Ik hou ontzettend van lezen en lees ook altijd wel minstens 1 boek maar meestal meerdere tegelijk. Literatuur, lectuur, thrillers bijna alles wel.
Nu ik zwanger ben merk ik weer dat ik niet alles kan lezen.
Het moet niet te moeilijk (kan ik met mijn duffe kop niet meer volgen :roll: ) Niet te spannen. (slaap ik niet goed :roll: ) en zeker geen verhaal zijn waarbij kinderen een beladen rol spelen…
kortom er zijn opeens nog al wat eisen.
Ik hoor meer om mij heen dat mensen dit hebben dus er zijn vast ook mensen die hier schrijven die nog goed ideeen hebben wat te lezen tijdens de zwangerschap.
Wie heeft er nog een tip wat je zoal goed kunt lezen tijdens de zwangerschap?
Ik moet nog wel even en wil toch nog wel af en toe een min of meer goed boek lezen
bedankt alvast!
o ja, ik bedoel dus niet boeken die gaan over zwanger zijn of bevallen maar echt lees boeken :lol:
Waargebeurde verhalen misschien?
Kun je je hormonen ook lekker op los laten gaan. :mrgreen:
wat ik een mooi boek vind is “overleven op de K2”
heeft niets met kids te maken en leest heel makkelijk weg omdat het zo spannend is :thumbup:
of bangkok hilton…ook een superboek waar je in blijft lezen
Hé, dat klinkt bekend. Sinds mijn zs-en kan ik het ook niet meer aan om te moeilijke of te spannende boeken te lezen. Jammergenoeg…(Ik hoop voor jou dat het wel weer terug komt!)
Ik ben dus de laatste jaren verslaafd geraakt aan de chicklits, met hier een daar een niet te heftige thriller of roman tussendoor. Ik ben nu hard aan het nadenken over die ene niet te heftige thriller of die mooie roman, om je een concrete tip te geven, maar ik kom er nu niet 1 2 3 op.
Ff nadenken, dan meld ik me later weer!
@Rooike wrote:
Waargebeurde verhalen misschien?
Kun je je hormonen ook lekker op los laten gaan. :mrgreen:
daar kan ik dus juist niet zo goed tegen op het moment :oops:
Oke… dat kan hihih!
Euhm ik ben momenteel bezig met het boek: Ik was pas dertien van auteur Lea Saskia Laasner.
Gaat over:
Lea Saskia Laasner heeft een gelukkige jeugd, tot haar moeder via de yogacursussen die ze volgt interesse krijgt in haar geestelijke ontwikkeling. Zij en haar man verkopen hun huis en maken het geld, bijna een miljoen euro, over op de bankrekening van de ‘Lichtoase’, een sekte onder leiding van goeroe Benno, die vanaf dat moment het gezin in zijn macht heeft. De goeroe blijkt seks te zien als dé manier om de persoonlijkheid te ontwikkelen. Al snel laat hij zijn oog op de dertienjarige Lea vallen…
Ik ben in mijn zwangerschap helemaal verslaafd geraakt aan de boeken van Jill Mansell.
@Rooike wrote:
Oke… dat kan hihih!
Euhm ik ben momenteel bezig met het boek: Ik was pas dertien van auteur Lea Saskia Laasner.
Gaat over:
Lea Saskia Laasner heeft een gelukkige jeugd, tot haar moeder via de yogacursussen die ze volgt interesse krijgt in haar geestelijke ontwikkeling. Zij en haar man verkopen hun huis en maken het geld, bijna een miljoen euro, over op de bankrekening van de ‘Lichtoase’, een sekte onder leiding van goeroe Benno, die vanaf dat moment het gezin in zijn macht heeft. De goeroe blijkt seks te zien als dé manier om de persoonlijkheid te ontwikkelen. Al snel laat hij zijn oog op de dertienjarige Lea vallen…
dat boek heb ik ook al zwanger gelezen en ik werd plaatsvervangend kwaad :oops:
@cees77 wrote:
Ik ben in mijn zwangerschap helemaal verslaafd geraakt aan de boeken van Jill Mansell.
die kreeg ik van een vriendin toen ik zwanger was… leest zo lekker makkelijk weg… maar was niet aan mij besteed.
Ben uiteindelijk toch vrij veel de rest blijven lezen wat ik altijd las. Soms zat er dan een thriller bij die me niet zo goed viel al zwanger en wel… dan legde ik het weg.
Jill Mansell, Katie Fforde, Madeleine Wickham (aka Sophie Kinsella)
Lekkere liefdesverhalen met humor…geen moeilijke dingen, gewoon lezen!
@mayo28 wrote:
Jill Mansell, Katie Fforde, Madeleine Wickham (aka Sophie Kinsella)
Lekkere liefdesverhalen met humor…geen moeilijke dingen, gewoon lezen!
heb ik allemaal al gelezen…Ik vond ze idd. toen fijn om te lezen maar niet om nog een keer te lezen. Ze schrijven niet snel genoeg :mrgreen:
Devil wears Prada, Gossip and Gucci, Ploetermoeders, Moeders en Co…
De shopaholic! serie. En alle andere boeken van Sophie Kinsella. Mooie chicklits die lekker weg lezen.
Idd al veel genoemd de Chicklits :thumbup: Er zijn er zoveel tegenwoordig en ook in heerlijke omnibussen. Je kunt ze makkelijk wegleggen zonder er helemaal uit te zijn ofzo en dus makkelijk weer pakken als jij daar zin in hebt :thumbup: Succes!
Ik lees nu zwanger en wel de Twilight boeken :mrgreen:
En soms ff googlen voor de visualisatie :drool:
ik heb tijdens mijn zwangerschapsverloven wat boeken van jeffrey archer gelezen. Hij schrijft goede, spannende verhalen die je in 1 keer uit kan/wil lezen maar niet te eng zijn of te ingewikkeld. Voorbeelden: Kane en Abel, de verloren dochter (ten minste ik geloof dat hij zo in het Nederlands heet, in het engels heet hij the prodigal daughter).
Verder heb ik “het dilbert principe” van Scott Adams weer gelezen, erg grappig boek over het werken voor grote (amerikaanse) bedrijven.
Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun heb ik trouwens ook tijdens de zwangerschap van mijn dochter gelezen en leg helemaal dubbel omdat het erg herkenbaar was.
@maantje wrote:
o ja, ik bedoel dus niet boeken die gaan over zwanger zijn of bevallen maar echt lees boeken :lol:
Misschien even je vraag in je topictitel aanpassen? Ik heb begrepen dat het in die zin geen zwangerschapsvraag is maar zo zien mijn collega’s hem wel
ik heb de afgelopen maanden heel wat boeken versleten van Henning Mankel, de serie verhalen over rechercheur kurt wallander.
Heel boeiend en toch uitgebreid genoeg beschreven dat het bleef hangen.
Het karakter van Kurt Wallander is ook zo lekker menselijk… kortademig, blijkt suiker te hebben, wil er niet aan, is soms de draad even flink kwijt, valt in slaap achter t stuur en ondertussen onderzoekt hij de meest bizarre moordzaken.
Maar niet zo spannend en adembenemend dat je er van wakker blijft liggen… gewoon intrigerend spannend :thumbup:
De reiziger van Diana Gabaldon, heerlijke historische roman met humor, liefde en avontuur. Zijn nog meer delen van, lekker dik .