Wat een heerlijke tijd is dit toch. Gisteren hebben we namens de Sint een briefje gepost in de schoen van onze zoon. De Sint bedankte voor het mooie lied wat onze zoon gezongen had. De Sint vroeg zich af waarom papa niet had meegezongen? Zijn ogen glunderende helemaal na het lezen van de brief. Mama kijk ik heb pepernoten gekregen :inlove: en ze smaken zo lekker :lol: .
Wat schrijft ‘de Sint’ aan jullie kinderen?
niets :oops:
Hier ook niets. Was bij ons nooit gewoonte, wij kregen vroeger ook nooit een brief in de schoen. Pas hier las ik dat sommigen dat wel doen.
Vorig jaar maakten mijn meiden het werkelijk écht te bont. En toen heeft Sint geschreven dat hij dar erg verdrietig van werd… Het hielp als de brandweer… (tot pakjesavond… :lol: )
hier ook niets
Mijn kinderen krijgen ieder jaar post van sint zelf.
Ze schrijven een brief naar het sinterklaashof in nuenen met een extra postzegel in de envelop en ze krijgen een brief van sint op zijn eigen briefpapier en een brief van de schrijfpiet, deze laatste gaat in op wat de kinderen zelf geschreven en/of getekent hebben.
Al jaren een initiatief van ik meen oud ptt medewerkers. Echt leuk om eens te proberen. Postcode moet je even opzoeken.
verder heb de kinderen wel eens een brief in hun schoen gehad om te vertellen dat pappa, mamma en de hond de volgende keer ook hun schoentje mogen zetten ( vooral het kado voor de hond vinden ze geweldig).
Die brief is aan de zijkanten een beetje verbrand door de openhaard…
Vorig jaar kwamen we thuis en lag er een brief met een aanwijzing en vervolgens een speurtocht door het hele huis met overal nieuwe aanwijzingen en letters. De letters vormden samen het woord schuur en daar lagen alle pakjes.
Ik ga echt helemaal uit mijn dak in de sint tijd. De kinderen zijn toch al hyper, dus wakker ik het vuurtje nog verder aan :lol: Dit zal het laatste jaar worden dat Stan nog gelooft. Volgend jaar in groep 5 hebben ze suprises en gelooft de rest van de klas waarschijnlijk ook niet meer. Dus nu moet ik nog even genieten. Het is echt zo voorbij!!
Echt meiden: leef je uit!
Niets. En zeg nooit nooit, maar ik geloof toch dat dit ook zo zal blijven…
Wij kregen ook nooit een brief, maar wat een leuk idee.
Hier werd gezongen, de schoen verstopt met wat lekkers er in. Nooit met cadeautjes verder.
hier wordt er van alles gedaan door de pieten
speelgoed wat ineens op tafel staat of waar duidelijk mee gespeeld is, een tekening op onze krijtmuur, pepernoten die echt estrooit zijn, flesjes bier die er leeg bij staan enz.
en daar hoort dan natuurlijk ook af en toe een briefje bij.
maar wat erin staat kan verschillen. soms over haar gedrag, soms over papa/mama’s gedrag, soms een bedankje voor het lekkers en de tekeningen enz. heerlijk om dan dat snoetje te zien!
Normaal niets, maar heb vorig jaar eenmalig (hoewel, het viel wel goed), bij de laatste avond schoenzetten (was ook 5 december,omdat we pakjesavond eerder deden), de Sint een kort briefje laten geven in de schoen bij het pakje.
Voor beide een klein stukje over de sterke kanten van onze kids en dat ze beide trots mogen zijn op bla,bla,bla…een klein stukje motivatie om bepaalde goede dingen die ze doen of ervaren door te zetten. De mooie karakter eigenschappen vasthouden dus.
Jo mocht de briefjes voorlezen. Het viel zo goed, dat ik het misschien weer overweeg…gewoon een kort briefje…
Ik ben aan het overwegen om Sinterklaas dmv een briefje te laten verklappen dat er een broertje of zusje onderweg is…
niks… ben ik veel te lui voor en heb ook niks met Sinterklaas… hahaha… ik ga helemaal los op de kerst ben ik bang
@Elka wrote:
Vorig jaar kwamen we thuis en lag er een brief met een aanwijzing en vervolgens een speurtocht door het hele huis met overal nieuwe aanwijzingen en letters. De letters vormden samen het woord schuur en daar lagen alle pakjes.
Oh wat een leuk idee, daar was ik nooit opgekomen.
Ik kom uit een relatief grote familie en vroeger werd er gewoon een sint ingehuurd om de pakjes af te geven.
Nu hebben wij praktisch geen contact met familie, dus met die traditie zijn we gestopt.
Wij vroegen altijd een bekende om de pakjes in de hal te zetten en met pepernoten te strooien en hard op de deur te bonken.
Dat ging vorig jaar bijna fout... toen bedacht onze oudste dat het wel leuk was om Piet achterna te rennen om hem te bedanken... :lol:
"Ik zag Piet niet, maar Mark wel en hij had Piet niet gezien" hahaha
Nu we net zijn verhuisd vind ik het speurtocht idee wel erg leuk, maar wanneer zet je de speurtocht klaar dan?
@Elka wrote:
Mijn kinderen krijgen ieder jaar post van sint zelf.
Ze schrijven een brief naar het sinterklaashof in nuenen met een extra postzegel in de envelop en ze krijgen een brief van sint op zijn eigen briefpapier en een brief van de schrijfpiet, deze laatste gaat in op wat de kinderen zelf geschreven en/of getekent hebben.
Al jaren een initiatief van ik meen oud ptt medewerkers. Echt leuk om eens te proberen. Postcode moet je even opzoeken.
verder heb de kinderen wel eens een brief in hun schoen gehad om te vertellen dat pappa, mamma en de hond de volgende keer ook hun schoentje mogen zetten ( vooral het kado voor de hond vinden ze geweldig).
Die brief is aan de zijkanten een beetje verbrand door de openhaard…
Ik ga echt helemaal uit mijn dak in de sint tijd. De kinderen zijn toch al hyper, dus wakker ik het vuurtje nog verder aan :lol: Dit zal het laatste jaar worden dat Stan nog gelooft. Volgend jaar in groep 5 hebben ze suprises en gelooft de rest van de klas waarschijnlijk ook niet meer. Dus nu moet ik nog even genieten. Het is echt zo voorbij!!
Echt meiden: leef je uit!
Ja de brieven de echte Sint hebben we vorig jaar ook gehad, erg leuk. Ik kan mij ook helemaal uitleven, het verbaast me dat er hier maar weinig briefschrijvers zijn :lol:
Nu nog niks, maar als ze groter is verwacht ik dat ik ook helemaal los ga! Heb er nu al zin in! :lol:
2x per week komt een andere Piet…
Vannacht is strooi-piet geweest,
en heeft een briefje achtergelaten…
ook de gang buiten lag vol met pepernoten
kleine draak was helemaal blij…
zaterdag komt kluns-piet…
(ik zet dan de kleine tafels op zijn kop, zet een andere schoen erbij,
en een briefje met sorry dat ik een kopje water heb laten omvallen, met een natte theedoek erbij en een leeg kopje…)
dan hebben we nog Honger piet, die zogenaamd de wortel en suikerklontje zelf heeft opgegeten,
en een boterham met pindakaas zelf heeft gesmeerd…
ik moet dan wel wat pindakaas aan de deuren smeren en zo :mrgreen:
en een servetje bij de schoen…
dat ze niet zoveel ruzie moeten maken en ze beter samen kunnen spelen zodat ze meer speelgoed hebben en hoe meer hoe beter toch ?
en dat ze ook niet zo brutaal moeten zijn want dat de sint dat erg verdrietig vind…
maar dat het lieve schatten zijn en als ze beloven nog ietsje beter hun best te doen , piet op 5 december veel kado’s komt brengen !
3 dagen goed gegaan, vanochtend sloegen ze elkaar de hersens weer in hahaha
overigens alles in gedicht vorm he :mrgreen:
het flesje bier voor piet is hier ook, dat zetten de kinderen klaar en 's morgens in hij leeg :mrgreen:
Flesje Bier voor piet ???
Mama’s toch :naughty:
Dat is toch geen goed voorbeeld ?? :mrgreen:
Ik heb in de kinderfantasie nog nooit een
dronken/aangeschoten piet gezien hoor
hey weet je wel hoeveel werk die man moet verzetten? dat gesleep met al die kado’s en die sint zit maar op zijn paard te zitten :naughty:
Die harde werker verdiend dat flesje bier wel hoor :mrgreen:
Hik… worden ze dronken en vallen ze zo plots van het dak :mrgreen: