Wat voor apps op de iPad?

De titel zegt het al…en dan voornamelijk free hè .

En hoe zet ik boeken erop?

Als je googled op free e books krijg je een hele hoop (ook bij bol en selecsyz of hoe schrijf je dat).



Zelf ben ik weg van rush hour een spelletje waarbij een rood autootje een parkeerplaats moet af zien te krijgen dmv schuiven en master mind.

De kids en hub spelen vaak Het Spel Van Dit Moment: angry birds (ik vind dat zelf niet zo)



Even kijken wat er nog meer op staat bij ons…

iSlash, we doodle, sneezies, Tiny wings, maar eigenlijk moet ik er niet mee spelen maar werken dus er zit een absentieregistratie op en Prezi.

moron test en can knock down. Van de moron test heb ik ook de betaalde versie.

cut the ropes is mijn dochters “passie”…

angry birds heb je helaas niet heel veel van voor ipad (gratis).

op de site iKind staan veel voor kinderen. Mijn ervaring is dat voor de iPad weinig leuke gratis is. Maar ik betaal graag voor echt coole apps hoor.

Boeken kan je ook downloaden via iBooks maar in Nederland is dat nog niet echt gevuld.

Ik heb onderhand een boek of 4000 dus daar ben ik wel zoet mee. :mrgreen:



Idd veel apps zijn niet gratis. Cute THE rope heb ik erop staan maar helaas 2 levels daarna moet je betalen.



Big fish games zijn ook echt cool. Ga binnenkort eens een iTunes kaart halen.kan ik wat games erop zetten zodat ik mijniet verveel :wink:

idd voor de Ipad is er bijna niets gratis te krijgen.

Je kunt echt wel je Ipad “breaken” dan kraak je hem als de waren en kun je alles gratis downloaden wat je wilt (werkt ook voor de Iphone)

Probleem hiervan is echt wel dat je moet weten wat je doet en hoe je het doet.

Doe je het namelijk verkeerd dan ben je alles kwijt en in het ergste geval stopt je Ipad er ook mee.

2e nadeel als het je wel lukt en er gaat iets stuk aan je Ipad dan ben je wel je garantie kwijt.



Vriendlief heeft het gedaan bij zijn Iphone en het werkt perfect.

Ik durf het niet aan met met Ipad, dan betaal ik er liever voor en het zijn gelukkig niet hele grote bedragen.



Nachtvlinder: Om apps te kopen heb je geen Itunes kaart nodig hoor, kan ook via je account en dan wordt het netjes van je rekening afgeschreven.

Dragon hoe dan? Als ik het wil betalen dan staat er visa of MasterCard ofzo…

Hier geen visa of MasterCard nodig.

Als je, je IPad registreerd wordt er als het goed is gevraagd om een acount te creëren bij Apple (apple-ID)

Als je dat doet wordt er ook gevraagd of je een click&buy account wil openen.

Als je dat doet wordt er via je Apple-ID een acount aangemaakt en kun je gewoon met je “bankrekening” betalen, zonder een kaart of iets dergelijks te moeten gebruiken

Dit werkt erg makkelijk en snel.



Als ik nu een app instaleer via de app store wordt er gevraagd om mijn wachtwoord in te voeren.

Vervolgens kun je het dus installeren en wordt het bedrag van je rekening afgeschreven.

Eerst krijg je nog een mail, dat je wat gekocht heb en of als klopt. Je kunt daar op reageren als het niet klopt en als je niets doet wordt het bedrag er een dag later afgehaald.



Hier vindt je er alles over en kun je het ook wijzigen



http://www.apple.com/nl/support/appleid

Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?

Om dat te voorkomen moet je in de Iphone naar instellingen algemeen en daar beperkingen aanzetten en dan ervoor zorgen dat kopen vanuit apps niet aanstaat. Zelfde geldt ook voor de Ipad. Ik koop alles met een Itunescard die ik online via prepaidpoint koop , krijg dan binnen een paar minuten een mailtje met daarin een code. Betalen doe je via ideal.

@annette77 wrote:

Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?




Nee want je moet ten allertijden je apple-ID wachtwoord invullen, zolang ze die niet kennen is er niets aan de hand…

@dragon wrote:

@annette77 wrote:
Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?




Nee want je moet ten allertijden je apple-ID wachtwoord invullen, zolang ze die niet kennen is er niets aan de hand…




ow dat scheelt, ik las nml bij het smurfenspel dat kindjes zo voor 80 euro iets konden kopen en toen haakte ik maar af…

Lys mag er nml gewoon mee spelen, vind ze erg leuk.

@dragon wrote:

@annette77 wrote:
Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?




Nee want je moet ten allertijden je apple-ID wachtwoord invullen, zolang ze die niet kennen is er niets aan de hand…


Niet altijd, als je het hebt ingevuld om bijv. Wat te kopen of updates te downloaden onthoudt je ipad het wachtwoord 15 minuten.

@annette77 wrote:

@dragon wrote:
@annette77 wrote:
Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?




Nee want je moet ten allertijden je apple-ID wachtwoord invullen, zolang ze die niet kennen is er niets aan de hand…




ow dat scheelt, ik las nml bij het smurfenspel dat kindjes zo voor 80 euro iets konden kopen en toen haakte ik maar af…

Lys mag er nml gewoon mee spelen, vind ze erg leuk.


Om dat soort aankopen te voorkomen kan je het beste naar instellingen algemeen en daar beperkingen aanzetten en dan ervoor zorgen dat kopen vanuit apps niet aanstaat. Je IPad onthoudt je wachtwoord nl 15 minuten.

Ik kan het niet veranderen naar click and by… Er staat dat ik een kaartnummer moet invullen etc… En een knop installeer click and by maar dat doet hij dus niet grrrr :wall:

@sopje wrote:

@annette77 wrote:
@dragon wrote:
@annette77 wrote:
Dragon, is het niet zo dat als je dat hebt dat kindlief ook per ongeluk van alles kan kopen?




Nee want je moet ten allertijden je apple-ID wachtwoord invullen, zolang ze die niet kennen is er niets aan de hand…




ow dat scheelt, ik las nml bij het smurfenspel dat kindjes zo voor 80 euro iets konden kopen en toen haakte ik maar af…

Lys mag er nml gewoon mee spelen, vind ze erg leuk.


Om dat soort aankopen te voorkomen kan je het beste naar instellingen algemeen en daar beperkingen aanzetten en dan ervoor zorgen dat kopen vanuit apps niet aanstaat. Je IPad onthoudt je wachtwoord nl 15 minuten.


Niet meer, dat hebben ze gefixed in de nieuwe update.

Dit staat op de site van de telegraaf:



Het probleem komt voornamelijk doordat de App Store een wachtwoord 15 minuten onthoudt nadat het is ingevoerd. Dit had als resultaat dat ouders een app downloaden voor een kind, waarna deze met het opgeslagen wachtwoord aankopen deed.



Met 4.3 is een nieuwe beveiligingsmethode ingevoerd. Gebruikers moeten nu het wachtwoord opnieuw invoeren zodra ze vanuit een app iets willen kopen. Het wachtwoord wordt hierna weer 15 minuten opgeslagen. Zolang de kinderen het wachtwoord niet weten, kunnen zij dus ook geen in-game aankopen doen.

Ze boedoelt denk ik het smurfen spel :wink: die heeft een nieuwe update gekregen na klachten van ouders.

Hierdoor is het onmogelijk gemaakt voor kids om nog zomaar wat te kopen, zo als eerst kon…



Er zijn ook programma’s he die je op je iPad kan zetten waardoor je, je iPad kan beschermen voor je kinderen.

Je kunt dan o.Ã heg gebruik van de app store uitzetten zodat ze niets kunnen kopen, ook kunnen ze geen dingen verwijderen of zaken zien die niet voor hun bedoelt zijn.

Google maar eens op parental control iOS of iPad of Apple



Ook als je meer wilt weten over de iPad, software, updates, problemen dan is de ipadclub wellicht een leuke tips om eens te bezoeken op het internet.