Wat schrijft de Sint aan jullie kinderen.

gab nee ze wrden niet dronken van 1 flesje bier, aldus onze dochter.

haar redenatie was: “mama, zwarte piet is toch heeel vaak een man? en echte mannen drinken toch altijd biertjes? dan mag zwarte piet toch ook wel een biertje? hij zal tenslotte wel dorst krijgen als hij hier de hele straat moet doen!”

maar sophie: wordt zwarte piet dan niet zat?

"nee mama, want zwarte piet krijgt maar 1 biertje en die drinkt dus niet net als jou teveel wijntjes :smiley: "

hier is er net een kaart met de post meegekomen. Met een foto van de sint en dat hij het zo fijn vind dat ze zo goed haar best doet thuis en op school.

In verband met haar spanning voor de ouderavond vanavond vond ik het een goede timing :smiley:

@Mam van 2 wrote:

dat ze niet zoveel ruzie moeten maken en ze beter samen kunnen spelen zodat ze meer speelgoed hebben en hoe meer hoe beter toch ?

en dat ze ook niet zo brutaal moeten zijn want dat de sint dat erg verdrietig vind…

maar dat het lieve schatten zijn en als ze beloven nog ietsje beter hun best te doen , piet op 5 december veel kado’s komt brengen !

3 dagen goed gegaan, vanochtend sloegen ze elkaar de hersens weer in hahaha :wink:

Schrijf je dat echt zo op naar je kinderen?

@rijstkorrel wrote:

@Mam van 2 wrote:
dat ze niet zoveel ruzie moeten maken en ze beter samen kunnen spelen zodat ze meer speelgoed hebben en hoe meer hoe beter toch ?

en dat ze ook niet zo brutaal moeten zijn want dat de sint dat erg verdrietig vind…

maar dat het lieve schatten zijn en als ze beloven nog ietsje beter hun best te doen , piet op 5 december veel kado’s komt brengen !

3 dagen goed gegaan, vanochtend sloegen ze elkaar de hersens weer in hahaha :wink:

Schrijf je dat echt zo op naar je kinderen?

Ik las het ook. Ik ga er vanuit dat de insteek van mam van 2 anders is, maar ik snap ook wel een beetje dat het misschien niet heel handig kan zijn.
Ik probeer zelf bij de positieve dingen te blijven en kritiek op hun handelen is iets tussen ons en de kids. De Sint mag daar ver buiten blijven. Zeker als straks uitkomt dat het allemaal nep is...wat is het dan nog waard?
Opvoeden doen wij wel...complimenteren mag iedereen,dus ook de Sint.
Hier zouden ze er trouwens echt dagen wakker van liggen,dus mede om die reden doen wij het niet, maar dat het gebeurt, verbaasd me dan ook weer niet echt...

Hier als de kinderen een brief schrijven krijgen ze keurig post terug.

Dus dit keer al 1 brief

Kai en elin hadden hun schoen gezet en kregen er een pjamma in maar sinterklaas was hun baby broertje een cadeautje vergeten te geven.

Dus zei kai mam zal ik sinterklaas even schrijven dat yngve tegen woordig ook in ons huis woont.

Dus dat heeft hij gedaan

En de sint schreef terug dat hij het wel wist maar even de maat van yngve niet meer wist dus dat er voor hem nog wel een pjamma komt.

En elka wat een super leuk idee dat ga ik ook een keer doen als ze een jaartje of 2 ouders zijn. En allebij met letters en zo bezig zijn.

Hier van de week al een slinger gemaakt voor sinterklaas met welkom sinterklaas er op de kids gekleurd en geknipt hij hangt nu voor het raam.

En we gaan ook nog een stoomboot knutselen van lego

Ik was vergeten zijn schoentje te vullen :frowning: Toen vond hij smiddags deze brief in de brievenbus (en de volgende dag toch een kadootje!)

@Christine wrote:

Ik was vergeten zijn schoentje te vullen :frowning: Toen vond hij smiddags deze brief in de brievenbus (en de volgende dag toch een kadootje!)

Oh dat is een nachtmerrie!!! Ik ben zo bang dat ik het een keer vergeet. Die teleurstelling voor mijn mannetje :cry:

Wel slim opgelost!

Stan had laatst een muntje uit zijn eigen spaarpot in zijn schoen gedaan :inlove: De dyslexiepiet heeft een briefje in zijn schoen gedaan dat sinterklaas zijn eigen geld heeft, met sticker en dat die weer in de schoenen moeten.

Stickers had mamma inmiddels al besteld bij het sinterklaasjournaal :wink:

Vanmorgen hebben ze nog een brief van de Sint gehad.

Dat ze zo mooi gezongen hadden, maar veelste veel gevraagd hadden wat niet in hun schoen paste, en dat Sinterklaas dus maar 1 cadeau voor ieder in had gedaan.

Hier geen briefjes maar vind het wel een leuk idee…vorig jaar had ik (piet) wel een puinhoop gemaakt van de schoenen en overal gestrooid :mrgreen:

Voor dit jaar heb ik een dvd besteld met een speciale boodschap voor de 2 kids en met als special guest Nick en Simon…en laat mijn meisje nou net gek zijn van het liedje rosanne en dat spelen ze op de dvd :mrgreen:

Aan het eind verteld sinterklaas waar de pakjes liggen…