Wat zit er allemaal in jouw luiertas

@D. wrote:

Wow. Ik ging altijd op pad met twee luiers en een pakje luierdoekjes. Als hij mazzel had ook nog een drinkfles, maar meer niet. Ik hou niet van slepen :angel:.

Ben echt verbaasd dat mensen zowel snoetepoetsers als luierdoekjes mee nemen. Een doekje is een doekje, toch? 8)

Hier ook hoor, eigenlijk nooit echt een luiertas bij me gehad. Had gewoon een grote handtas (of zoals mijn man zegt ā€œknapzakā€) waar ik luiers en doekjes, nutriton en verschillende hydrofielen in had zitten (dochter heeft flinke reflux). Nu nog steeds alleen dan ook een koekje erbij, medicijnen en drinken. Dus je snapt hoe groot mn handtas is :lol:

Goed topic want ik moet er straks weer even aan wennen om een luiertas mee te nemen. Voor mijn dochter van bijna 3 heb ik alleen een minitasje in de auto liggen met een schone onderbroek, pamper, doekjes, zalf, hydr luier en plastic zak en als we langer weggaan neem ik altijd nog een liga en pakje drinken mee in mijn jaszak.

Ik nam eerder mee in mijn luiertas (moet em nodig weer es opzoeken) luiers, plastic weggooizakjes, doekjes, slabje, kv, fles water, ligakoekjes, zalf, schone kleding, hydro luier, fopje, flesje, knuffel, speeltje, washandje met miniverpakking zeep, omslagdoek, pffff :shock: wat een gesleep eigenlijk…

ojee nou hier komt mijn waslijst :mrgreen:

standaard:

Luiers

billendoekje

luierzakjes

verschoningsmatje (zat al bij de tas)

1 romper extra

1 broek extra

1 shirt extra

thermosfles warm water

voeding (zo’n torentje)

Adventfles

Nubysapfles

thermometer

mini potje vasaline

mini potje sudocreme

min tube bepathen

thermometer

reisversie Herome desinfect creme (om de handen te wassen b.v na verschonen)

Zwitsal op het wangetje

Nivea zonnebrandcreme

Doosje met Liga

hydrofiele luier

monddoekje

lepeltje

en als ik lang weg ga ook nog:

boterham

friuthap

en evt avondhap

voor mij zelf:

tampons

agenda

portomonee

mobiel

en dan zal ik vast nog wel iets vergeten zijn :oops:

En geloof het of niet ik heb nog een heel vak over :mrgreen:

hoe doe je dat??? Welke tas heb jij???

ik heb een luiertas van de Little company. Aan de binnenkant zit nog 2 ruime ritsvakken, een vak voor het matje + 2 flessenhouders

Op de voorkant zit een grootritsvak met daarop 3 vakjes voor een foto.

Daarnaast 3 kleine vakjes onder elkaar en op de achterkant van de nog een heel groot ritsvak.

Hij is net zo groot als een gemiddelde luiertas hoor :wink:

Ik heb van heel veel dingen de reisvariant gekocht en die heb ik allemaal bij elkaar in een ritsvak zitten, super handig :thumbup:

Verder zit het meeste in het middenvak, gewoon losjes dus niet op elkaar gepropt :mrgreen:

De tas voelt helemaal niet zwaar en oogt ook niet overvol ik neem hem overal mee naar toe.

Ik kan er zelfs nog meer in kwijt hoor als ik zou willen :wink:

Ik vindt het gewoon erg prettig als ik alles bij de hand, en ik heb alles ook echt wel een paar keer gebruikt inmiddels.

Momenteel nog even niks…Maar ik hoop over een weekje of 3 wel weer een gevulde tas te hebben met daarin

-luiers.

-luierdoekjes.

-spuugdoekje (2stuks)

• schone romper en kledingset
  • verschoningsmatje.

zetpillen paracetamol 240 mg

setje reserve kleding

luierdoekjes

luiers

koekje

drinken

plastic tas

verschoningsmatje

Dat hebben wij in de tas

oja zetpillen die heb ik er ook altijd standaard in :mrgreen:

@dragon wrote:

oja zetpillen die heb ik er ook altijd standaard in :mrgreen:

Hihi…als ik een weekeind weg ga,dan gaat dat nog wel eens mee,maar om even een boodschap te doen of op de koffie?

Ik ben echt niet nieuwsgierig,maar waarom nemen sommige een thermometer mee? Als ze onderweg plotseling koorts krijgen,dan ben je toch zo thuis? Of zit dit er standaard in en haal je het er gewoon niet uit?

Gewoon nieuwsgierig…

Tempraturen als ze ziek zijn is prima,maar je weet pas wat er is als je het over een bepaalde periode tempt…dat gaat dus niet op als je ff een bakkie ergens gaat doen of even gaat winkelen…

Koorts voel je toch wel en zo niet,dan is het toch niet hoog genoeg…

Toen de kids echt nog enkele weken oud waren nam ik hem ook mee (standaard in de tas),maar na enkele maandjes niet meer…

En cremes wel,maar dan alleen sudo of alleen bepanthen…

(pure schieuwnierigheid,die ik zogenaamd niet zou moeten hebben als ik mezelf serious zou nemen…)

hier ook standaard een thermometer. zit er idd gewoon standaard in vind het zelf wel handig, kan ik altijd ff checken indien nodig (eerste jaar had ze veel last van ondertemp…)

@mandy_d. wrote:

Tempraturen als ze ziek zijn is prima,maar je weet pas wat er is als je het over een bepaalde periode tempt…dat gaat dus niet op als je ff een bakkie ergens gaat doen of even gaat winkelen…

Koorts voel je toch wel en zo niet,dan is het toch niet hoog genoeg…

dat geld dus helaas niet voor onze knul… die heeft met gemak ruim 40 graden zonder dat hij ook maar ziek of koortsig oogt of voelt.

Tijdens zijn ziekenhuis opname’s heeft hij de artsen ook regelmatig versteld doen staan :slight_smile:

Maar tot nog maar een paar maanden geleden moesten we elke temperatuursverhoging melden aan de arts

En sinds doen zit hij er idd gewoon standaard in, ik heb er denk ik wel 4 in huis dus laat ik hem altijd in de tas zitten, ik zelf vindt het reuze handig om het gewoon bij me te hebben :slight_smile:

Standaard zit er in:

Schone luiers

Luierdoekjes

Zakje voor vieze luier

Sudocrem

Reserve set kleren

Doosje met een paar rijstwafeltjes

En dan zo nodig:

Fles en voeding en thermos met warm water als er geen kraan ofzo is

Slabje, spuugdoekje oid

Knuffeltje, speeltje, speentje

Dat is het denk ik wel :think: