Wat moet Sint anders doen al die weken in Nederland…?
Ik vind het echt hartstikke logisch dat er vanaf dat moment schoenen mogen worden gezet.
Jammer dat je er niet van kunt genieten Emma, dat breng je toch ook over op je kinderen en juist die intocht, wachten op de boot, sint een handje geven, liedjes zingen bij het schoenzetten… Daar gaat het toch om en niet om die kado’s die jullie dan weer wel geven?
tja ik snap ook niet dat die sint nu al in nl komt, ik vertel mijn kinderen ook vanaf het begin af aan dat het een verklede man is en dat hij helemaal niet uit spanje komt. Sint komt ieder jaar bij ons langs de deur met de intocht dus 1 voordeel, ik hoef nergens heen en tot op heden zijn ze alleen maar bang voor al dat gedoe en ik doe er niks aan om dat te veranderen :shifty: Als ze een kadootje krijgen zeg ik ook niet dat het van sint is maar dat papa en mama dat gekocht hebben omdat sinterklaasfeest gevierd wordt. Niet dat hij het zelf over de daken komt brengen.
waarom doe je dat?
Nou idd waarom doe je dat ?
Ieder zijn ding hoor, maar dit kan ik moeilijk begrijpen.
Hier mogen de jongens sinds afgelopen zaterdag elke dag hun schoen zetten. Ze krijgen er 1 of 2x per week iets in en de rest van de dagen niet. Maar op die manier hopen wij ze te leren dat er niet altijd iets in hun schoen komt omdat "sinterklaas en zwater piet " ook naar de andere kinderen moeten.
Hier geniet mama ook met volle teugen van het sinterklaasfeest dus zou er echt niet aan moeten denken om het de jongens al te moeten vertellen…
Er is nog nooit iemand slechter van geworden omdat hun ouders tegen hun hebben "“gelogen”.
jeetje wat heeft sint het druk op zaterdag/zondag nacht zeg …
al die kids die op zaterdag hun schoen mogen zetten…
nog een vraagje voor de mama die tegen haar kinderen verteld over de verklede man … hoe was het bij jou thuis vroeger ? was het ook verteld of heb jij wel in sint geloofd ???
Vast niet Of zo’n mooi trauma omdat papa en mama altijd ‘gelogen’ hebben.
Dat is mijn ervaring hoor, met mensen die er zo in staan.
Op zich kan ik ook nog wel begrijpen dat je er niet in mee wilt gaan en je kind al vanaf begin verteld dat het niet echt is, maar dat kan ook anders (en dat is ook wat ik ken in mn omgeving). Dat je verteld dat Sint Nicolaas lang geleden leefde, goeie man was enz, nu herdenken wij hem ieder jaar door nog steeds sinterklaasfeest te vieren. Dat vind ik een stuk kindvriendelijker klinken als de botte posts van Emma…
Vast niet Of zo’n mooi trauma omdat papa en mama altijd ‘gelogen’ hebben.
Dat is mijn ervaring hoor, met mensen die er zo in staan.
Op zich kan ik ook nog wel begrijpen dat je er niet in mee wilt gaan en je kind al vanaf begin verteld dat het niet echt is, maar dat kan ook anders (en dat is ook wat ik ken in mn omgeving). Dat je verteld dat Sint Nicolaas lang geleden leefde, goeie man was enz, nu herdenken wij hem ieder jaar door nog steeds sinterklaasfeest te vieren. Dat vind ik een stuk kindvriendelijker klinken als de botte posts van Emma…
Ik vind het zo gewoon een beetje zielig…
Lune, zo hebben we het mijn zoon vorig jaar uitgelegd. Voor hem is Sinterklaas nog steeds speciaal. Hij vond het lief van die meneer vroeger en nu van ons. Dat wij zoveel moeite nemen om iets leuks voor zijn broertje en hem uit te zoeken. Dat we er geld voor appart leggen (want hij weet nu drommels goed wat alles kost )
De magie van Sinterklaas is zo helemaal niet verloren gegaan. Er is juist een mooi iets bij gekomen.
Ik vind sinterklaas echt zooooo leuk :inlove: Mijn kinderen snappen het eigenlijk nog niet echt (afgelopen weekend waren ze bij papa en daar mochten ze hun schoen zetten en zijn ze naar de intocht geweest). Helaas zijn ze op 5 december dit jaar ook bij hun papa, dus ik hou het hier bij een paar keer schoen zetten (zijn ook al pas jarig geweest, dus speelgoed hebben we voorlopig toch wel genoeg). Ook al snappen ze het nog niet echt helemaal, mama vindt dat wel heel leuk :mrgreen:
Oh, en ik wist vroeger trouwens ook al heel snel dat sinterklaas niet echt was, mijn vader had het aan mij verklapt toen ik een jaar of 4 of 5 was (en mijn moeder was toen geloof ik heeeeel boos :silenced: ) maar de magie was er eigenlijk niet minder om. Ondanks dat ik wist dat de kadootjes niet echt van de sint kwamen, vond ik het altijd wel heel spannend en leuk en hadden we hele gezellige sinterklaasavonden. Ook toen mijn broertje en ik ouder waren zijn we altijd sinterklaas blijven vieren, volgens mij zo ongeveer totdat we uit huis gingen.
Ook toen mijn broertje en ik ouder waren zijn we altijd sinterklaas blijven vieren, volgens mij zo ongeveer totdat we uit huis gingen.
wij zijn er gewoon nooit mee opgehouden :lol:
Ook toen we allemaal al lang het breed het huis uitwaren hebben we elk jaar sinterklaas met z’n allen gevierd.
Nu zijn wij de enigen met kinderen tot nog toe en zijn onze kinderen dus de leidraad in de viering, maar mijn jongste broertje + schoonzusje vieren het gezellig mee bij mijn ouders :thumbup:
oh ja en als we als student in het weekend thuis waren en het was na de intocht… dan konden we onze schoen de volgende ochtend zoeken en zat er nog wat in ook :mrgreen:
Wij schelen thuis nogal veel dus waren echt nog in de suprisesleeftijd toen mijn broer kinderen kreeg, daarna mijn zus en ik, dus we zijn eigenlijk ook nooit gestopt met vieren. Toen ze heel klein waren deden we suprises gewoon en voor de kindjes kadootjes, inmiddels alleen maar kadootjes en voor de volwassenen kadootje met gedicht.
Hier zat er een boekje in de laars : een magische morgen
Heel leuk boekje wat Sint voor 1,50 € ofzo bij de Kruidvat heeft gehaald. Mamabeer neemt haar babybeertje mee op pad en ze komen allemaal diertjes tegen, waaronder een muisje, een molletje en een slapend konijntje. Heel schattig, ook ik ben er helemaal weg van. :inlove:
Gisteren zat er een Sinterklaaschocolade ei in en daarvoor een hand pepernootjes.
Vanavond denk ik dat er een mandarijntje in zit. Mama kan in de toekomst kijken wat Sint of Piet komt brengen.
Wij schelen thuis nogal veel dus waren echt nog in de suprisesleeftijd toen mijn broer kinderen kreeg, daarna mijn zus en ik, dus we zijn eigenlijk ook nooit gestopt met vieren. Toen ze heel klein waren deden we suprises gewoon en voor de kindjes kadootjes, inmiddels alleen maar kadootjes en voor de volwassenen kadootje met gedicht.
Ha Lune, zat er bij jou een positieve zwangerschapstest in? :inlove: Gefeliciteerd hoor.
Ha Lune, zat er bij jou een positieve zwangerschapstest in? :inlove: Gefeliciteerd hoor.
:lol: Dankjewel!
Ik testte vlak voor we naar de intocht gingen, dus was extra feestelijk dit jaar
Wat moet Sint anders doen al die weken in Nederland…?
Ik vind het echt hartstikke logisch dat er vanaf dat moment schoenen mogen worden gezet.
Jammer dat je er niet van kunt genieten Emma, dat breng je toch ook over op je kinderen en juist die intocht, wachten op de boot, sint een handje geven, liedjes zingen bij het schoenzetten… Daar gaat het toch om en niet om die kado’s die jullie dan weer wel geven?
tja ik snap ook niet dat die sint nu al in nl komt, ik vertel mijn kinderen ook vanaf het begin af aan dat het een verklede man is en dat hij helemaal niet uit spanje komt. Sint komt ieder jaar bij ons langs de deur met de intocht dus 1 voordeel, ik hoef nergens heen en tot op heden zijn ze alleen maar bang voor al dat gedoe en ik doe er niks aan om dat te veranderen :shifty: Als ze een kadootje krijgen zeg ik ook niet dat het van sint is maar dat papa en mama dat gekocht hebben omdat sinterklaasfeest gevierd wordt. Niet dat hij het zelf over de daken komt brengen.
waarom doe je dat?
Nou idd waarom doe je dat ?
Ieder zijn ding hoor, maar dit kan ik moeilijk begrijpen.
Ik ben van mening dat ik mijn kinderen niets onthoud door te zeggen dat sint niet echt bestaat. Toen ik sint voor het eerst zag en begreep hoe of wat, wist ik ook dat het een verklede man was. Heb daar geen trauma aan over gehouden ofzo. Vind het veel erger als kinderen altijd geloven dat die man echt is en dan opeens horen dat hij toch niet bestaat.
Daarnaast vind ik het best grappig dat kinderen in december kadootjes krijgen, maar net zoals met vader en moederdag vind ik het allemaal steeds commercieler worden, kinderen krijgen soms kado’s die nog duurder zijn dan duur en nog duurder/groter moeten dan de buurkinderen…
overigens is Sarah bang van ieder ‘ding’ of ‘mens’ of ‘beest’ wat ze niet kent, ze kan niet wennen in nieuwe situaties, vermijdt alle drukke omgevingen etc, als we een verjaardag hebben gehad is ze een dag en vooral een nacht van slag (dromen, gillen, zweten, etc) dus dat is ook de reden dat ik haar meteen vertel dat die man niet echt is en dat we niet naar de intocht oid gaan. (we vermijden echt niet alles, ze zal aan bepaalde dingen moeten wennen, maar wat niet nodig is, is niet nodig) Eva Lynn zou het misschien wel grappig vinden, maar eigenlijk nog te klein om het allemaal te begrijpen.
We doen wel aan sinterklaas, maar dan ook echt pas 4 december savonds en 5 december smorgens kadootjes uitpakken. Maar ik zeg wel dat mama die kadootjes heeft gekocht en vertel het verhaal van sint hoe dat ‘vroeger’ ging. Dat vind ik allemaal wel leuk! Al heb ik er zelf verder niks mee, dat is iets wat vooral voor kinderen gewoon leuk is en leuk blijft.
Die betoverde gezichtje van mijn kinderen, hun blijdschap.
Zo speciaal om dit feest weer mee te maken door de ogen van mijn kinderen.
Emma; het is niet mijn ding om kinderen gelijk te vertellen dat het niet echt is.
Maar goed zoveel mensen, zoveel wensen…ik kan er ergens nog begrip voor hebben.
Maar dat je ze angstig laat zijn en ze daarin niet geruststeld…dat snap ik eigenlijk niet.
zoals in mijn post van net, de angst kunnen we bij Sarah niet wegnemen, daar hebben we ook al’hulp’ voor ingeschakeld maar dat is dus een heel ander verhaal. ze is niet alleen bang voor sint nml, maar niet iets om in dit topic over uit te wijden ik stel haar echt wel gerust, ze is ook niet bang voor die man zelf maar voor alles erom heen. De confrontatie met sint ga ik niet aan. Bewust niet, omdat ik sint niet belangrijk vind.
Daarnaast vind ik het best grappig dat kinderen in december kadootjes krijgen, maar net zoals met vader en moederdag vind ik het allemaal steeds commercieler worden, kinderen krijgen soms kado’s die nog duurder zijn dan duur en nog duurder/groter moeten dan de buurkinderen…
Even los van de rest (fijn om te horen dat je de kinderen wel vertelt over de man die ooit wel bestaan heeft :thumbup: )... dat het commercieler wordt... daar ben je zelf bij.
Het hoeft niet groot, groter, grootst.
Daar doen wij dus ook bewust niet aan mee, omdat ik het niet nodig vind.
Het gaat ons echt om het gezellige, kneuterige en alles er omheen :)
Als de kids straks groter zijn en niet meer geloven hoop ik dat zij met aandacht voor elkaar een cadeautje gaan uitzoeken, net als ze dat nu al deels doen met verjaardagen (onze oudste heeft zelf bedacht wat hij de jongste wou geven EN centjes uit zijn spaarpot gehaald).
Lekker flauwe gedichtjes :mrgreen: en surprises maken voor elkaar. Ook daar kijk ik al helemaal naar uit :thumbup: