Hallo,
Er stond net een jongen voor de deur met zijn nieuwe bestuurbare auto. M had er per ongeluk opgestaan en nu is dat ding stuk.
De auto is geen normale besuurbare maar een hele kleine en de jongen was er de hele tijd al mee op plein tussen de kinderen aan het rijden.
Ook bij mijn jongste en zijn neefje en nichtje van 3 jaar zat die een spel er van te maken.
Ik ben naar de moeder gegaan en die wil een oplossing :think: ik vind dat het ook de schuld van de jongen zelf is. Dat ding kost 40,- en dat heb ik niet zo liggen.
Met de moeder valt verder niet te praten ze wil gewoon een oplossing een nieuwe dus.
Wat zouden jullie doen?
Een nieuwe zou ik ook niet doen hoor, als hij ermee buiten speelt waar ook andere kinderen spelen en rennen, kan dat ding stuk gaan tja. Misschien de helft vergoeden?
Maar gezien de situatie zou ik zeggen eigen schuld, dus niets betalen.
verzekering
Ja ik ga morgen maar bij de verzekering langs.
Ik sta er niet achter hoor maar om de vrede te bewaren doe ik dat gewoon maar.
ik vind het een lastige hoor, ik zou bij de verzekering wel uitleggen hoe het precies is gegaan. ook met er een spel van maken…
Ik zou wel duidelijk zijn naar je verzekering dat het om spelletjes gedrag ging.
Want die jongen zal heus wel weten dat als je bij kleine(re) kinderen speelt en helemaal als het klein is dat het kapot kan gaan.
jah… daaag… lekker is dat! je zoontje heeft het toch neit expres gedaan! ik zou daar makkelijk in zijn, maar soms moet je wel wat voor de goede orde!
in eerste instantie zou ik niet betalen.
wat zegt m er zelf van hoe het is gegaan?
weet niet wat ik zou doen… ik denk wel vergoeden… of iig de helft…
maar waar kinderen spelen kan het mis gaan…
hoe oud is de jongen?
Ik zou het bij de verzekering aangeven. Dekt die het dan krijgen ze het bedrag van de verzekering van mij. Dekt die niet, dan krijgen ze niets. Tenzij mijn kind het express stuk heeft gemaakt of er mee heeft gespeeld op een foute manier. Dan ga ik naar de winkel en koop een zelfde als het echt nog nieuw speelgoed was en anders een gedeelte.
Moeilijk hoor, je bent er als ouder van beide kanten niet bij geweest dus exact zul je niet weten wat er gebeurt is.
Succes!
Hij heeft het echt per ongeluk gedaan. Dat zeggen andere kinderen ook. Het jongetje is 8 jaar.
Ik was er op dat moment niet bij nee maar iets eerder was ik er dus wel bij toen hij bij mijn jongste en neefje en nichtje van 3 jaar om ze heen zat te rijden met dat ding (14 cm) de kleintjes waren ook aan het rennen en hoe doen om dat ding te ontwijken.
Maar ik ga morgen naar de verzekering want met die ouders valt gewoon niet te praten. En ik heb geen zin in gedoe.
Zeker als er met de ouders niet te praten valt, zou ik niet uit mezelf alles gaan betalen, zou voor mij een principe kwestie worden dan :oops: Klinkt alsof het per ongeluk gegaan is, terwijl het auto’tje buiten mee gespeeld werd dus het jongetje nam zelf ook risico dat hij stuk kon gaan en dit kon gebeuren.
Verzekering zal zeggen dat de dagwaarde vergoed word ( als het al vergoed word ) maar soms kan je lage bedragen beter niet claimen heb ik gehoord :think: Weet niet of dit bij WA eigenlijk ook geldt, wij hebben ook een WA maar eigenlijk nooit naar de kleinere lettertjes gekeken, ook nooit zoiets voor de hand gehad gelukkig!
Ik zou navragen bij de verzekering, helemaal eerlijk hoe het gegaan is en kijken waar zij mee aankomen. Mochten ze niets willen doen, of maar een klein bedrag willen vergoeden zou ik denk ik zelf de helft max willen vergoeden onder het mom van hij is gebruikt, het kan dat het al een mankementje had, enz.
Ruud zegt… de verzekering? huh, voor een stuk speelgoed van 40 euro? Dat jongetje, de eigenaar heeft met zijn dure speelgoed een risico genomen door ermee te spelen te midden van andere kinderen in allerlei leeftijden en dat is een risico op stuk gaan met zulk delicaat speelgoed.
Wat gebeurt er als je het volledig vergoed, staat hij dan volgende keer weer voor de deur? Uit coulance en omwille van je zoon die een factor is in het kapotgaan, zou Ruud de helft willen vergoeden met de waarschuwing erbij dat hij echt het risico ook niet moet opzoeken. Omdat spelen met een bestuurbare auto tussen andere kinderen, vragen is om ellende.
En ik ben het met hem eens… no way dat ik mijn verzekering er voor zou aanspreken. Dan moet zij jou eerst aansprakelijk stellen, de situatie op papier zetten en daar was die moeder ook niet bij neem ik aan. Dus dan moet je afgaan op wat de kinderen zeggen…
Ik zou denk ik ook zeggen van stel maar een aansprakelijkheidsbrief op met uitleg van de situatie… Mensen met zo’n grote mond die doen dat ws niet eens, of er blijkt uit dat het een beetje zn eigen schuld was…
Aan de andere kant; het kan natuurlijk gebeuren en is vervelend, ik zou het voor mijn kind ook echt sneu vinden. Ik heb er zo eentje die het risico gewoon niet ziet.
Dus ach, als de verzekering het vergoed zou ik er verder niet moeilijk over doen.
Wat zou je verwachten/willen als het de auto van je eigen zoontje geweest was dat geplet was door een ander kind?
Ten eerste hoor je met zulk speelgoed niet buiten te spelen, laat je je kind er wel mee buiten spelen is het risico voor hun zelf.
Dit zou ik ook gewoon zeggen.
als er vergoed moet worden dan is samsam wel redelijk.maar zeker niet het hele bedrag.
@Kittycat wrote:
Wat zou je verwachten/willen als het de auto van je eigen zoontje geweest was dat geplet was door een ander kind?
Dit was ook wat mij het eerste te binnen schoot.
Van mij had mijn zoon al niet eens zo’n auto mogen kopen.
Maar mocht het bij mijn zoon zijn spullen gebeuren dan zou ik willen weten hoe het is gebeurd. Als iemand er expres op is gaan staan dan zou ik ook naar de ouders toe gaan. Maar als mijn zoon zelf al de hele dag op een druk plein aan het racen is met een auto van 14 cm met allemaal spelende kids en iemand staat er per ongeluk op dan zou mijn zoon pech hebben en mischien een lesje voor de volgende x.
Weet je… wij hebben het anderzijdig aan de hand… hier een 15jarige buurjongen die 2 van die profi auto’s op afstandsbesturing heeft en hiermee in de straat raced. Die auto’s gaan hard! En hoewel hij bijna altijd begeleid word door zijn vader (kan je nagaan, hoe anders die ouders hier in staan) is dat soms niet het geval en dan speelt hij wel eens opjaag spelletjes met de kinderen… lachen gieren brullen… Maar deze buurjongen is dus geleerd dat het geen speelgoed is, maar hobbysport en hij is extreem voorzichtig, waarschuwd de kinderen ook om geen rare bokkensprongen te maken enz.
Hij begon ook met kleiner spul en zijn vader heeft altijd gezegd dat dit geen gewoon speelgoed is en hij mocht toen hij jonger was, alleen onder begeleiding met die items buiten.
Ik vind dus sowieso niet dat een 8 jarige alleen buiten hoort met dit soort “speelgoed” wat als hij nou met dat ding een auto had beschadigd, een fietser had laten schrikken die was gevallen of een kind had laten struikelen?
Dus, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik zo iets heb, die ouders willen een “oplossing” maar waar zijn zij zelf in dit verhaal… waar is hun verantwoording? Of leggen ze die klaarblijkelijk compleet neer bij een 8 en 6 jarige? absurd vind ik dat.
Ja dat vind ik ook hoor. Maar dit zijn echt van die ouders die geloven dat hun kids nooit iets verkeerd doen zich mengen in kids ruzies. Hard tegen hard gaan mijn broer die bj hun op plein woont heeft ook al problemen met ze en ik weet hoever ze kunnen gaan.
Eigenlijk wil ik niet eens wat vergoeden maar omdat ik niet wil dan mijn zoon de dupe word van hun ga ik er maar mee in.
Ik heb laatst een vergelijkbare situatie gehad met een waveboard. Het kind wist van gekkigheid niet wat hij met het nieuwe waveboard moest doen en heeft hem uiteindelijk over de schommel gehangen. Alle kinderen er een voor een opgehangen totdat mijn zoon erop ging hangen en hij kapot brak. Met ouders viel ook niet te praten. Ik heb de volgende morgen mijn verzekering ingelicht. Ouders moesten een schadeformulier invullen en ondertekenen, ik ook, en opsturen naar mijn verzekering. Ik heb er niets meer over gehoord. Voor dit soort situaties ben ik verzekerd denk ik dan, terecht of niet. Ik zou nooit iemand op dit soort dingen aanspreken hoor, ik vind dat het kind hierin echt zelf fout is, maar als andere ouders daar anders over denken zou ik het de verzekering laten uitzoeken. Ik heb mijn best gedaan. ( ik heb overigens wel tegen de ouders gezegd dat ik het echt de fout van hun kind vond en dat hij rare plannen bedacht, maar ja…)