Ik was vandaag op het CB en ik maak me een beetje zorgen om het gewicht van Sem, hij is 83 cm dat is mooi gemiddeld, en weegt 1027 gram, dat is onder het gemiddelde de arts vond hem er ook slecht uit zien. Zoals sommigen misschien wel eens gelezen hebben lopen we flink te tobben met Sem sinds zijn geboorte, en hij is dus al vanaf zijn geboorte met zijn gewicht achter. Rond zijn 1e jaar zat hij trouwens qua lengte en gewicht ongeveer gelijk met Jim dus toen zat hij aardig tegen het gemiddelde, maar nu is hij dus sinds juni net een kilo aangekomen… De gastroloog heeft tot nu toe steeds gezegd dat ze weinig extra’s gaan doen zo lang hij blijft ontwikkelen en groeien, maar ik krijg nu toch wel het idee dat hij gaat dippen…
Damian woog 12.200 gram en was 83 cm afgelopen maandag op het cb.
Vervelend dat jullie zo aan het tobben zijn :hug:
Jayden was afgelopen meting (vorige week dus) 10.3 kg en 80 cm… Allebei minder dan gemiddeld dus, maar vergeleken met Kaylee op die leeftijd is hij een reusje :lol: Ik ga er vanuit dat je bij Sem de 0 op het eind vergeten bent? 10.270 dus? Scheelt niets met Jayden… Hij is alleen iets langer :think:
Denk niet dta je je zorgen moet maken hoor! Hier was hij met 1 jaar en 3 maand 10.330 en 77 cm en ik heb nooit wat gehoord over te ligt of wat dan ook. Ieder kindje is toch ook anders. Maar nee ik zou me niet druk maken op dat CB kunnen ze ouders zo lekker onzeker maken :thumbdown:
Joas was met anderhalf 10,5 kilo. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor (Joas is door een week ziek zijn afgevallen van 12,5 kg naar 11 kg… ) maar hoe loopt zijn lijn? Wel stijgend toch?
Y.uri woog toen 10.730 en was 81 cm lang. Zolang de curve niet afbuigt is er geen reden tot zorg hoor.
Y.uri is met 5/6 maanden oud van gem naar -1,5 afgebogen.Dat hoort niet maar was het gevolg van een meervoudige voedselallergie en chronisch verkouden en bronchitus. Met 5 mnd zijn we ook begonnen met bijvoeden
Mats is dan nog geen 1,5 maar wel al 85 cm. Hij woog laatst 11500 gram
Isa was toen 77 cm en 9,5 kilo…afbuigende lijn van -1 1/2 naar de -2.
Nu moeten we binnenkort weer denk ik (ze wordt binnenkort 2), zelf gemeten is ze nu 82 cm en 10 kilo.
Maak me soms ook wel een beetje zorgen over haar groei, maar moet ook zeggen dat haar lichaampje in een half jaar veranderd is van baby naar kindje (dus langere armpjes en beentjes, minder spekjes)
Hier wordt overigens ook niet zo best gegeten, maar is ze wel de hele dag druk aan het rond draven en spelen. Ze kà n ook gewoon niet dik worden zo 8)
Sanna was toen 76 cm en woog 8,5 kilo met ook hier een afbuigende lijn tot onder de onderste lijn van de curve.
Bij Sanna bleek het aan een chronische ontsteking van de neusamandel te liggen en sinds die eruit is is ze weer an het stijgen :dance:
Ze past nu sinds een maand ook eindelijk in de autostoel, haha. Was zo’n gek gezicht een kindje van twee in de maxicosi :mrgreen:
Een maandje geleden was ze 81.5 cm en precies 10 kilo.
Ik denk inderdaad dat zolang het stijgende is, je je niet heel erg veel zorgen hoeft te maken.
Of hij moet echt heel ernstig onder de ‘lijn’ liggen, maar als ik de gewichten van de andere kindjes lees is dat allemaal aardig gelijk.
Lucas is 14,5 maand, 10.9 kilo en 78 cm.
Ik vind het allemaal niet zo’n schrikbarende verschillen.
De lijn stijgt wel licht voor zover ik het zie, maar de arts op het CB uitte toch wel haar zorgen om hem; hij ziet er gewoon slecht uit, witjes, wallen onder zijn ogen van het slechte slapen en hij ziet er ook nog eens dun uit. Ik vind hem er zelf ook slecht uit zien, maar ja, wat moet ik, meer te eten geven lukt niet, hij eet ook niet veel slechter dan andere kindjes van zijn leeftijd volgens mij (hij draait op het kdv iig gewoon mee in het dagelijkse ritme).
Overigens kunnen jongens en meisjes niet met elkaar vergeleken worden, ze hanteren voor beiden een aparte curve.
Heb even van zijn site zijn groeicurve geknipt
Het zoontje van mijn vriendin is 2,5 en weegt nu ongeveer 11,5 kilo. Dat vind ik weinig. Van Sem valt het wel mee volgens mij :think: Je hebt magere en dikke kindjes.
Kleine van mijn vriendin is veel ziek geweest en zij geeft hem nu Floradix. Is een soort multivitamine met veel ijzer in drankjesvorm. Mannetje voelt zich sindsdien echt een stuk beter. Ik weet alleen niet of Sem dat ook mag hebben.
mijn juul is net nog niet elf kilo… .of net wel… het hangt er dus om.
onze middelste knul (geboren met 4040 gram bij 52 cm lang) woog met 17 maand nog geen 10 kilo (9762 gram) bij 78 cm.
Was zeker een kleintje… onze jongste van net een jaar is nu al zwaarder
Hier eigenlijk nooit twijfel geweest… ja hij was klein… tja dan was dat maar zo. Hij heeft er nooit ‘slecht’ uit gezien ofzo. Alleen met 4 maand dipte hij meer dan de arts graag zag, maar het is helemaal goed gekomen, hij was toen echt nog zoekende naar zijn eigen lijntje en vanaf dat moment loopt dat ergens tussen -1 en -0.
Inmiddels is hij vorige maand voor zijn laatste CB afspraak geweest en hij is net geen meter en krap 15 kilo. Hij zit nu nog onder het gemiddelde, maar hij is keurig in verhouding en dus een normale bijna kleuter om te zien. Hij zal zeker niet de grootste kleuter zijn straks in de klas, maar ik ken de klas al… hij zal ook zeker niet de kleinste zijn :lol:
Jim is overigens ook geen flinke, zo’n 95 cm en nog net geen 15 kilo, maar die heeft dan ook echt mijn bouw. Sem heeft sowieso wel een langere en smallere bouw.
Waar ik me vooral zorgen om maak is dat hij er gewoon niet gezond uit ziet…
Lev was bij 1,5 jaar 77.6cm en 9.40 kilo (even opgezocht)
om de maten zou ik me niet zo druk maken, de verhouding lijkt me niet heel scheef en kinderen verschillen nu eenmaal. als Sem er niet gezond uitziet en vooral als hij zich niet lekker voelt is een nieuw gesprek met de kinderarts misschien een goed idee. dat kun je alleen zelf inschatten.
:hug: voor het tobben steeds, dat is niet leuk!
Ik zie nu dat Isa gelijk loopt met Lev, twee ukkies :inlove:
Hier weet ik pas vrijdag wat Casper weegt, maar geloof me zelfs als hij nu zou ‘dippen’ zou ik me geen zorgen maken. Juist omdat hij helder, alert, gezellig, druk, actief is etc.
Als jij van al die laatste dingen merkt dat het minder gaat met Sem, aan kloppen bij de kinderarts meis. :-* De meeste ouders zijn op een bepaald moment wel eens bezorgt (zelfs ik hier als meneer eens een dag of wat slechter eet) maar je hebt bezorgt en heel bezorgt met reden etc. Als je vind dat hij er niet tof uitziet, je niet met een week verbetering ziet etc heb je echt alle reden om raad te vragen van een arts. En dan niet omdat het ineens zo bereslecht met Sem gaat hoor (het kan zelfs een ‘gewoon griepje of verkoudheid zijn’ wat hem dwars zit) maar puur voor je eigen gevoel en om die bezorgdheid wat weg te nemen. :thumbup:
@Tante Soesa wrote:
Waar ik me vooral zorgen om maak is dat hij er gewoon niet gezond uit ziet…
Lieverd, als je je zorgen maakt, laat dit dan nader onderzoeken.
Jij bent zijn mama, en jij weet wat het beste is voor je kindje.
Als jouw gevoel daarbij niet goed is, dan zou dat voor mij reden genoeg zijn om het verder te onderzoeken.
:hug:
Tim is nu 15,5 maanden en weegt 8.4 kilo en is 77 cm. Wij lopen bij de kinderarts, vanwege zijn lage gewicht. Maar Tim is heel vrolijk, levendig, energiek en qua ontwikkeling loopt hij ook absoluut niet achter.
Ik maak me dus over het algemeen geen zorgen, en kijk ook niet naar andere kindjes. Alle kindjes zijn anders!
Maar als jij je zorgen maakt, vraag of het CB je even doorstuurd naar de KA in het ziekenhuis. :hug:
Dan kunnen ze even kijken naar hem.
:hug: