wat vinden jullie??

Zonder alle in en outs te vermelden…



Ik betaal de opvang van 700 tot 1830.

Moet de opvang dan voor 700 aanwezig zijn zodat ik om 700 weg kan of mag de opvang om 700 aan komen lopen en om 700 openen omdat ze pas om 700 hoeven te beginnen.



Graag jullie mening!!

Lijkt me dat ze dan voor zeven uur aanwezig moeten zijn…

als jij betaalt vanaf 7 uur, dan moet er om 7 uur iemand zijn die je dochter van je over kan nemen vind ik.

als de opvang vanaf 7 open is, is het niet realistisch te verwachten dat je om 7 uur als ouder het pand kan verlaten. Net als dat je niet om 18.30 kunt komen binnenvallen om je kind op te halen (wel eens allicht, maar het lijkt me niet de bedoeling) Het zijn m.i. de openingstijden van de opvang, niet de opvanguren.

Ik werk zelf op een kdv en zij zijn geopend van 7.30 t/m 18.00. Bij ons is het zo dat ouders vanaf 7.30 uur naar binnen mogen (en ja we zijn niet heel flauw als het een keer ietsje eerder is en wij zijn er al) Zelf zorgen wij dat we vanaf 7.30 er klaar voor zijn om de kindjes te ontvangen d.w.z. lampen aan op de groep, muziekje aan, iets te spelen staat klaar enz.



Met ophalen is het zo dat ouders tot 18.00 hun kind op kunnen halen, soms loopt dat wel iets uit, maar het is niet de bedoeling dat als je structueel om 17.59 binnen komt rennen je iedere keer een uitgebreide overdracht kunt verwachten, dan moet je zorgen dat je iets eerder bent (natuurlijk worden altijd de belangrijke dingen wel verteld) Meestal gaan wij zelf rond 18.05 tot 18.10 de deur uit.



Ik hoop dat je hier iets mee kan…

Als zij binnen 1 minuut kunnen openen en klaarstaan…dan Ja, dan mogen ze dat.

Maar dat kunnen ze natuurlijk niet…aan de andere kant…zou jij betalen van 07.30 en je brengt je kind dus ook om 07.30,dan drop je je kind ook niet af en ren dan snel weg…een paar minuten speling is wel normaal…



In dit geval zou ik zeggen 07.00 uur open is 07.00 uur open. Niet 07.05. Jij mag je kind niet om 07.00 uur netzetten en weglopen,omdat de dames nog van alles moeten aanzetten…



Lastig dit…

@fiep klophout wrote:

als de opvang vanaf 7 open is, is het niet realistisch te verwachten dat je om 7 uur als ouder het pand kan verlaten. Net als dat je niet om 18.30 kunt komen binnenvallen om je kind op te halen (wel eens allicht, maar het lijkt me niet de bedoeling) Het zijn m.i. de openingstijden van de opvang, niet de opvanguren.




Het zijn wel opvanguren als je er ook voor betaald. Dan zouden ze dus tarief moeten rekenen vanaf 07.15 of 07.30. Iedereen betaald sowieso het volledig tarief vanaf openingstijd,maar een enkeling gebruikt dit ook…de rest komt later of haalt eerder op…

Fiep ik begrijp je reactie, de afspraak was van oorsprong dat de opvang voor 700 aanwezig zou zijn zodat ik rond 700 weg kon.

Anders mis ik mn bus…



Sinds half dec komen ze om 700 aan en soms zelfs later, ik heb ze hierop aangesproken afgelopen week.

Maar nu is het hun woord tegen de mijne…

Ze hoeven pas om 700 te beginnen, maar ik vind eigenlijk als je kindjes vanaf 700 opvangt dat je voor 700 aanwezig hoort te zijn om het lokaal in orde te maken.

Maar dit even terzijde…



Toen Lianne naar de opvang ging was het voor mij erg belangrijk om te weten of ik voor 700 daar terecht kon anders had ik het anders opgelost.

Dit was geen probleem als ik maar niet voor 700 weg ging.

@mandy_d. wrote:

@fiep klophout wrote:
als de opvang vanaf 7 open is, is het niet realistisch te verwachten dat je om 7 uur als ouder het pand kan verlaten. Net als dat je niet om 18.30 kunt komen binnenvallen om je kind op te halen (wel eens allicht, maar het lijkt me niet de bedoeling) Het zijn m.i. de openingstijden van de opvang, niet de opvanguren.




Het zijn wel opvanguren als je er ook voor betaald. Dan zouden ze dus tarief moeten rekenen vanaf 07.15 of 07.30. Iedereen betaald sowieso het volledig tarief vanaf openingstijd,maar een enkeling gebruikt dit ook…de rest komt later of haalt eerder op…




tja, maar aangezien die hele grote groep die niet van stipt 7 tot stipt 18.30 van de opvang gebruik maakt, ook niet korting krijgt oid, zie ik die tijden dus meer als openingstijden. we hebben het ook over 10 minuten of zo he…

pooh, is het een kostending, of een praktishc ding dat jij te laat komt op je werk als je vijf/tien minuten later bij het kdv vertrekt?

Ik mis mn bus :mrgreen:

@pooh wrote:

Fiep ik begrijp je reactie, de afspraak was van oorsprong dat de opvang voor 700 aanwezig zou zijn zodat ik rond 700 weg kon.

Anders mis ik mn bus…



Sinds half dec komen ze om 700 aan en soms zelfs later, ik heb ze hierop aangesproken afgelopen week.

Maar nu is het hun woord tegen de mijne…

Ze hoeven pas om 700 te beginnen, maar ik vind eigenlijk als je kindjes vanaf 700 opvangt dat je voor 700 aanwezig hoort te zijn om het lokaal in orde te maken.

Maar dit even terzijde…



Toen Lianne naar de opvang ging was het voor mij erg belangrijk om te weten of ik voor 700 daar terecht kon anders had ik het anders opgelost.

Dit was geen probleem als ik maar niet voor 700 weg ging.




als jij van te voren aan hun te kennen hebt gegeven dat jij stipt 7 uur weg moet, en zij hebben gezegd dat dat geen probleem is, ja dan heb je helemaal gelijk. lastig dat ze hun afspraken niet nakomen en jullie afspraak ook ontkennen…

Ik heb net de voorwaarden gelezen en je kunt je kind brengen vanaf 700, ik vind dan dat de deur ook open moet zijn en niet dat ze om 700 aan komen sloffen… of na 700…



Ze zouden het intern bespreken, dus verwacht dat het nog wel een staartje gaat krijgen :mrgreen:

@bieslookje wrote:

Ik werk zelf op een kdv en zij zijn geopend van 7.30 t/m 18.00. Bij ons is het zo dat ouders vanaf 7.30 uur naar binnen mogen (en ja we zijn niet heel flauw als het een keer ietsje eerder is en wij zijn er al) Zelf zorgen wij dat we vanaf 7.30 er klaar voor zijn om de kindjes te ontvangen d.w.z. lampen aan op de groep, muziekje aan, iets te spelen staat klaar enz.



Met ophalen is het zo dat ouders tot 18.00 hun kind op kunnen halen, soms loopt dat wel iets uit, maar het is niet de bedoeling dat als je structueel om 17.59 binnen komt rennen je iedere keer een uitgebreide overdracht kunt verwachten, dan moet je zorgen dat je iets eerder bent (natuurlijk worden altijd de belangrijke dingen wel verteld) Meestal gaan wij zelf rond 18.05 tot 18.10 de deur uit.



Ik hoop dat je hier iets mee kan…




Dus jullie zijn voordat de opvang open gaat aanwezig, voor mij is het zo als ik om 700 naar binnen zou kunnen en ik gelijk weg zou kunnen er nog niks aan de hand is.

Maar nu is het zo dat ze om 700 aan komen lopen, nog moeten openen, koffie moeten zetten etc.

ik werk in de kinderopvang.



wij moeten om 10 voor 7 er zijn, zodat alles klaar staat om 7.00 uur als de eerste ouders komen.

wij moeten er om 7 uur zijn , we krijgen ook betaald van 7 tot 18.00 en niet kwart voor 7 tot kwart over 6



Maar ik ben er wel vaak 10 minuten eerder om ik het ook niet netjes vind overkomen voor ouders

@Knollie, ik vind ook dat het zo hoort…



Maar het is duidelijk dat er 2 belangen zijn, die van mij en die van hun…

ze hoeven pas om 700 te beginnen…



Als je in een winkel werkt en die moet om 700 open zijn dan ben je toch ook voor 700 aanwezig voor de eerste klanten???



Maar ik weet niet goed of ik in mn gelijk/recht sta

Geen idee hoelaat je bus gaat hoor, maar als je om 7.00 uur naar binnen kan dan ben je toch ook pas 7.10/7.15 uur weer weg. (jas uit, overdracht, gedag zeggen enz…)

@pooh wrote:

@Knollie, ik vind ook dat het zo hoort…



Maar het is duidelijk dat er 2 belangen zijn, die van mij en die van hun…

ze hoeven pas om 700 te beginnen…



Als je in een winkel werkt en die moet om 700 open zijn dan ben je toch ook voor 700 aanwezig voor de eerste klanten???



Maar ik weet niet goed of ik in mn gelijk/recht sta




ik denk dus -even los van jullie mondelinge afspraak- dat je in je recht staat dat zij om 7 uur aanwezig moeten zijn, en niet om 5 of 10 over 7 moeten aankomen zetten. Maar als zij precies om 7 uur de deur openen, denk ik dat zij aan hun plicht voldoen. En dan heb je dus sowieso nog extra tijd nodig voor de overdracht.

@pooh wrote:

Ik heb net de voorwaarden gelezen en je kunt je kind brengen vanaf 700, ik vind dan dat de deur ook open moet zijn en niet dat ze om 700 aan komen sloffen… of na 700…


Als je vanaf 7.00 je kind kunt brengen, kun je niet om 7.00 uur al weg om de bus te halen. Dan moet je een kdv zoeken die om half, 7 open gaat.



Ik werk ook op een kdv. Als ik om half 8 moet beginnen, ben ik er 5 minuten van te voren en gaat achter mij de deur op slot. Pas als we met 2 leidsters in het gebouw zijn mag de deur open.

Ik kan me er heel erg aan ergeren als ik er een keer een kwartier eerder ben en er dan al ouders voor de deur staan te wachten. Als het één keer gebeurd dat je vroeg bent, denken de ouders dat je elke dag vroeg bent en da hun dus ook wel vroeg kunnen komen.



Wij hebben de tijd voor half 8 nodig om de namen van de kids op te schrijven, brood te pakken, logboek door te lezen enz…

@pooh wrote:

Maar nu is het zo dat ze om 700 aan komen lopen, nog moeten openen, koffie moeten zetten etc.


Heel eerlijk zou ik dáár dus echt heel flauw van worden, serieus: je laat ouders/kinderen/klanten toch niet wachten omdat JIJ koffie wilt zetten :roll: Ik zou zeggen vanavond nog een mailtje naar de oudercommissie sturen, echt dit KAN toch niet :doh: En ja, ook ik vind dat ze wat eerder aanwezig moeten zijn om op tijd te openen :think: