Deze vraag zal wel vaker gesteld zijn, maar kon het zo vlug niet vinden.
Wat smeer je op de boterham van een kleine van 7 maanden. Het cb adviseerde om er mee te beginnen, maar ik vergat te vragen wat er op mocht of doe je er niks op?
eerst niks, en dan boter. en lang daarna smeerkaas/kaas.
omdat ze appel verdraagt appelstroop
smeerkaas doen we hier niet, zit koemelk in.
deed er geregeld fruit op!
Boter, meer niet… (tot nu toe)
…oeps, wat lees ik nu :shock: , smeerkaas niet…,
Wij hebben juist het advies gekregen (staat ook op onze voedingslijst van het CB) vh CB, om vanaf ong. 7,5 mnd. een boterham met margarine en belegd met bijv. smeerkaas, (jonge) kaas, smeerwordt, tomaat of fruit.
Dus ik begrijp niet waarom smeerkaas dan nog niet goed zou zijn.
Ik heb het hier nl. al enkele keer gegeven.
Ja, waar moet je anders vanuit gaan dan het advies van het CB?
Trouwens: is joghurt ook niet gemaakt van koemelk?
Groetjes van Mij
Smeerkaas inderdaad en dat is ook het favoriete broodbeleg van Juul. Appelstroop mocht ook, maar dat vindt ze niks. En een geprakt banaantje op brood gaat er hier ook goed in!
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html
Ben ik weer met m’n link :mrgreen: In dit schema staat ook welk broodbeleg je kunt aanbieden met welke leeftijd.
Hier smeren we soms appel-perenstroop (van Z*nnatura) maar meestal gewoon niets.
@brabbel wrote:
…oeps, wat lees ik nu :shock: , smeerkaas niet…,
Wij hebben juist het advies gekregen (staat ook op onze voedingslijst van het CB) vh CB, om vanaf ong. 7,5 mnd. een boterham met margarine en belegd met bijv. smeerkaas, (jonge) kaas, smeerwordt, tomaat of fruit.
Dus ik begrijp niet waarom smeerkaas dan nog niet goed zou zijn.
Ik heb het hier nl. al enkele keer gegeven.
Ja, waar moet je anders vanuit gaan dan het advies van het CB?
Trouwens: is joghurt ook niet gemaakt van koemelk?
Groetjes van Mij
Ja maar Fenna verdraagt het niet hé, Kiddo zegt niet dat smeerkaas in z’n algemeenheid niet goed is
ik deed hier gewoon smeerkaas of smeerworst… appelstroop heb ik uit principe niet in huis… vind het zelf zooo mega-goor… maar jam kan, en als variant daarop kun je inderdaad gewoon een fruithapje erop mikken :mrgreen:
Sorry Mellie en Kiddo, dat wist ik natuurlijk niet (kon ik ook niet weten) dat het is omdat Fenna koemelk niet verdraagt, dan is het wel duidelijk.
Groetjes van Mij
Hihi, geeft toch niet Brabbel, je kunt beter iets teveel vragen dan te weinig toch?
@Mellie wrote:
Ja maar Fenna verdraagt het niet hé, Kiddo zegt niet dat smeerkaas in z’n algemeenheid niet goed is
Klopt!
Ik mag het zelf ook niet! (snif)
Dan beginnen we dus lekker met een boterham met en beetje blue band erop. Dat is toch ook margarine?? :eh:
Banaan erop is ook wel lekker, die onthoud ik ook voor als hij weer wat ouder is.
Biebels die link van jou zal ik voortaan eerst maar eens gaan bezoeken, als ik weer een “slimme” vraag heb :mrgreen: :thumbup:
@welkom wrote:
Biebels die link van jou zal ik voortaan eerst maar eens gaan bezoeken, als ik weer een “slimme” vraag heb :mrgreen: :thumbup:
:lol:
Ik heb thuis het boek van Stefan Kleintjes, waar dit schema ook in staat. Ik zeg regelmatig: even in mijn bijbel kijken hoor! :mrgreen:
Wij zijn begonnen met smeerkaas en nu krijgt ze ook af en toe smeerworst.
gewoon eerst een beetje boter en daarna appelstroop of jam of
smeerkaas of smeerworst bijvoorbeeld
Ik ben begonnen met boter maar dat vond hij echt helemaal niks. Toen smeerkaas voor kids maar ook daar is ie niet wild van. Met saksische leverwordt vindt ie superlekker!
Vanaf wanneer zou je trouwens die vega smeerworst op brood kunnen geven. Lijkt me nl erg zout? Maar dat is smeerkaas natuurlijk ook?.. :think:
Bedenk me dat er misschien soja in zit? Zal eens de ingredientenlijst bij de ah checken…
Edit Zag dat er oa uit en allerlei aroma´s inzitten… :think: Misschien toch de eko tartex/variant maar eens gaan checken…
Alleen boter is niet zo’n succes dus ik heb stroop geprobeerd… dat was best te eten. Ik moet eerlijk zeggen dat het brood eten er nog wel eens een beetje bij inschiet… ze slaapt op dit moment redelijk veel. Morgen maar weer proberen. Onze beeb is overigens 7,5 maand.