Wat voor kleur in de kerstboom?

Klinkt leuk Pitje! :slight_smile:

wij hebben een witte boom met azuurblauwe ballen :inlove:

@MiaMama wrote:

Klinkt leuk Pitje! :slight_smile:

dank je wel… :-*

vind het zelf ook nog steeds erg leuk… alleen jammer dat onze jongste het ook erg leuk vind… er sneuvelen steeds wat ballen… :cry:

wil ook steeds een andere kleur, maar als ik de ballen weer zie wil ik ze er toch weer persee in… :mrgreen:

hier alleen zilverkleurige ballen. ik vind al die kleurtjes verschrikkelijk, echt dan heb ik nog liever een kale boom met alleen lichtjes. (zelfde als kunstbomen, die komen er hier ook echt niet in) ga elk jaar met mijn moeder op jacht naar de perfecte boom, meestal een boom van zo’n 1.85 hoog en een mooie volle nordman.maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen smaak.

doe gewoon wat je zelf mooi vind!

ik ken mensen die kopen elk jaar andere kleur ballen :shock:

ik hou het echt bij mijn zilveren ballen, er zitten hele oude bij die ik van mijn oma heb gekregen. die zijn al 40 jaar oud!

@mama_desiree wrote:

ik hou het echt bij mijn zilveren ballen, er zitten hele oude bij die ik van mijn oma heb gekregen. die zijn al 40 jaar oud!

vind het ook heel bijzonder dat ik een bal in de boom heb gehangen die ooit nog bij mijn overgrootouders in de boom heeft gehangen toen mijn opa een klein jongetje was.

Het is misschien niet de mooiste bal die er tussen hangt… wel 1 van de meest speciale :inlove: . Die is nu bijna 90 jaar oud en gewoon de gedachte alleen al dat bijna 90 jaar geleden mijn overgrootoma die bal samen met haar kinderen in de boom heeft gehangen… en ik dat nu met mijn eigen kinderen doe… maakt dat ik me toch heel erg verbonden voel met een vrouw die ik alleen van haar 95e tot haar 102e heb ā€˜gekend’.

Ooit was zij ook een jonge vrouw met kleine kinderen en eigen tradities… en een klein stukje van die traditie hangt bij ons in de boom.

kerstboom krijg ik hopenlijk 20-11 al…

verjaardagskadootje van mijn broer…

Wij hebben bruin, bronskleuren, goud en parelmoer erin.

Als ik nu voor iets nieuws zou gaan, zou ik voor donkerblauw en wit gaan. Zo mooi

Nu een jaartje of 2 is het bordeauxrood + de zelfgemaakte knutsels van de meiden. Daarvoor is het jaren zilver en blauw geweest.

Sinds 3 jaar hebben we een nepboom, we vonden de echte exemplaren veel te duur worden. Met korting konden we toen een leuke nepperd kopen. Het in elkaar zetten vind ik altijd een gepuzzel, maar het opruimen is heerlijk zonder al dat naaldengedoe overal.

Hier zilver en rood maar hier gaat de hele tent altijd op zijn kop met kerst, dusss heb zoveel kerstballen en frutsels, guirlandes dat echt werkelijk alles wat op de tafels en kasten staat een maand in dozen verdwijnt en plaats maakt voor kerstmannetje, rendiertjes, huisjes, en andere dingetjes met lampjes en frutsels… I love it. Ben echt een dag of 2 van 's morgens tot 's avonds bezig om alles op orde te krijgen en vervolgens tot na kerst ballen in de boom aan het verhangen omdat ik gaten zie…

eh… effe denken… :think:

Boerenbont en nog bonter… :lol:

Groen, blauw, wit, zilver, goud, rood, paars, felroze, parelmoer, bruin, brons, doorzichtig, kant, veren, keramiek, bellen ect ect

Er gaat nooit wat weg en ik koop elk jaar 6 tot 8 nieuwe dingen.

gewoon wat ik leuk vind.

De boom hangt bomvol en ja… ook de disneyballen van de c1000 gaan erin.

voor grijpgrage dreumes handen hangt de onderzijde vol met alles wat onbreekbaar is en alle breekbare dingen hangen hoger.

Maar wel bont dus… heel bont en wel 400 lampjes erin :inlove:

@Cell, volgens mij had jij vorig jaar de foto met de ultieme hoerenboom toch? :wink:

En ik vind het niet eens lelijk… ik kan het zelfs echt mooi vinden.

Maar niet in mijn eigen huis.

Dan zou ik helemaal gestoord worden na een dag of wat ben ik bang :lol: .

Ik heb voornamelijk rood, verder goud, zilver, paars en hout in de boom hangen. En dan drie strengen lampjes en heel veel rode slingers, dan nog flink wat dingen die de kinderen gemaakt hebben. Maar ja ik hou van uitbundig met kerst. Qua kleur past het totaal niet bij ons paarse behang. :mrgreen:

Ik ben trouwens wel heel erg als ik sommige anderen hoor, want wij hebben ook kerstkeukendoeken en zelfs op het toilet hangen kerstversieringen. Ik heb ook een rendierhoofd met lampjes er in. :mrgreen: Ik kan niet wachten tot het zes december is, dan de boel lekker versieren. :dance: Gelukkig een kunstboom die kan heel lang blijven staan.

Oh ja we hebben ook lampjes langs de ramen, gebruiken spuitsneeuw, rode tape en plakplaatjes op de ramen, hebben overal kandelaars, beeldjes en zelfs kersttafellakens. Je ontkomt er niet aan dat het kerst is hier. Jammer genoeg vind mijn man het overdreven om rode handdoeken en washanden te kopen voor in de decembermaand.

Bij ons van de Mac. :lol:

Hier staat straks een boom met veel clusterlicht, zilver en witte ballen & sterretjes van hout! Beetje naturel, houden wij erg van…

Haha mm, ik weet nog dat ik een keer bij jullie kwam en zei: he ben je al begonnen met kerstversieringen waarop jij zei dat je al klaar was.

Hoe lang staat jullie boom trouwens? Ik zet hem denk zes december neer en dan gaat hij op oudjaarsdag meestal weg. Nog drie weken en drie dagen afwachten. :dance: