wat voor pijn bij miskraam

ik weet niet in welke categorie vragen over een miskraam thuis horen.

ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad en het bleek dat ik alleen een lege vruchtzak in mijn baarmoeder heb.

nu heb ik gisteravond ineens heel veel buikpijn gekregen, het begon om half 11 en werd met de minuut erger, ik moest de krampen echt weg puffen, het waren echt weeen en ik had het gevoel dat mn baarmoeder uit elkaar getrokken werd…

na een ibuprofen 600mg ben ik rond 2.00 uur in slaap gevallen, en vannacht toen ik naar de wc ging ben ik wat bloed verloren, niet heel veel

vanmorgen nog een beetje bloed verloren, en op het moment is het weer opgehouden.

nu heb ik erg veel pijn in mn schouders, op mn borst, pijn met adem halen, pijn aan beide zijkanten van mn buik ter hoogte van mn navel, pijn in mn nek, en onder in mn buik, dat laatste klinkt logische, maar de rest van de pijn, is dat normaal?

ook neem ik niet aan dat alles eruit is na 2 kleine bloedingen, dus krijg ik nu waarschijnlijk weer die weeen als vannacht? en hoeveel dagen kan dat duren?

vooral de benauwdheid en pijn op mn borst, middenrif is heel erg…

ik hoop dat iemand dit herkent van hun eigen miskraam…

bedankt alvast

:-*

die pijnen op de andere plaatsen, zou me ook verontrusten, kan je niet naar een arts? … :think:

of ziekenhuis?

Laat ik voorop stellen dat ik er geen ervaring mee heb.

Maar ik kan me voorstellen dat je door de buikpijn je hele lichaam wat verkrampt hebt gehouden.

En dat daar de andere pijn vandaan komt. En pijn bij ademhalen/benauwdheid herken ik persoonlijk als een paniekaanval.

Wat ik me in jouw situatie ook heel goed kan voorstellen.

Ik weet niet of je dat eerder hebt gehad?

Maar als je het niet vertrouwd zou ik even met de HAP bellen. :hug:

Toen ik een miskraam kreeg, kreeg ik wee-achtige krampen. Ze kwamen en gingen ook weer. Tijdens de “wee” kwam er veel bloed. Heel veel.

Ik heb geen last gehad van overige verschijnselen, dus misschien wel verstandig om contact op te nemen met je gyn of SEH.

Het is ook belangrijk om je temp. in de gaten te houden, trouwens!

Sterkte meid. :hug:

Vooral met pijn bij je schouders zou ik de HAP bellen voor advies. In combi met je weinige bloedverlies zijn dat dingen die het vermelden waard zijn. Weeën zijn ‘gewoon’ tijdens een miskraam zeker wanneer je al eens bevallen bent. Je lichaam weet dan wat het ‘hoort’ te doen bij een uitdrijving en een miskraam is toch een minibevalling helaas. :cry:

Het enige verschil dat ik merkte tussen een gewone bevalling en een miskraam was dat de pijn wat minder heftig was als bij bevallen (zeg maar niet te zware ontsluitingsweeën) en dat ik wat meer in mijn rug en benen kon voelen.

Maar meis neem GEEN ibu meer!! Daar zit acetylcysteine in (aspirine) en dat verdunt je bloed waardoor je bloeding eenmaal op gang heftiger kan zijn. Pijnstiller eerste keuze is ALTIJD paracetamol omdat dit je bloed niet verdund. Zou er evt ingegrepen moeten worden met een curretage dan heb je geen extra complicaties te verwachten, als je ibu of aspirine hebt gebruikt dan moeten de artsen dit weten. Sterkte!

bedankt allemaal :-*

“gelukkig” heb ik nu alleen nog maar pijn in mn buik, onderin bij mn baarmoeder, en rond mn navel, buikspieren denk ik van het aanspannen met de krampen…

pijn aan mn schouders en de benauwdheid is weg, ook pijn op de borst is weg.

verder geen bloeding meer gehad… :? morgen ochtend heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en dan ga ik vragen of ze een curettage willen uitvoeren, ik trek dit niet de hele dag zonder dat er wat afgestoten word en ik na een hele dag veel pijn nog niks verder ben.

ze kunnen me niet zo laten lopen tot vrijdag…

ik heb nu paracetamol genomen ipv ibuprofen, Thx dat wist ik niet.

groetjes kim.

Ik heb nu niet zoveel tijd om uitgebreid te reageren, maar…

hebben ze je eierstokken en eileiders goed bekeken?

Dit soort bloedverlies had ik namelijk toen ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en volgens mij past pijn bij je schouders daar ook bij.

Sterkte!!

he wat ontzettend rot kim, ik lees nu pas je verhaal :hug: :hug: :hug:

heb je de arts al gebeld?

Lieverd, een enorm dikke knuffel :hug:

:cry: :-*

Je mag mij altijd PB-en…

@Sophia wrote:

Dit soort bloedverlies had ik namelijk toen ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en volgens mij past pijn bij je schouders daar ook bij.

Sterkte!!

was hetzelfde aan het denken…

hoe is het nu?

@Vicky S wrote:

@Sophia wrote:

Sterkte!!

was hetzelfde aan het denken…

hoe is het nu?

ze hadden mn eierstokken niet na gekeken, heb gisteren nog veel buikpijn gehad, vannacht en vanmorgen ging het beter, had vanmorgen een afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, bij de echo zag ze meteen dat het geen vruchtzakje was in de baarmoeder maar bloed…

De hele buikholte is vol gelopen met bloed door iets dat geknapt is in de eileider

het is inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :shifty: :frowning:

ze hebben me meteen opgenomen en ik word tussen 7 en 8 uur vanavond geopereerd.

Ze moeten waarschijnlijk ook de aangetaste eileider verwijderen…

Is wel ff schrikken…ben echt bang voor de narcose…en hoop dat er geen complicaties komen want dan moet de hele buik open.,nu alleen met 3 gaatjes in de buik, en een cameratje wat naar binnen gaat

ik heb veel geluk gehad zei de gynaecoloog, omdat er al veel bloed in de buikholte zit…

Bah…wat eng :’(

Jeetje meid wat heftig! Heel veel succes straks en beterschap voor na de ingreep :hug:

Meid, wat heftig allemaal voor je!

Ik wens je heel veel sterkte. Hopelijk ben je snel van de pijn af en gaat alles voorspoedig!

Zoo zeg, wat heftig ja!

Heel veel sterkte vanavond, echt de narcose op zichzelf valt heus mee, ik hoop dat de schade in je buik beperkt is gebleven, maar als ik het zo hoor heb je sowieso veel geluk gehad dat ze hier nog relatief op tijd achter komen. Ik denk aan je… :hug:

poeh gelukkig ben je er tus “op tijd” bij geweest!

sterkte en voor straks veel beterschap!

Jee heftig hoor! Hopelijk valt de operatie mee. Iig heel veel sterkte!

Jeetje meis, wat schrik ik hier van! :frowning:

Heel veel sterkte! Xxx

zow wat schrikken

heel veel sterkte

ik denk aan je!!!

Oh bah Kim wat heftig en naar! Als het goed is word je nu geopereerd, ik duim de hele avond voor een voorspoedige operatie lieverd :hug: :pray:

Heel veel sterkte meis :hug: