van slepen .
Ben echt verbaasd dat mensen zowel snoetepoetsers als luierdoekjes mee nemen. Een doekje is een doekje, toch? 8)
hier luiers en doekjes. Alleen als de poepluier al is geweest, laat ik ehtook nog wel eens thuis. Ligt eraan wat we gaan doen en waar ed.
in de standaard-kit in de auto alleen luierdoekjes, luiers en een hydrofiele doek (altijd overal handig voor)
En in de gewone luiertas:
luiers
luierdoekjes
plastic zakjes voor vieze luiers/kleertjes
hydrofiele luiers
flesje
KV
speelgoed (flesje macaroni, heel handig met verschonen om ze af te leiden)
snacks
natusan billencreme
verschoonmatje
schone kleertjes
En meestal zit de mei tai er ook in.
Wij gaan vaak bij wielerkoersen kijken, daar is meestal helemaal niets qua verschoonmogelijkheden, dus ik neem alles meestal gewoon maar mee.
@D. wrote:
Wow. Ik ging altijd op pad met twee luiers en een pakje luierdoekjes. Als hij mazzel had ook nog een drinkfles, maar meer niet. Ik hou niet van slepen.
Ben echt verbaasd dat mensen zowel snoetepoetsers als luierdoekjes mee nemen. Een doekje is een doekje, toch? 8)
Hihi…
Ja…nou ja…het lag er wel een beetje aan waar we heen gingen en hoe lang…
Even kort de deur uit:
-Luiers
-Doekjes
-1 verschoning
-(soms) sudocreme
Bij Jo soms ook wat extra KV in een bakje en 1 lege fles,maar voor beide heren normaal eigenlijk geen voeding…daar had ik mn (.)(.) voor…
Na de BV hooguit wat KV of pyamapapje (als het een avondbezoek was).
Ik vergeet het nog wel eens. Of ik heb alles bij me behalve een luier :roll: Maar over het algemeen gaat mee:
luiers
luierdoekjes
geparfumeerd zakje voor vieze luier
drinken
koekje
schone kleertjes
En idd met luierdoekjes poets ik gerust zijn snoetje.
als ik nu de deur uitga neem ik slechts een luier en een tuitbeker mee, zodat er onderweg altijd water kan drinken.
Als we langer weg gaan, dan heb ik meer luiers, luierdoekjes, iets van een koekje/doosje rozijntjes voor de heren, diezelfde tuitbeker…en toen hij wat jonger was ook een schone set kleding (en met een dagje uit doe ik dat nog wel eigenlijk).
als ik naar mijn ouders of schoonouders ga dan enkel een schoon setje kleding. de rest hebben ze daar. ga ik ergens anders op bezoek of langer weg dan:
luiers&doekjes
pakje drinken&liga
schone kleertjes
slabber
Voor korte poosjes zijn rugtasje met daarin een stel luiers en billendoekjes
Voor iets langere tijden de luiertas met luiers, billendoekjes en een rompertje
En in mijn handtas zitten standaard snoetenpoeters (of soms ook gewoon een pak billendoekjes) voor al die snottebellen, vieze handjes, monden vol zand enzo die altijd wel tussendoor komen als ik rugtas en luiertas net niet bij me heb).
Mijn luiertas is ondertussen een kleine etui in mijn eigen tas geworden. Daarin zitten 2 luiers, luierdoekjes en een luierzakje voor het wegwerpen. Rode billetjes heb ik hier mss in die anderhalf jaar 2 x gehad dus zelfs geen zalf mee.
Als we langer weg gaan, gaan er 2 luiers mee, luierzakjes, doekjes, liga meergranen, drinken (zijn nubybeker en dan vaak een pakje drinken extra). Een extra rompertje en setje kleding. Vaak slinger ik er ook nog een knijpzakje fruit in voor de lekkere trek.
Nu alleen nog maar een verschoningsmatje :mrgreen:
Jeetje wat nemen jullie veel mee…
Hier alleen nog een luier en doekjes en idd zoals ik hier al las als hij net gepoept heeft dan niets…
Ben juist zoooo blij dat al dat gesleep niet meer nodig is
Ehm.
Doekjes & Luiers. :mrgreen:
Eventueel zijn tuitbeker.
Dit was paar maanden terug nog anders, maar ik heb nu gewoon kleding pakje bij mijn zus en schoonmoeder liggen.
Luiers voor allebei de kinderen, luierdoekjes, voor beide schoon setje kleding (niet altijd voor Eline) voor Mees wel, ivm spugen, bepanthen, drinkbeker van Eline, koekjes :mrgreen: ,slab
in de babytijd nam ik altijd een pyamaatje mee voor het geval er gespuugd werd of een spuitluier kwam… maar echt extra kleertjes verder niet en verder gewoon luiers, doekjes, luierzakjes en iets te drinken.
Of dat nou een voeding was of nu een drinkbeker.
Maar het past allemaal in een klein tasje…Ben niet zo van het slepen :mrgreen:
Als ik kort weg ga:
- twee boterhammen om haar zoet te kunnen houden als er een lange rij in de supermarkt bij kassa staat :mrgreen:
- Rietjesbeker met water als t warm is
Halve dag of langer op pad, incl visite bij iemand:
- ca. 3 luiers (afhankelijk vd tijd)
- billendoekjes wel, en nooit iets van zalf, nooit geen uitslag oid gehad
- rietjesbeker
- fles
- KV
- klein speelgoedje, bijv. legopaardje
- extra speen
- appel & potje groente of fruit
- pakje liga of nijntje koekjes als tussendoortje/zoethoudertje
- slab