Wat weegt een gemiddelde dreumes van 1,5?

Joh…die parasiet (weet niet welke??, kan ik wel opzoeken misschien)

heeft Matthijs ook gehad.

bijna 2 jaar geleden had hij non stop diarree, rare plekken rond zijn anus. Soms had hij zelfs groen/gele pus uit zijn poepertje…

Wij zijn een aantal keer bij de HA geweest, zalfjes, kuurtjes en weet ik veel wat gehad. Niets hielp.

Toen via het ziekenhuis moesten we een poepdagboek bijhouden 2 weken en zijn ontlasting is op kweek gezet (en een buikfoto, bloedonderzoek) , daaruit bleek dat hij een parasiet had. (stom dat ik die naam niet meer weet)

Hij heeft toen een hele zware kuur gehad (de apotheker heeft nog bij de kinderarts gechecked of het recept wel klopte) daarna heeft hij er nooit meer last van gehad.

Hij viel toen ook af, maar omdat hij wat steviger was maakte dat niet veel uit…Had ook buikpijn natuurlijk, maar dat hoorde bij die diarree dachten wij.

Nu pas valt het kwartje dat jou mannetje misschien die rottige parasiet heeft. Hopelijk is het niet crohn, dat is toch voor altijd of niet?? Vreselijk.

Heel veel succes met je kleine mannetje. Ik lees hier regelmatig of er nieuws is!!! :hug:

Lief van je meis thanx!

Die parasiet is D-Fragilis (gaat er een belletje rinkelen?). Maar Sem heeft dus geen diarree. Vraag me dan wel af hoe hij zoiets heeft kunnen krijgen want het is overdraagbaar via wormeneitjes als ik goed gelezen heb. Dat heeft dus met hygiène te maken. Omdat hij zo allergisch is was ik altijd mijn handen als ik iets te eten maak, was altijd mijn handen na het verschonen van een luier. De ellende begon toen hij 6 dagen oud was toen had hij wel diarree, maar dat was waarschijnlijk van de kma. Daar ga ik dan weer over zitten malen stom hè?

Nou uit alle onderzoeken is weer niks naar voren gekomen, geen parasieten geen Crohn, das fijn, maar mannetje zit nu volgens de WHO curves met gewicht echt op -2, weegt rond de 10 kg bij ongeveer 90 cm. Binnenkort mag ik hem gaan laten prikken op Coeliakie en ook al is het natuurlijk wel een vervelende ziekte en zal hij daar zijn hele leven rekening mee moeten houden, je hoopt gewoon bijna dat dat het is. Alleen maar om gewoon te weten waar ie nou zo’n last van heeft zodat ik eindelijk wat voor hem kan gaan doen. Hoef pas in mei weer naar de arts (zal anders zijn mocht er wat uit het bloed komen uiteraard) en dat is echt puur voor het gewicht, want als dat zo blijft moet daar wel actie in ondernomen worden. Iedereen die hem ziet ziet gewoon dat hij niet gezond is, witjes walletjes soms verschrikkelijk humeurig. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat het vanzelf over gaat.

Wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt…inderdaad je zou bijna hopen dat het nu duidelijk wordt dat ie wat heeft want dan heb je duidelijkheid en kunnen er stappen ondernomen worden…

Toen ik begon te lezen dacht ik och valt wel mee toch…mijn mannetje was met 18 maanden 9500 gram en 81 cm…maar ja zit wel constant aan die -2 lijn en loopt er wel mooi in mee zeg maar dus in dat geval is het prima, ook volgens CB. En daarbij ziet hij er gezond uit en dat maakt dan het grote verschil…als je je kind ziet en hij ziet er gewoon niet gezond uit ja dan maak je je ongerust :hug:

(Mijn mannetje is nu trouwens met zijn 3 jaar 12,2 kilo en 93 cm lang)

mijn mannetje groeit ook niet goed en is mede door ziek zijn afgevallen.

Met 14 maanden was hij 9260 gram

met 18 maanden was hij 9560 gram

nu met 19 maanden is hij 9220 gram.

ik ben nu ook me them bij de kinderarts geweest omdat hij vaak diaree heeft, moet hem soms wel 3 keer per dag onder de douche zetten omdat het bij zijn beentjes langs loopt.

moet over 6 weken weer terug komen om de groei te bepalen.

hier ook een lichtgewichtje.maar hij is nog geen anderhalf.

de laatste keer bij het buro was hij 86 cm bij 10,4 kilo

ik denk dat je geen enkel kindje met elkaar kan vergelijken meid…

Nee dat klopt ook.

Maar omdat hij dus met regelmaat diaree heeft en een afbuigende curve was het voor de kinderarts wel reden om nog een keer terug te komen om de groei te bepalen.

Tjonge, wat een onzekerheid!

Hier is mijn meidje van (over precies 1 week) 3 jaar, krap 92cm en 11,5kg… ook een heel klein en fijn meidje, maar ziet er verder wel gezond uit, is ook bijna nooit ziek en meestal vrolijk en lekker bij de hand.

Mijn zoon is een ander verhaal, is ruim 5,5jaar en is ongeveer 112cm lang en zal nu zo’n 15kg wegen. Alleen ziet hij er erg slecht uit, grauwe huid, wallen onder zijn ogen, eczeem, beetje astmatische klachten… gewoon overduidelijk niet goed in zijn vel.

Pfoeee en dat doet veel met je als moeder. Vooral omdat tot nu toe nog niet echt duidelijkheid is, de vinger ligt nog niet op de zere plek… het is aftasten, uitzoeken en afwachten…

Inmiddels krijgt hij heel langzaam, met vallen en opstaan en veel terugvallen, weer wat meer levenslust… gelukkig maar!

Succes en sterkte,

en een dikke knuffel voor je mannetje!