Wat voor bed voor onze 3 jarige

Jesse slaapt nog steeds in z’n ledikantje. Hij heeft er totaal geen probleem mee en klimt er ook niet uit.

Maar hij wordt er wel wat groot voor inmiddels…

Nu wil ik dus een ‘vervolg’ bed voor hem kopen.

Alleen, ik twijfel of we gelijk een 1 persoonsbed moeten kopen of toch eerst een peuterbed (of meegroeibed).

Wat hebben jullie, en waarom?

Bedankt voor de reacties!

Wij hebben voor N.ynke destijds direct een éénpersoonsbed gekocht. We vonden het zonde van de centjes om eerst een meegroeibed voor haar te kopen 8)

Wij hebben een peuterbedje :mrgreen: . Hier slapen beide jongens op 1 kamer en die was met een 1persoonsbed wel erg vol geworden :wink: Bovendien kan Robin er straks ook weer in dus vonden wij het niet zonde :wink:

Wij hebben uitschuifbedjes.

Wij hebben wel een peuterbed, is ook makkelijker in en uit komen he :thumbup:

ideaal vind ik het, ik zou misschien wel geen nieuwe kopen, maar op mp een teweedehandsje is ook leuk :wink: :thumbup:

Groot bed, vind ik niet zo makkelijk, vind ik net een fiets op de groei kopen !

Weet niet of ik DIT een voordeel vind@melanie wrote:

Wij hebben wel een peuterbed, is ook makkelijker in en uit komen he :thumbup:
:wink:

Waarom is dat makkelijker in en uit komen dan? Mijn oudste klimt ook met gemak op ons 2-persoonbed dus wat is het verschil met een peuterbed dan?

@Fryskefaam wrote:

Waarom is dat makkelijker in en uit komen dan? Mijn oudste klimt ook met gemak op ons 2-persoonbed dus wat is het verschil met een peuterbed dan?

Is toch lager bij de grond, en ALS ze eruit vallen, vallen ze niet zo heel hoog :wink:

Ik vind het ideaal een peuter bed :thumbup: knusser ook dan zo,n groot bed, maar ja als je geld wil besparen dan moet je een eenpersoons nemen

@ICL wrote:

Wij hebben voor N.ynke destijds direct een éénpersoonsbed gekocht. We vonden het zonde van de centjes om eerst een meegroeibed voor haar te kopen 8)

Idem…

@melanie wrote:

@Fryskefaam wrote:

Is toch lager bij de grond, en ALS ze eruit vallen, vallen ze niet zo heel hoog :wink:

Ik vind het ideaal een peuter bed :thumbup: knusser ook dan zo,n groot bed, maar ja als je geld wil besparen dan moet je een eenpersoons nemen

Ooohzo! blond :wink:

@ICL wrote:

hier ook :mrgreen:

ging prima :thumbup:

wij hebben een meegroeibed gekocht… volledig uitgeklapt is die ook gewoon 2 meter lang, dus een volwaardig bed. Het kan dus heeeeel lang gebruikt worden.

Toen wij het bed kochten voor de oudste was de middelste er al en wisten we dat het bed sowieso nog een ronde gebruikt zou gaan worden en de wens was er toen al dat er nog een kindje zou komen… en het bed dus zeker nog wel even ook op de kleine stand gebruikt zou gaan worden.

De middelste is nu bijna 4,5 en het bed staat nog op de kleinste stand.

@Fryskefaam wrote:

@melanie wrote:
@Fryskefaam wrote:

Ooohzo! blond :wink:

Nee geeft niet hoor :wink:

Ik zeg ook niet dat het niet kan een eenpersoons, maar persoonlijk vind ik het niets voor die kleintjes .

Zo heel duur zijn die peuterbedjes niet hoor :wink:

Ik heb een stevig bedje van mp afgehaald, soort bank idee, heerlijk knus, ze gaat altijd in het hoekje zitten wachten :inlove:

Hier een peuterbed. Daar kan hij voorlopig wel een tijdje in liggen. En we kunnen hem hergebruiken bij de tweede, dus geen weggegooid geld.

Ik vind de overgang van ledikant naar groot bed, te groot. En bij ons peuterbed heb je ook nog wat lichte verhoging aan de zijkant waardoor ze er minder snel uitvallen.

Hier slapen ze vanaf hun tweede al in een eenpersoonsbed. Ik heb ze nog nooit horen klagen 8)

Een peuterbed omdat ik het zo schattig vind staan :inlove:

@lydia wrote:

Hier slapen ze vanaf hun tweede al in een eenpersoonsbed. Ik heb ze nog nooit horen klagen 8)

Dat was de vraag toch niet :wink:

1¨pers halfhoogslaper. :thumbup:

2 kids slapen beide nog in een peuterbed van 150 cm…Jo is bijna 5 en slaapt er al heel lang in. Vanaf zijn 1e jaar…wat dat betreft geen zonde van het geld in ieder geval.

Dachten dat Eli hem later wel over zou nemen,maar die begon met 1,5 ook flink uit zn ledikant te klimmen en gevaarlijk hangen…

Die ligt er dus ook al 1,5 jaar in dus…

Denk dat ze echt nog wel even meegaan…Jo is pas 108 cm,dus voorlopig ruimte zat.

Eli kan ook nog wel minimaal 2 jaar liggen…

Nu hebben we beide bedjes wel van MP, beide voor 40 euro. Lekker verfje erover, nieuw matrasje en het zijn prima bedden!

Hier vinden wij het dus niet zonde…straks gewoon lekker speuren naar iets nieuws…

Misschien meteen een halfhoogslaper (voor Jo dan).

Je kan een nieuw bedje natuurlijk ook weer doorverkopen,dus een stukje krijg je dan toch wel terug…

Tejo was nog geen 2 toen we voor hem een peuterbedje hadden. Ik heb ook heel lang getwijfelt, maar met name omdat ik toen tegen dit peuterbedje aan liep (ging eruit bij de prenatal, dus goed betaalbaar), hem helemaal leuk vond en omdat het net een klein opstaand randje heeft zijn we voor het peuterbedje gegaan.

Tejo had ook nog wel een tijdje in de het ledikantje gekunt, zeker omdat hij geen klimmer is :wink: Maar een 2e ledikantje erbij leek mij weer zonde.

Ik denk ook dat tegen de tijd dat Siep aan een bed toe is, dat het peuterbed naar Siep gaat en we een groot bed kopen of zelf maken voor Tejo.

Bij de buren (2 en 3 jaar) liggen beide kids op een groot bed (die van 2 jaar overigens ook omdat er nog een 3e bijkwam :wink: )

Ik heb totaal geen spijt van mijn keuze, al denk ik dat als Tejo al een jaartje ouder was geweest, ik misschien wel voor gelijk een groot bed was gegaan.

Bij oa logeeracties bij oma en opa slaapt hij ook op het “grote” bed (1 persoonslogeerbed)

:-* Liefs, Evelien :vlinder: