Wat te doen met een dode cavia?

Ik vond net een van onze twee cavia’s dood in het hok. Nog niet zo lang geleden gestorven want ze was nog warm en zacht. Dus ik heb haar met stoffer en blik in een schoenendoos gedaan en daar een vuilniszak omheen geknoopt. Maar wat doe ik nu met haar?

begraven??? ik weet het anders ook niet… :think:

begraven ???

of even een dierenarts bellen ?

Hoi,

Allereerst :hug:

Ik zou hem begraven in de tuin of ergens in het bos.

Geef je met dit warme weer koelelementen in een doek ?

een caaf kan zijn warmte anders niet goed kwijt, was ze al ziek, at of dronk ze wel ?

die kiezen kunnen ook te lang worden, dus lijkt het of ze eten, ze willen dan wel maar kunnen niet.

gr melanie.

naar de dierenarts brengen kost geen geld

niks begraven ivm ongedierte

Ik zou hem gewoon in de afvalbak deponeren. :oops:

@Rooike wrote:

Dat vind ik wel heel erg, zo,n beestje die je liefde en gezelschap gegeven heeft, nee, ook zo,n beestje is een deel van het gezin, t, is geen leeg pak melk :snooty:

en ik begraaf praktisch alle knaagdieren in de tuin, geen problemen met ongedierte hoor :wink: en liggen echt geen 1,5 meter diep.

gr melanie

Als ik ieder beestje zou moeten begraven wat hier al in huis is geweest aan cavia, ratten, muizen en hamsters zou mijn tuin een kerhofje zijn, nou nee dankje…

Ik heb met plezier en liefde voor die beestjes verzorgd maar om ze dan te begraven…

Maar ja, dat doe ik… Wat ieder doet moet zij weten toch? :wink:

@Rooike wrote:

Dat was mijn idee ook. Misschien lijkt het een beetje oneerbiedig voor sommige , maar aan de andere kant: Hij is dood, ik denk niet dat ie er iets van merkt :shifty:

@Ceinwyn wrote:

@Rooike wrote:

Dat was mijn idee ook. Misschien lijkt het een beetje oneerbiedig voor sommige , maar aan de andere kant: Hij is dood, ik denk niet dat ie er iets van merkt :shifty:

He ja, lekker, met die hitte van de komende dagen. Al die maden in je bak…

Ik zou het begraven.

@Madre wrote:

@Ceinwyn wrote:
@Rooike wrote:

Ik zou het begraven.

Ligt er aan wanneer je bak opgehaald wordt natuurlijk. Daarbij komt: Restjes afval rotten toch ook? Komen ook vliegen op af.

Misschien ben ik te simpel.

Hoi,

Buiten dat ik het niet met rooike en ceinwyn eens ben, maar dat mag toch :wink:

vind ik het persoonlijk niet gepast en wat Madre ook zegt aankomende dagen is het ook erg warm, er zijn al zoveel vliegen dus heb je die vieze maden in je bak zitten :sick:

In het bos kun je hem ook begraven :thumbup:

Ik gooi mijn dieren nooit in de afvalbak, beestje heeft me altijd gezelschap gegeven, dus nee .

maar ja, ieder zijn ding :?

@Ceinwyn wrote:

@Madre wrote:
@Ceinwyn wrote:
@Rooike wrote:

Ik zou het begraven.

Ligt er aan wanneer je bak opgehaald wordt natuurlijk. Daarbij komt: Restjes afval rotten toch ook? Komen ook vliegen op af.

Misschien ben ik te simpel.

Dan zijn we samen simpel hihih!

Maar fijn dat je hem naar de kliniek kan brengen Marloes. :hug:

@marloes vip wrote:

Ik heb de dierenkliniek hier gebeld en kan haar daarheen brengen. Kost inderdaad niets en ze leggen haar dan in de vriezer. Eens in de zoveel tijd worden de dieren dan opgehaald en gecremeerd.

Mijn oudste zoon opperde al om haar zelf in de vuurkorf te cremeren. :eh: Kinderen…

Ze ligt nu trouwens wel bovenin de kliko in een doos met een zak eromheen. Wil haar niet zo in huis hebben. maar ik laat haar daar zeker niet inliggen tot maandag.

Bedankt voor alle tips!

Hoi,

Nette oplossing :thumbup:

Ik kan dat wel waarderen, ik zou het ook niet zo in huis laten liggen, en de oplossing van je zoon :mrgreen: kinderen :wink:

@marloes vip wrote:

Ik heb de dierenkliniek hier gebeld en kan haar daarheen brengen. Kost inderdaad niets en ze leggen haar dan in de vriezer. Eens in de zoveel tijd worden de dieren dan opgehaald en gecremeerd.

Dat is een mooie oplossing!

Nooit geweten dat dat mogelijk is.

als je een afvalstortplaats in je gemeente hebt kan je daar ook je overleden huisdieren gratis heen bengen hoor.er staat speciaal een container ervoor :wink:

Je huisdiertje zo in de kliko gooien zou ik ook écht niet kunnen. Al mijn beestjes die ik vroeger had zijn begraven in de achtertuin. Zelfs toen gisteren Kes zijn goudvisje dood was gegaan wilden de kinderen absoluut dat hij begraven werd. En dat hebben we dus gedaan.

@Rooike wrote:

Als ik ieder beestje zou moeten begraven wat hier al in huis is geweest aan cavia, ratten, muizen en hamsters zou mijn tuin een kerhofje zijn, nou nee dankje…

had mijn vader met vogeltjes ;) zit nu een cement laag overheen en een tuinhuisje/buitenfoliëre (hoe spel je dat??? zo'n buitenverblijf voor vogels in ieder geval :P )

Niemand voor opzetten :shifty:

Een huisdier gooi je toch niet in de container of breng je naar het grofvuil?

Of doe je dat met je oma ook? Die voelt er ook niks van als ze toch al dood is… :roll: :wink: