wat vinden jullie??

@Karin1981 wrote:

wij moeten er om 7 uur zijn , we krijgen ook betaald van 7 tot 18.00 en niet kwart voor 7 tot kwart over 6



Maar ik ben er wel vaak 10 minuten eerder om ik het ook niet netjes vind overkomen voor ouders




Ik moet ook 10 minuten eerder op mijn werk zijn en krijg dat niet uitbetaald.

Vind het stikum een beetje gek argument.



De winkel/kdv/kantoor gaat om 7 uur open, dus dan moet er al iemand aanwezig zijn.



Ik ben het in zoverre eens dat Pooh er iig van uit moet kunnen gaan dat er om 7 uur iemand is. Niet dat iemand dan pas zelf aan komt.

@Madre wrote:

@Karin1981 wrote:
wij moeten er om 7 uur zijn , we krijgen ook betaald van 7 tot 18.00 en niet kwart voor 7 tot kwart over 6



Maar ik ben er wel vaak 10 minuten eerder om ik het ook niet netjes vind overkomen voor ouders




Ik moet ook 10 minuten eerder op mijn werk zijn en krijg dat niet uitbetaald.

Vind het stikum een beetje gek argument.



De winkel/kdv/kantoor gaat om 7 uur open, dus dan moet er al iemand aanwezig zijn.



Ik ben het in zoverre eens dat Pooh er iig van uit moet kunnen gaan dat er om 7 uur iemand is. Niet dat iemand dan pas zelf aan komt.




Mijn idee…



Ik heb ook ergens gewerkt,waar we om 08.00 uur open gingen,maar het was echt de bedoeling dat al om 07.45 binnen was. Als er om 08.00 uur een klant binnen kwam,dan moest deze meteen geholpen kunnen worden en niet wachten tot wij klaar waren met klaarzetten/organiseren e.d.

We kregen betaald (bij aan avonddienst) tot 22.30,maar om 22.00 uur ging de deur op slot voor klanten. Klanten die al binnen waren,die konden nog blijven liggen (zonnebank). Soms had je mazzel en was je om 22.15 klaar en kon je weg en soms heb je pech en was het echt pas 22.30.



Ik werk op een kantoor (even los van het feit dat ietwat laat komen daar wel normaal is), is het eigenlijk niet de bedoeling dat je pas om 08.30 je computer aanzet…

In elk bedrijf werkt het zo…

Als om 8.45 uur mijn lessen beginnen kom ik ook niet om 8.40 uur de school binnen wandelen.

Soms wel natuurlijk :mrgreen:



Bovendien wil ik eerst rustig koffie drinken met collega’s, mijn pc aanzetten, mijn materiaal zoeken, het lokaal opendraaien, nog iets kopieren, absenties checken…

Je hebt tijd nodig om op te starten en dat reken je mee.

@lydia wrote:

Als om 8.45 uur mijn lessen beginnen kom ik ook niet om 8.40 uur de school binnen wandelen.

Soms wel natuurlijk :mrgreen:



Bovendien wil ik eerst rustig koffie drinken met collega’s, mijn pc aanzetten, mijn materiaal zoeken, het lokaal opendraaien, nog iets kopieren, absenties checken…

Je hebt tijd nodig om op te starten en dat reken je mee.




maar dat is wel wat anders vind ik…

In het onderwijs krijg je niet per uur betaald en in de kinderopvang wel…

Je krijgt dus pas vanaf 7 uur betaald en ik snap dus eigenlijk wel dat ze om 7 uur de deur open doen. Ik vind wel dat ze jou kindje dan meteen mee kunnen nemen zodat jij je bus kunt halen…Er staan heus geen 10 kinderen om 7 uur op de stoep. Als ze jou dat hebben toegezegd moet er gewoon om 7 uur iemand klaar staan. Als de leidsters dat niet trekken moeten ze om 6.5 uur beginnen zodat ze om 7 uur klaar staan!

@maantje wrote:

@lydia wrote:
Als om 8.45 uur mijn lessen beginnen kom ik ook niet om 8.40 uur de school binnen wandelen.

Soms wel natuurlijk :mrgreen:



Bovendien wil ik eerst rustig koffie drinken met collega’s, mijn pc aanzetten, mijn materiaal zoeken, het lokaal opendraaien, nog iets kopieren, absenties checken…

Je hebt tijd nodig om op te starten en dat reken je mee.




maar dat is wel wat anders vind ik…

In het onderwijs krijg je niet per uur betaald en in de kinderopvang wel…

Je krijgt dus pas vanaf 7 uur betaald en ik snap dus eigenlijk wel dat ze om 7 uur de deur open doen. Ik vind wel dat ze jou kindje dan meteen mee kunnen nemen zodat jij je bus kunt halen…Er staan heus geen 10 kinderen om 7 uur op de stoep. Als ze jou dat hebben toegezegd moet er gewoon om 7 uur iemand klaar staan. Als de leidsters dat niet trekken moeten ze om 6.5 uur beginnen zodat ze om 7 uur klaar staan!




Ik krijg niet per uur betaald, maar extra uren die ik maak voor en na het werk worden niet betaald. Ik vind het niet wezenlijk verschillen.

En verder ben ik het met je eens, om zeven uur open is om zeven uur je kind af kunnen “leveren”.

en vanochtend waren ze weer op tijd :thumbup:

Ik weet niet beter dat als je een baan hebt je altijd 10 min of een kwartier voor tijd aanwezig hoort te zijn.

k krijg niet per uur betaald, maar extra uren die ik maak voor en na het werk worden niet betaald. Ik vind het niet wezenlijk verschillen.
En verder ben ik het met je eens, om zeven uur open is om zeven uur je kind af kunnen "leveren".
_________________


Maar dat zit wel degelijk in je aanstelling.....
In je ft's zit nakijk werk, voorbereiden en eerder op school zijn inbegrepen. Hoe je het verder invult mag je zelf weten.....
Bij ons is het zo dat je in princiepe van 8 tot 5 met schoolwerk bezig zou moeten zijn. Dat kan thuis of op school. Als er dan een bespreking oid wordt gepland wordt er (wel in overleg) van uit gegaan dat je daar bij kan zijn. De tijden verschillen een beetje per schooljaar, of je een lang of kort jaar hebt. Wij hebben dit jaar een kort jaar dus minder weken en meer uur per dag

In de kinderopvang begin je een bepaalde tijd en niet eerder of later.....
De collega's die om 9 uur beginnen komen vast ook pas om 9 uur binnen....

Fijn dat ze er op tijd waren. Hebben ze nog gezegd wat er uit de bespreking kwam?

ik werk ook op een kdv, op de maandag start ik qua rooster om 7.00 uur. ik zorg er altijd voor dat ik er om tien voor zeven ben en de andere twee leidsters doen dat ook. de een opent en lucht het gebouw, de ander maakt de groep klaar waar de kindjes ontbijdten en de derde gaat naar de keuken en was en daarna om zeven uur staan we zeker met zijn tweëen op de groep, de derde is niet veel later na het openen. Dus om 7.oo uur openen is bij ons klaar zijn om kindjes op te vangen zoals het hoort! ouders die er altijd voor zeven uur zijn worden er een keer op aangesproken of hebben een afspraak gemaakt.

oké ik wordt niet voor die tien minuten betaald maar als alle kinderen om kwart voor zes opgehaald zijn en ik ga dan Ella ophalen bij haar groep en naar huis dan doen ze daar ook niet moeilijk over.

Op een van mijn stageplaatsen bij een kdv stond er ook in de regels dat de ouders hun kind vanaf half 8 konden brengen, maar dat er leidsters vanaf 7.15 waren om dingen klaar te zetten. De deur ging echter pas om half 8 open. Of de ouders daar dan rekening mee wilden houden. Voor half 8 mocht er dus geen ouder in.



Wat ik dan trouwens wel weer stom vond was dat de leidsters om stipt 6 uur hun jas aan deden en dan zo stonden te wachten op een ouder die 1 over 6 binnen kwam. Eigenlijk niks meer zeggen qua overdracht en meteen lichten uit enzo. Ik had toen echt zoiets van meeeeeeeen, doe ff rustig! Boeiend als je 10 minuten later thuis bent? Dat hoort er gewoon bij! Soms was alles om kwart voor 6 weg en dan mochten ze ook gaan, dus dat compenseert elkaar dan toch ook gewoon…



Verder vind ik het ook niet meer dan normaal dat je een minuut of 10 voor werktijd aan komt. Als ik pas om 8 uur aan kom lopen terwijl ik dan moet beginnen, dan begin ik uiteindelijk pas om 10 over 8 ofzo, jas uit, naar je plek, dingen klaar leggen ofzo, of pc aan ofzo. Ik vind dat je dan om 8 uur ook echt klaar moet zitten om te beginnen. Ik hou er totaal niet van als mensen zo stipt op de tijd zijn, want uiteindelijk betekent het gewoon dat ze altijd te laat zijn.

Bij Nena is het om 7.30 open en ik mag haar stipt 7.30 afleveren - dan doen ze het koffie zetten, luchten, inruimen of weet ik wat maar met haar erbij.



Hun beleid is als er licht brand en er is iemand kan je je kind kwijt en tot nu toe was er ook altijd iemand om 7.30.



HEt is aan hen om het beleid te maken hoe laat iemand moet beginnen maar als ze aanbieden dan open te zijn dan ben jij de klant en moeten ze gewoon open zijn.

@Noekie wrote:

Wat ik dan trouwens wel weer stom vond was dat de leidsters om stipt 6 uur hun jas aan deden en dan zo stonden te wachten op een ouder die 1 over 6 binnen kwam. Eigenlijk niks meer zeggen qua overdracht en meteen lichten uit enzo. Ik had toen echt zoiets van meeeeeeeen, doe ff rustig! Boeiend als je 10 minuten later thuis bent? Dat hoort er gewoon bij! Soms was alles om kwart voor 6 weg en dan mochten ze ook gaan, dus dat compenseert elkaar dan toch ook gewoon…



.




Wij kregen laatst een brief of ouders ajb voor 18.30 hun kroost op wilden halen en liefst eerder ivm overdracht enzo. leidsters maken lange dagen en express ook een wat later openingstijd en nog komen er dus ouders vaak te laat om hun kind op te halen.



Soms zijn er uitzonderingen zoals extreme files ineens of een ongeluk en als je dan opbelt is er echt geen probleem maar ik durf je op een briefje te geven dat het vaak dezelfde ouders zijn die te laat zijn en dat dit bere irritant is.

@stillewater wrote:

Ik weet niet beter dat als je een baan hebt je altijd 10 min of een kwartier voor tijd aanwezig hoort te zijn.




En bij welke banen is dat dan? Ik heb werktijden en dat zijn mijn werktijden en dan begin ik niet eerder omdat dit zou moeten ofzo.

ik werk in een supermarkt en de regel is 5 minuten voor tijd op je afdeling! zodat je je overdracht kan doen, je voorganger op tijd naar huis kan ivm overdracht, maar ook zodat de winkel om 8!!! uur open kan, de echte openingstijd. Je kan dan toch niet zeggen nee, de cassieres moeten nog even geld in de lades doen ofzo?



Hier op KDV kan ik ze vanaf 7.30 brengen, dan is het licht aan, het meeste ook klaar en 1 vd 2 leidsters die er dan is zorgt dan voor koffie en de ander blijft in de groep voor de overdracht evt. Ze starten in 1 groep ( de babygroep ) en dan gaan ze rond 09.00 naar hun eigen groep ( Elise dan, Jesse blijft bij de baby’s) Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kind van idd om 7.30 kan brengen, maar ben niet zelf al 7.35 al buiten, zo makkelijk gaat het ook niet met overdracht, dag zeggen, kusjes, enz. Meestal 7.40 weg en dan 7.55 op mijn eigen werk.

@mlk1982 wrote:

ik werk in een supermarkt en de regel is 5 minuten voor tijd op je afdeling! zodat je je overdracht kan doen, je voorganger op tijd naar huis kan ivm overdracht, maar ook zodat de winkel om 8!!! uur open kan, de echte openingstijd. Je kan dan toch niet zeggen nee, de cassieres moeten nog even geld in de lades doen ofzo?



.




Maar wordt je door je werkgever ook uitbetaald voor die overdracht of vijf minuten eerder beginnen - dat is de vraag hier veelal. Lijkt mij dat dit wel zou moeten.



Ik werk in de hulpverlening en wij beginnen op bepaalde tijden en daarna is altijd een overdracht gepland, wij hoeven niet in eigen tijd wat eerder te komen zeg maar.

Ik werk op een BSO (buitenschoolse opvang) en ik moet in de ochtend kwart voor 7 aanwezig zijn. De kinderen mogen stipt 7 uur binnenkomen.



Echter zijn er heeeeeel veel ouders die hun kinderen te laat weer op komen halen en pas na of precies om 7 uur in de avond aan komen kakken.



Wij moeten inderdaad eerder aanwezig zijn en de toko openhouden maar het is ook een wisselwerking :wink:

@Madre wrote:

Wij moeten inderdaad eerder aanwezig zijn en de toko openhouden maar het is ook een wisselwerking :wink:


Eens, bovendien snap ik niet dat je je kind pas zo laat wilt ophalen, wat een gestress moet dat dan niet zijn om nog eten op tafel te krijgen, kids in bad/douche, en dan hup naar bed :think: Kijk als het niet anders kan (vanwege werktijden of reistijd oid…), maar dan is het dus structureel en moet je daar als ouder ook een oplossing voor verzinnen die langer beschikbaar is, in mijn ogen iig.



Wij brengen de kids ook altijd al rond openingstijd(8.00) maar halen ze uiterlijk 17.15 ook weer op(terwijl het kdv tot 18.30 open is). Ik snap best dat niet iedereen zo vroeg kan zijn, maar pas na 19.00 is wel erg laat :eh:

Hier zijn ze vlak voor 7u momenteel aanwezig :thumbup:

Lianne mag tot 1830 aanwezig zijn maar ik probeer haar rond 1815 op te halen.

@Bella wrote:

@Noekie wrote:
Wat ik dan trouwens wel weer stom vond was dat de leidsters om stipt 6 uur hun jas aan deden en dan zo stonden te wachten op een ouder die 1 over 6 binnen kwam. Eigenlijk niks meer zeggen qua overdracht en meteen lichten uit enzo. Ik had toen echt zoiets van meeeeeeeen, doe ff rustig! Boeiend als je 10 minuten later thuis bent? Dat hoort er gewoon bij! Soms was alles om kwart voor 6 weg en dan mochten ze ook gaan, dus dat compenseert elkaar dan toch ook gewoon…


Soms zijn er uitzonderingen zoals extreme files ineens of een ongeluk en als je dan opbelt is er echt geen probleem maar ik durf je op een briefje te geven dat het vaak dezelfde ouders zijn die te laat zijn en dat dit bere irritant is.




Er kwam bijna nooit een ouder te laat, in ieder geval niet op mijn stagedagen, wat 2 dagen in de week gedurende het hele jaar waren, maar standaard stonden ze om 6 uur klaar met hun jas als er nog een kindje was. Terwijl, als ze vroeger klaar waren, dan spurten ze ook snel weg, zo klaaaar en lekker 15 minuten extra betaald krijgen. Dan vind ik dus ook dat je af en toe 5 minuten langer kan blijven.







@Bella wrote:
@stillewater wrote:
Ik weet niet beter dat als je een baan hebt je altijd 10 min of een kwartier voor tijd aanwezig hoort te zijn.




En bij welke banen is dat dan? Ik heb werktijden en dat zijn mijn werktijden en dan begin ik niet eerder omdat dit zou moeten ofzo.




Ik persoonlijk hou er niet van als mensen stipt op de seconde binnen komen lopen. Ze zullen toch nog jas moeten doen, tas uitpakken, computer aan misschien, dan ben je zo weer 5 minuten verder. Dat vind ik in je eigen tijd horen en niet in de baas zijn tijd.

Mijn werkdag begint om een bepaalde tijd, niet eerder. Ik zorg dat ik om die tijd in de groep ben om ouders en kinderen op te vangen.

Vanaf dat moment gaan wij de dingen doen die met het werk te maken hebben, koffie zetten, was aanzetten, tafels en stoelen op de groepen goed zetten etc.



Als ouders 's avonds te laat zijn, (tot 10 min ongeveer) krijgen ze een waarschuwing. Later of vaker krijgen ze een formulier om een kwartier bij te betalen. Heel flauw, maar werkt wel. Komt het vaker voor, krijgen de ouders een gesprek met de leidinggevende. Onze werkdag zit er na 9 uur !! werken ook wel een keer op! (9,75 uur - 0,75 pauze).

En dat is echt niet 9 uur lang alleen maar spelen met de kindjes, zoals vaak gedacht wordt. :wink:



Wij zijn geopend van 7.30-18.30 en opvang van 7.00-19.00 is aan te vragen. We hebben behoorlijk wat ouders die in de zorg werken, dus een enkele keer komt de aanvraag vanaf 7.00 uur wel voor.