Wat trakteren n.a.v. geboorte?

Ik wil mijn dochter straks graag wat laten trakteren op het kdv, als de baby geboren is. Voor de hand ligt natuurlijk beschuit met muisjes, maar ja… er zitten ook jongere kindjes bij die ws niet zo makkelijk beschuit met muisjes eten. Het gaat om een verticale groep van 0-4 jr.



Wat is een goede traktatie, waar ik liefst ook nog niet heel veel werk mee heb (zeker straks niet als ik net bevallen ben) maar wat wel geschikt is voor een geboorte?



Hoe hebben anderen dit gedaan?

Roze/witte of blauw/witte spekjes of lange vingers of cakejes met roze of blauw glazuur?

Lange vingers door de boter halen (de helft) en dan door de muisjes… Krijg je een soort lollies.

Ik heb wat laten maken bij een snoepwinkel, zachte spekjes met roze tule er om heen en een keertje eraan dat Mik een zusje had gekregen, was niet eens zo heel duur, zelf geen gedoe en dit aan alle kindjes mee gegeven, als traktatie had hij lange vinger met muisjes.

Weet je wat je krijgt al??



Ik had spekjes laten drukken met hoera celiza is geboren die heeft R getrakteerd op school toen.

maar ik had ook soesje met muisjes gemaakt van te voren.

Ook als traktatite thuis ipv beschuit…ik haat beschuit met muisjes…rotzooi dat het geeft :twisted:

Dus had dozen soesjes gehaald…witte chocolade au bain marie gesmolten…soesje door de chocolade door de muisjes even laten harden en weer hupsssssss per 10 in diepsvrieszakjes terug de vriezer in…had een la vol :mrgreen: en het ging erin als koek…is echt ontzettend lekker!!

Dat kan je ook gewoon traketeren op de creche hoor… :thumbup:

Zijn die lange vingers lekker met muisjes? :think:



Ik zoek ook nog tips namelijk… had al iets gezien van cakejes…en dergelijke.

Ik persoonlijk heb een bloedhekel aan lange vingers :mrgreen: door die suikerlaag erop :thumbdown:

Al weet ik dat er óók suiker In een koekje zit…ik vind het gewoon stomme koekjes :lol:

Heb ook wel eens gewone ''lange koekjes gezien hoor met boter en muisjes erop gedaan aan 1 kant als traktatie op mijn werk…

En idd cakejes met muisjes…

Ik had ook zelf chocoladeflikken gemaakt met muisjes erop…

Je kan zoveel verzinnen eigelijk :think:

Ik had witte chocola gesmolten. Slagroomsoesjes (uit de diepvries) erdoor gehaald, dan door de muisjes en huppakee weer in de diepvries. Toen beeb geboren was eruit gehaald en klaar waren we.

Bij die soesjes … :drool: me vriend ook al… kunnen we dat dan niet doen…

:drool: :drool: :drool:



Ik ga verder verzinnen ook voor jou Kay, misschien even op internet checken onder Geboorte traktatie?

@Sweet-Love wrote:

Ik ga verder verzinnen ook voor jou Kay, misschien even op internet checken onder Geboorte traktatie?




Ons zoontje zat ook op een vertikale groep. De leidsters hadden voor de jongste kids chocola eraf gehaald. Soesjes konden de kleinste ook al eten.

Soepstengels in chocola (of iets anders wat hard wordt als het opdroogt) dopen en door de muisjes halen :smiley:

Die soesjes vind ik een goed en lekker :mrgreen: idee, maar kan het geen kwaad om ze opnieuw in te vriezen? Als je ze in de chocolade moet dopen, door de muisjes halen en dan wachten tot ze iets gehard zijn, zijn ze dan niet al ontdooid? Ik dacht altijd dat eens ontdooid, je iets niet opnieuw mag invriezen.



@ Renzosmam: ik weet nog niet wat het wordt, maar een stuk of wat soesjes van beide ‘kleuren’ voorbereiden vind ik niet erg.



Bedankt trouwens voor alle ideeën tot nu toe, ik had nooit gedacht dat er zoveel reacties zo snel al zouden komen! :smiley: (En ja, ik ben er wel laat mee ja… :oops: )

Nee juist omdát de soesjes bevroren zijn is de chocolade binnen 3 minuten hard :thumbup:

het lag bij mij binnen 10 minuten terug in de vriezer en ging top!

Oh en het is zoooooooooooo géén straf om die soesjes in de ‘‘verkeerde’’ kleur dan allemaaaaaaaaaaal zelf op te eten…ik wil wel komen helpen dan hoor :angel: :angel: :angel: :angel:

:drool:

Wij hadden witte chocopasta op de lange vingers gesmeerd en toen door

de muisjes gehaald. Iedereen heeft er van gesmikkeld behalve een jongetje

die dacht dat het boter was.

Ik had dat jongetje bij ons thuis nl. een keer voor de gek gehouden, toen

hij een boterham kwam eten. Ik was vergeten dat hij geen boter op zijn

brood at, en dat toch gesmeerd en chocopasta erop. Toen heb ik gezegd

dat het zwart/witte pasta was :angel: Sindsdien vertrouwd hij die witte

pasta niet meer zo geloof ik :lol:

Inderdaad binnen 10 minuten de vriezer weer in. Chocola eerst smelten, dan soesjes eruit halen even dopen en huppakeeee er weer in. Als je het per 10 doet, dan zijn ze er binnen 5 minuten weer in. Sneller dan dat je van de supermarkt naar huis kunt rijden :wink:

soepstengels in de boter dippen en daarna door de muisjes rollen…

:thumbup:



cakejes bakken ( die kleine ronde) en dan versieren met muisjes of ander versiersels

erg simpel en snel, maar net iets anders:



Nijntje (baby) koekjes:

onderste deel met witte chocoladepasta besmeren en dat door de muisjes halen.



Hebben we gedaan toen Elin werd geboren, was een succes. ook de leidsters waren er tevreden mee :wink:

Dat van die soesjes vind ik echt een BRILLIANT plan!!! Die houden we erin hier…



Ik heb ook een gruwelijke hekel aan beschuit met muisjes…

De halve familie lust geen boter, maar wilde wel beschuit met muisjes :roll:

Of mensen kunnen het gewoon niet eten!



Zelfs nu komen er soms opeens nog muisjes te voorschijn :?

hahaha, ik lust ook geen boter…ik had beschuit met chocopasta en muisjes :drool: , is best lekker hoor :wink:

Deze zijn ook leuk 8)

Kosten 1.40 per stuk.

Gemaakt door een KOKster :angel: