Een huisdier gooi je toch niet in de container of breng je naar het grofvuil? Of doe je dat met je oma ook? :roll:
als je kindjes hebt die het allemaal snappen zou ik idd zeggen begraven want zo leert het kindje over de dood…maar als dat niet het geval is ja hoor gewoon de container in…ik vind een knaagdier of een vogeltje of een visje toch wel iets anders dan een hond of kat hoor… :think:
Ik zou hem gewoon in de afvalbak deponeren. :oops:
Dat vind ik wel heel erg, zo,n beestje die je liefde en gezelschap gegeven heeft, nee, ook zo,n beestje is een deel van het gezin, t, is geen leeg pak melk :snooty:
en ik begraaf praktisch alle knaagdieren in de tuin, geen problemen met ongedierte hoor en liggen echt geen 1,5 meter diep.
Ik vind een cavia niks anders dan een kat of een hond. Als je er goed voor zorgt, bouw je er een hechte band mee op en kunnen ze behoorlijk oud worden. Ik vind het een beetje respectloos om een huisdier in een container te dumpen of naar de afvalstort te brengen. Als je dood bent, voel je toch niks, is een beetje een vreemde opmerking… Onze cavia’s liggen keurig begraven in de tuin.
Ik vind een cavia niks anders dan een kat of een hond. Als je er goed voor zorgt, bouw je er een hechte band mee op en kunnen ze behoorlijk oud worden. Ik vind het een beetje respectloos om een huisdier in een container te dumpen of naar de afvalstort te brengen. Als je dood bent, voel je toch niks, is een beetje een vreemde opmerking… Onze cavia’s liggen keurig begraven in de tuin.
amen!!
ik vind dat helemaal goed wat jij zegt
respectloos net als iemand die een keer hier op kok zei dat je een huisdier kan proberen en anders maar weer weg deed weet niet meer wie en was een heftige discussie maar men wat een opmerking :wall:
Ik hou van dieren, ik eet geen vlees, verzorg mijn konijn keurig, al jaren, maar toch, hoe leuk en lief en bijzonder ik ons konijn ook vind: Als ie dood gaat, gaat hij naar de destructor.
Je oma vergelijken met een cavia is overigens ook best vreemd
als je dood bent, voel je toch niks, is een beetje een vreemde opmerking… Onze cavia’s liggen keurig begraven in de tuin.
Je gaat mij toch niet wijsmaken dat je denkt dat je dode cavia het ook maar IETS uitmaakt waar hij eindigt na zijn dood?
Je begraaft hem voor jezelf in de tuin, niet om je cavia een plezier te doen wel? :? Voor wie is het dan respectloos? De cavia? Je toont je respect voor je huisdieren door er goed voor te zorgen wanneer ze nog leven, na de dood merken ze daar weinig van.
TS heeft een oplossing gevonden waar zij vrede mee heeft. Klaar.
Fijn dat je een voor jou passende oplossing gevonden hebt Marloes.
Zelf zou ik er geen problemen mee hebben dat kleine knaagdieren in de container belanden.
Hier zijn al verschillende konijnen met de containerauto weggebracht.
Er liggen ook konijnen aan de onderkant van het gras hier trouwens hoor, maar dat was meer practisch.
Ik vind het verschil tussen dieren en mensen erg groot.
Ik zou er ook geen groot drama van maken als ons hondje dood zou gaan.
Natuurlijk zou ik hem missen en hij krijgt een plekkie in de tuin bij mijn schoonouders (op de boerderij), maar that’s it.
Ik vind niet dat je dieren als mensen moet gaan behandelen, op wat voor manier dan ook, maar dat zal denk ik wel komen doordat ik op het platteland ben opgegroeid waar op de boerderij heel veel dieren doodgaan.
En ja, een koe of schaap begraaf je ook niet in de tuin of op een kerkhof…
Dit is mijn mening, maar natuurlijk respecteer ik de mening van anderen ook!!
Hier zijn ook al regelmatig overleden vissen of een konijn in de container verdwenen.
Daarmee vind ik niet dat ik de dieren respectloos behandel.
Ik ben helemaal weg van m’n vlaamse reus, maar als hij dood gaat ga ik hem niet begraven (breng hem naar de dierenarts, maar hele kleine dieren zouden wat mijn betreft wel in de container kunnen)
Toevallig ligt hier tegenover weer een koe onder zo’n kap, die gaat die boer echt niet begraven. En daarmee behandelt hij zijn dieren niet respectloos.