Sinds kort ben ik verhuisd en nu woon ik in een straat waar de kattenpopulatie vrij hoog is :mrgreen:
Helaas gebruiken deze katten dus mijn tuin als kattenbak sterker nog ze gebruiken poepen zelfs ook op de tegels die voor mijn raam liggen.
Nu baal ik hier behoorlijk van heb al een aantal dingen geprobeert water peper maar de katten blijven komen.
Dus kom maar op met de tips
En nee ik neem zelf geen kat meer. :mrgreen:
Mmm eigenlijk geen idee! Ze deden het hier ook, maar nu alles beplant is gelukkig niet meer.
Misschien een emmer water op de kat gooien als die bezig is?? :think: :oops: :mrgreen: Dan schrikt hij vast wel! Wel zielig :?
er schijnen een soort planten te zijn die ze afschrikt.
maar geen idee hoe ze heten ofzo hoor :think:
maar heb wel een keer gehoord dat het werkt.
Meer planten in je tuin zetten zodat de bodem volledig dicht groeit en er geen plaats meer is om de grond om te woelen. Bodembedekkers maken de tuin voor katten dus een stuk onaantrekkelijker.
Peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken
Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang
Mottenballen langs de afsluiting strooien
Citroenschillen leggen tussen de planten
Strooien van koffiedik, deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug.
hoi,
kattenschrik helpt maar een paar dagen,
koffie dik ook,
ik heb nu gras liggen en houd het kort, ik kon vorig jaar nog niet eens in me achter tuin zitten van die vieze strond vliegen!
kreeg ze gewoon niet weg dus bbq.en zat er ook niet in.
voor de honden zijn ze zo weg :thumbup:
maar ja, wat verder nog , ik wist het niet meer vanwege daar dat gras!
tot nu toe niet :dance:
het vervelende is dat ik niet altijd weet van wie de kat is, maar die trekken zich er meestal toch niets van aan helaas,
in ieder geval veel succes!
beetje goor om te doen, maar lange satehprikkers in de grond steken op de vaste plaats des onheils.
Dan kunnen ze niet meer hurken…
En, als je van dat grind hebt, moet je grotere ‘korrels’ / ‘steentjes’ doen. Heb gehoord dat dat ook beter gaat! Omdat ze anders denken dat het een kattebak is ofzo :thumbup:
Koffiedik strooien !
Moet je wel flink wat koffie voor drinken en niet zoals onze buren gewoon een pak koffie leegstrooien zodat de hele wijk naar Douwe Egberts ruikt :lol:
Whahaha Karin ge-wel-dig!! Krijg spontaan de slappe lach hoe je dat verteld! Leuke buren :mrgreen:
@Karin2 wrote:
Koffiedik strooien !
Moet je wel flink wat koffie voor drinken en niet zoals onze buren gewoon een pak koffie leegstrooien zodat de hele wijk naar Douwe Egberts ruikt :lol:
Haha leuke buren zeg ben je zeker altijd welkom voor een bakje koffie :lol:
@marielle wrote:
@Karin2 wrote:Koffiedik strooien !
Haha leuke buren zeg ben je zeker altijd welkom voor een bakje koffie :lol:
Ik moet zeggen dat ik dol ben op de geur van koffie maar dat ik het niet lust… Mijn ouders vonden mij daarom niet gezellig :?
Ik lust ook geen koffie dus die koffiedik zit er bij mij ook niet in. En om nou al die pads open te gaan snijden dat gaat me ook net weer wat te ver. :lol:
cacaodoppen in je tuin werkt ook.
Enne die satestokjes is leuk, maar mijn mams had dat en is er per ongeluk zelf in gaan staan met het doen van de tuin enne drie weken pootje omhoog ivm een infectie…
Hier ook katten die het in eigen tuin doen :eh: en genoeg buurtkatten :roll:
Ik kan en doe er niets aan, mijn katten doen het zelf ook dus ja…
Vrees eerlijk dat er weinig is, doe mottenballen is ook ‘gevaarlijk’ straks met kruipende Q, maar die poep natuurlijk ook :wall:
In ieder geval heb je niets aan wat ik schrijf geloof ik :shifty: :shifty:
Maarja vind je wel lief das ook wat toch
@hazze wrote:
beetje goor om te doen, maar lange satehprikkers in de grond steken op de vaste plaats des onheils.
De kat van mijn zus rukte die er eerst uit met zijn bek en ging dan triomfantelijk in de prachtige tuin van die toch al zo vervelende buurvrouw zitten kakken!! :oops:
:lol: :lol: :lol: :lol:
@Affie wrote:
@hazze wrote:beetje goor om te doen, maar lange satehprikkers in de grond steken op de vaste plaats des onheils.
De kat van mijn zus rukte die er eerst uit met zijn bek en ging dan triomfantelijk in de prachtige tuin van die toch al zo vervelende buurvrouw zitten kakken!! :oops:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Geweldig ja die beestjes zijn nog slim ook
Ik lees mee :D. Hier ook een enorme last van kattenpoep in de voortuin, zelfs zo erg dat het enorm stinkt en de ramen niet open kunnen :?
Grappig, wilde deze vraag ook stellen! Heb er ook zo’n last van en eerst helemaal niet! :? Misschien nieuwe kat in de buurt komen wonen? Vind het ook zo vies ruiken met die warmte! :sick:
Cacaodoppen had ik ook ergens gelezen ja, maar schijnt wel duur te zijn! Wij wonen in een drive inn woning, heb het dus ook helemaal niet in de gaten wanneer ze het zitten te doen. Zie mijn tuin niet vauit de woonkamer…
Heb dus geen tips maar lees ff mee
Mijn moeder haalde altijd een zak leeuwenpoep bij Artis en strooide dat in de tuin. :sick: Maar of het hielp weet ik niet meer… Wij hebben hier ook een grote kattebak met plantjes en een hekje voor ons huis. Nu onze eigen kat dood is doen de buurkatten flink hun best. :? Nou ja we zitten niet vaak in de tuin dus ik laat ze maar…
cacao doppen helpen ook maar voor een heel korte periode, heb ook dat al geprobeerd, ze spaaien en weg en gaan dan gewoon zitten :twisted:
misschien ja, schrikdraad om de tuin plaatsen alleen vondt ik dat geen fraai gezicht :roll:
mijn man zegt pak gewoon een bucks en je bent er vanaf, het is een kunst om op zijn sterretje te schieten :shock:
nou dat doen we niet
heb niet eens een bucks maar een dier hoeft geen pijn gedaan te worden, het is de baasjes de schuld dat ze in me tuin poepen, zo zie ik het, b.v mijn buurvrouw doet er niets aan, nou ja, op eigen verantwoording dan ,
de andere wel die houden hem op eigen terrein :thumbup:
de krassen op de moterkap van de auto ? zoek maar uit van wie die kat is.
@melanie wrote:
cacao doppen helpen ook maar voor een heel korte periode, heb ook dat al geprobeerd, ze spaaien en weg en gaan dan gewoon zitten :twisted:
misschien ja, schrikdraad om de tuin plaatsen alleen vondt ik dat geen fraai gezicht :roll:
mijn man zegt pak gewoon een bucks en je bent er vanaf, het is een kunst om op zijn sterretje te schieten :shock:
nou dat doen we niet
heb niet eens een bucks maar een dier hoeft geen pijn gedaan te worden, het is de baasjes de schuld dat ze in me tuin poepen, zo zie ik het, b.v mijn buurvrouw doet er niets aan, nou ja, op eigen verantwoording dan ,
de andere wel die houden hem op eigen terrein :thumbup:
de krassen op de moterkap van de auto ? zoek maar uit van wie die kat is.
Hier zijn ook alle katten van de buuv en ze heeft er maar 9 :shock: :shock: had er gister zo de balen van dat ik alle poep bij haar in de tuin heb geschept. Het stinkt zo mega vies nu buiten heel fijn :sick: