hier boterham met smeerworst en zo af en toe wat anders.
hij krijgt z’n boterham gewoon met korst en in 4 stukken, gaat prima nu.
Geven jullie gewone boter op een boterham? Of bedoel je margarine uit een kuipje?
Die smeerkaas vind ik ook een beetje mal. Ze mogen toch eigenlijk geen koemelk? Waarom dan wel kaas en yoghurt? Want mijn CB (en biebels bijbel) zeggen ook dat dat wel mag.
Enne… smeerworst, mag dat wel? Zit toch lever in?
Hiero is appelstroop favoriet, maar ze kent nog niets anders. Meestal eet ze 2 boterhammen, 1 met margarine en appelstroop, en 1 met alleen margarine. Met korstjes en al!
Ongezouten roomboter zegt mijn bijbel
En yoghurt en karnemelk (en kaas) mogen eerder dan koemelk. Dit heeft geloof ik iets met eiwitten te maken, in koemelk zitten teveel eiwitten, dat kan het lichaam niet afbreken. (dacht ik hoor, weet het niet zeker)
Smeerkaas doe ik maar niet meer omdat het te zout is, kaas doen we ook alleen als het jonge kaas is (minste zout).
Bas heeft inmiddels verschillende beleg geprobeerd. Appelstroop van zonnatur*, leverpastei, jam op natuurlijke basis zonder toegevoegde suiker, maar meneer weigerd alles en wil uitsluitend boter op zijn boterham. Ik vind het niet erg, want meneer eet verder alles prima en calorien hoeft hij niet extra hebben, want hij is stevig genoeg.
Over 2 weken moet ik weer naar het cb en dan is overleggen wat ermee te doen. Van mij mag het alleen met boter blijven als hij dat lekker vindt :think:
En daar mee bedoelen ze een heel glas vanwegen het feit dat te veel melk de ijzeropname belemerd.
Je mag dus wel gewoon wat melk tijdens het koken gebruiken.
Ik doe er ook vaak avocado op. Moet het natuurlijk rijp genoeg zijn om te smeren.
Ik eet het zelf ook graag met wat peper en zout, Liam krijgt het uiteraard zonder. 100% natuurtlijk, zonder suikers en erg gezond…
@cleo wrote:
En daar mee bedoelen ze een heel glas vanwegen het feit dat te veel melk de ijzeropname belemerd.
Je mag dus wel gewoon wat melk tijdens het koken gebruiken.
Hmm, waar doel je op? :think: