Wat weegt een gemiddelde dreumes van 1,5?

Mijn oudste zoon was met 18 maanden 98 cm en 17 kilo.

Mijn jongste knul was met 18 maanden 96 cm en was 18 kilo.

mijn jongste knul is vandaag weer naar het zh geweest,ivm zijn stofwisseling en zijn groei.

Hij is 2 jaar en 3 maanden,1m05 en 21,5 kilo.

Hij is erg groot maar scheelt nog steeds 2 cm met zijn broer op deze leeftijd.

Je hebt grote,kleine,dikke en dunne kindjes en ze zijn allemaal uniek en gods zegen.

gr bianca

Pete is met 3760 gram geboren, maar mijn borstvoeding wilde niet op gang komen, hierdoor viel hij in de eerste week bijna 500 gram af en zakte hij naar -1 lijn.

Daarna eeen periode met spugen, eczeem, vermoeden kma, waardoor hij zelfs tegen -2 lijn kwam. Toen zijn eczeem wat onder controle kwam door hormonenzalf en hij bijvoeding kreeg, kwam hij weer op -1 lijn met 12 maanden.

Met 18 maanden woog hij 11.900 gram bij 83 cm, gelukkig 0 lijn.

Met 20 maanden woog hij 11.900 gram bij 86 cm, net onder 0 lijn.

Met 24 maanden woog hij 11.980 gram bij 88 cm, weer -1 lijn.

Ik loop dus met Sem bij een gastro-/entroloog en daar wordt wel op gewicht gelet (23 december gaan we weer en ik ben benieuwd wat hij deze keer vindt). Het vervelende is dat Sem zich lichamelijk en geestelijk super goed (te goed!) ontwikkelt. Liep al met een jaar, begint nu ook echt te praten. Dat is heel leuk maar werkt dus in zijn nadeel, pas als de ontwikkeling achter komt gaan ze wat beter onderzoeken…

Sem heeft ook een moeilijke start gehad, vanaf dag 7 begonnen met huilen en bij iedere voeding (fles) een spuitluier. Hij kwam per week nog geen 50 gram aan, pas na 5 weken en flink aandringen bij de ka werd ik serieus genomen en mocht ik met hem in het zkh komen voor onderzoek. Ze vonden die 50 gram per week geen probleem, hij kwam toch aan :shock: (gemiddeld houden ze op het cb 100-150 gram per week aan). Hij eet behoorlijk goed, niet iedere avond even goed, maar eet echt een flink bord met groenten op. Maar echt aankomen doet hij maar niet…

Ik herken je zorgen wel… Mijn dochter van net geen 4 weegt 12.5 kg… Je kent ons verhaal wel een beetje he… Uiteindelijk is er na twee jaar dokteren bij de KA, bloed prikken, allerlei soorten onderzoeken… gewoon helemaal niets gevonden (op een paar dingetjes na die zichzelf herstelden). Ook nu komt ze nog steeds niet aan. Ze wilden haar de griepprik bijvoorbeeld niet in haar armpje geven, omdat haar armpjes te dun zijn. Zwembroekjes draagt ze in maat 80, zitten prima :shifty:

Ondertussen heb ik er vrede mee… ze is dun… maar verder gezond, ontwikkelt prima… Tsjah verder kan ik er niets van maken, ze eet, ze eet met vlagen zelfs ontzettend goed en komt toch niet aan.

Ik snap je wel… het heeft maar bijna 4 jaar geduurd voor ik zo kon denken als nu :wink: :hug:

mijn kleine meid wordt in februari 2 en weegt nof geen 10 kilo…

aan de lage kant dus maar eignelijk heeft nog nooit iemand gezegd dat ie zich daar zorgen om maakt :think:

(cb, arts, neuroloog…)

Mijne is ook een kleintje, zit met 74 en soms 68 (en soms 80).

Bij het cb vertelden ze mij dat ik haar dingen mag geven waar veel calorieën in zitten.

Alleen zit ze nu in een fase, dat ze een boterham op een dag eet en dat is ook alles (geen groente/fruit of warm). Verder veel drinken :shifty:

Wat kun je een kind geven, waar veel call in zitten :think:

En is dit wel oke?

Dina, ik heb met Kaylee bij de diëtiste gelopen en ik mocht (moest) haar volle producten geven (volle melk, volle yoghurt), pasta op brood, mayonaise bij het eten, jus, roomboter, dat soort dingen… Kaylee kreeg er ook nog fantomalt bij (kun je bij kruidvat kopen) om aan te zetten. Het deed bij haar alleen niets allemaal…

Maar dit was wel onder begeleiding van diëtiste… Misschien kun je er een paar dingen uithalen.

Net gemeten bij precies 2 jaar (oké min 4 dagen :mrgreen: ):

81 cm en 10,2 kilo

het CB vindt het prima in verhouding, niks aan doen, gewoon zo door gaan. maar hij heeft ook bijna geen klachten meer en dat lijkt me belangrijker dan het gewicht op zich.

Hier zware jongens…

Oudste was met 18 maanden 83,5 cm en 13,1 kilo.

Jongste moet aanstaanden dinsdag voor de 18 maanden check.

Hij was met 15 maanden al 83 cm en 12,1 kilo.

(ik verwacht dat hij rond de 85 cm zal en een kilo of 13)

(maar beide waren ook al ver boven gemiddeld toen ze geboren waren en zijn die bovenlijn altijd blijven volgen. De oudste lijkt nu wat meer “gemiddeld” te worden)

inmiddels geweest en onze beer is maar liefst 88 cm en 12,6 kilo!!!

Yara is nog geen 1,5 maar weegt nog geen 10 kilo en meet nu 78 cm

Ze heeft altijd diarree luiers gehad, volgens ha haar patroon, later bleek koemelkallergie. Is toen aangekomen, daarna mex griep, bronchitis en beginnende longontsteking.

Sinds ze daar van genezen is eet ze als een dijker en gaan we volgende week even eten.

Heb nu wel zoiets van altijd / vaak diarree hoort niet.

groetjes

Judith

@ minnimouse,

dat valt toch super mee?

Mijn zoontje was met 18 maanden al 96 cm en 18 kilo.

Met 26 maanden was hij 23 kilo en 1m03.

En nu met 28 maanden is hij 1m05 en 20,5 kilo,ben wel blij dat hij 3 kilo afgevallen is.

gr Bianca

Nou vandaag bij de arts geweest en zijn gewicht begint toch echt af te buigen naar beneden :cry: . Hij zat bijna op -2 als ik het goed heb gezien (en dat komt ook wel ongeveer overeen met wat Sassie schrijft). 86 cm en net geen 10 kilo. Zijn ontlasting gaat nu onderzocht worden (omdat hij dus heel veel last van zijn darmen heeft) om te kijken of daar nog iets uit komt, en anders zal er toch iets moeten gaan gebeuren…

Zal eens contact opnemen met de diëtiste in het WKZ om te vragen wat ik kan geven wat goed aanzet (omdat hij ook veel dingen slecht verdraagt).

Achossie, dikke :hug:

Tante Soesa, :hug:

Hopelijk geven de onderzoeken een beeld van wat er met jou kleine mannetje aan de hand is!!!

Bianca, Niet lullig bedoeld hoor, maar jou zoontje heeft toch een stofwisselingsziekte (of ik heb het verkeerd gelezen)

Zijn lengte en gewicht zijn nu niet te vergelijken met een gemiddelde peuter. Dus in jou opzicht valt het reuze mee, maar volgens de gemiddelde lijnen zijn mijn jongens groot en daar krijg ik opmerkingen over. Dat is irritant.

Ik kom jou topics over hoe groot jou mannetje is overal tegen. Hier op kok en op andere fora, de manier waarop je dan schrijft strijkt een beetje tegen mijn haren in. (en niet alleen bij mij aan sommige reacties te lezen)

Alsof een ander zich niet druk mag maken over hoe zwaar/groot haar kind is, want jou zoontje is toch de grootste en dat is dan pas erg!!!

Ik maak me wel druk namelijk en let erg op met wat ze te eten krijgen…

Ik let ook heel goed op wat mijn kids eten hoor,en ja mijn mannetje is erg lang,maar dat komt niet door zijn stofwisseling,zijn schildklierfunctie is op dit moment normaal en me mannetje is goed afgevallen,ben ik erg trots op.

Dat mijn kids lang zijn komt door hun vader en niet door ziekte of wat dan ook.

Ik mag toch ook op topics reageren en nee ik bedoel het heus niet rot.

Iedereen mag trots zijn op hun kids want of ze nou groot,klein,dik of dun ze zijn allen uniek.

Ik wil ook heus niemand voor zijn hoofd stoten hoor,maar zet gewoon mijn beleving neer,

ik vind het ook niet leuk om 2 a 3x per maand met mijn jongste in het zh te zitten,maar gelukkig gaat het met zijn stofwisseling heel goed en komt hij op het moment niet aan.

Sorry als ik je gekwets hebt met het bericht,dat was namelijk niet de bedoeling.

gr Bianca

Bianca, ik heb ergens gelezen (als ik het nog kan vinden zal ik het quoten) dat je schreef dat zijn extreme groei door zijn stofwisselingsziekte kwam. Daarom begrijp ik niet dat je nu schrijft dat dat niet zo is, maar goed…

Dat hij ziek is is onwijs rot voor jullie, iig fijn dat het stabiel is nu.

Tuurlijk mag je op topics reageren, dat hoor je me niet zeggen. Vooral doen, daar is een forum voor.

:thumbup: met je zoontje!!!

hier rond de elf kilo, de ene keer erboven als ze goed eet, als ze ziek is gaat ze er weer onder!

de lengte geen idee! ze is erg levendig, dus hier zit het wel goed!

veel sterkte, tobben met een kind is niet leuk! :hug: !

Tante Soesa heb je inmiddels al iets gehoord of wanneer je terecht kan???

Wat lief dat je het vraagt Minniemouse!

De ontlasting gaat nu eerst onderzocht worden op parasieten (T.F.T test), Crohn en nog iets waarvan ik de naam zo even niet weet. Daarvan krijg ik op 3 februari de uitslag en aan de hand daarvan gaan we weer verder kijken. Ik hoop ergens dat er iets uit de T.F.T. test komt, heb iets gelezen over een parasiet die veel buikpijn bij kleine kinderen veroorzaakt en die op een vrij simpele manier met meds te verhelpen is. Daar zijn recent onderzoeken naar geweest in het AMC in St. Radboud, voorheen werd deze parasiet niet als ziekmakend gezien. (Door al het googlen ben ik inmiddels een wandelende medische encyclopedie :roll: ).

Bianca fijn dat het nu goed gaat met je mannetje!