Wat moeten we niet missen in de Efteling?

Ik ben al jaren niet meer in de Efteling geweest (laatste keer 1991 geloof ik) en ik (als het goed is, want mijn oudste heeft waterpokken dus ik hoop dat ie mijn middelste niet net besmet heeft op het moment supreme) ga met man en 2 jongens zaterdag de 12e naar de Efteling.



Het sprookjesbos is speciaal voor jonge kinderen, maar zijn er nog meer attracties waar ik met een 4 en 6 jarigen in terecht kan en die ik niet kan missen. Op de site van de Efteling staat niet echt of bepaalde dingen geschikt zijn voor die leeftijd.

droomvlucht, pandadroom, fata morgana natuurlijk… uhmmm… je zou de pegasus kunnen proberen… daar mogen wat kleinere kinderen ook al wel in… uhhmmm ff denken nog hoor…

dank voor je antwoord en denk lekker door



het gaat mij er vooral om: waar moeten we het eerste heen rennen?

het sprookjesbos kan volgens mij altijd nog wel, ook al is het druk, maar vanwege de wachttijden van bepaalde attracties wil ik graag weten waar we beter gelijk voor in de rij kunnen staan!

Zeker droomvlucht en Carnaval Festival proberen te doen. Pandadroom is ook leuk, maar kan soms een beetje eng zijn (bijv. als de slang dichtbij komt).



Stoomcarrousel en misschien Vogelrok ( ligt aan hoe groot je zoontjes zijn).



Het stoomtreintje is ook leuk.Zelf vond ik als 6 jarige de fata morgana saai (nu niet meer), maar ieder kind is anders.



Volgens mij is de minimale lengte bij Vogelrok en Pegasus 1,10m maar bij de Python 1,20m. Maar heel zeker weten doe ik t niet. Veel plezier in ieder geval!

Vooral de Pandadroom niet vergeten.



Of droomvlucht het weer doet, weet ik niet er was laatst brand in die attractie en de mesnen hebben anderhalf uur in hun gondeltjes gezeten om eruit te komen.

(wij waren er die dag namelijk en er net in geweest!)

Carnaval festival!



tatatataatatatatataaaaaaa tatatatatatataaaaaaaaaa



(hoor je de muziek ook al? Blijft vanaf nu de heeeele dag in je hoofd zingen… :mrgreen: :mrgreen: )



Op het plein bij de python kunnen ze in een soort rups (maar dan met vissen)



Maar, het sprookjesbos blijft favoriet!



Onwijs veel plezier

de pegasus heeft geen lengte-limiet… de andere achtbanen wel…



ja dat bootjesding op het plein bij de python inderdaad… en Villa Volta, ligt er aan hoe bang je kids zijn aangelegd…



Maar ik denk dat je niet echt iets hebt waar je heen moet rennen hoor… de meeste attracties zijn vrij achterin in het park, dus eer je daar heen bent gerend staat er altijd wel een rij. Moet wel zeggen dat ik steeds meer zie dat de rijen niet meer zo heel lang zijn…



Ow ja tuurlijk, als het een beetje weer is kun je natuurlijk de pirana niet vergeten he!!!

@miekske wrote:

Carnaval festival!



tatatataatatatatataaaaaaa tatatatatatataaaaaaaaaa



(hoor je de muziek ook al? Blijft vanaf nu de heeeele dag in je hoofd zingen… :mrgreen: :mrgreen: )




Ja, die blijft nu wel heel de dag hangen. Vroeger maakte ik met een paar vrienden alleen maar de beweging met handen en hoofd en dan zat de melodie ook voor de rest van de dag in je hoofd. :mrgreen:

@jorien wrote:

@miekske wrote:
Carnaval festival!



tatatataatatatatataaaaaaa tatatatatatataaaaaaaaaa



(hoor je de muziek ook al? Blijft vanaf nu de heeeele dag in je hoofd zingen… :mrgreen: :mrgreen: )




Ja, die blijft nu wel heel de dag hangen. Vroeger maakte ik met een paar vrienden alleen maar de beweging met handen en hoofd en dan zat de melodie ook voor de rest van de dag in je hoofd. :mrgreen:


Ik heb hem als ringtone, dus hier hoor ik hem regelmatig :mrgreen:

Droomvlucht en carnaval festival zijn hier echt favoriet, als mijn mobiel gaat dansen de meiden mee :inlove:

Ik lees weer even mee. Wij zijn in januari geweest, maar toenw as er een deel van het park afgesloten.



Maar Nerine vond de pandadroom toen hartstikke eng. En voor andere tips lees ik even mee, want wij gaan de 24ste weer! :dance:

Ik vind de efteling echt geweldig!!!



Iedere zomer moet ik er geweest zijn :mrgreen: soms zelfs 2 keer :mrgreen:



En ieder jaar vind ik het weer leuk!!! :inlove: :inlove: :inlove:



Denk dat ik er zeker al 20 keer in mijn leven ben geweest :oops:

De efteling is een geweldig park, maar voor kleine kinderen is Bobbejaan nog veeeel leuker. Is een compact park waar alles dicht bij elkaar is gebouwd en hoeft je niet ver te lopen.

Justin heeft nog nooit geklaagd over het vele lopen in de efteling :mrgreen:



Ik vind het juist mooi dat de efteling zo ruim is met veel bos :thumbup: daar hou ik van :mrgreen:

die houten achtbaan… heeft, althans toen wij gingen (2005), ook geen leeftijd-/ lengte limiet… maar die gaat wel knoerthard Evert (toen 5 jaar)wou mee maar die kon ik door de krachten amper recht over end houden en was ook blij dat de rit was afgelopen… vond het dood eng…



als je der bij staat lijkt ie lang nie zo hard te gaan dan wanneer je dre in zit… verders vond ik alles van het park wel mooi en Evert ook…



liefs miranda :vlinder:

Monsieur cannibal is ook zeer geschikt voor de kleinere kindjes!



Veel plezier!



(wij zijn 6 april alweer geweest, en gaan zeker nog een keer dit jaar! :dance: )

En niet te vergeten: het sprookjesbos!!! :mrgreen:

Ik denk dat de meeste mensen meteen naar de actractie’s gaan.



Lavenland heb ik nog niet voorbij zien komen.

Dat is ook erg leuk om te zien :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Rooike wrote:

Vooral de Pandadroom niet vergeten.



Of droomvlucht het weer doet, weet ik niet er was laatst brand in die attractie en de mesnen hebben anderhalf uur in hun gondeltjes gezeten om eruit te komen.

(wij waren er die dag namelijk en er net in geweest!)




Droomvlucht was vrij snel daarna weer open. Had de Efteling gemaild, we zouden er morgen heen gaan… maar gezien de regenvoorspelling vind ik dat toch een beetje zonde. Nu gaan we ergens in juni! :mrgreen:

Oh, Droomvlucht zeker doen en Carnaval Festival. En Villa Volta! Isabel is daar ook al ingeweest (toen ze bijna twee was) Ze vond het geweldig haha (ze zou de Python ook nog geweldig vinden… maar ja, da’s wel gevaarlijk natuurlijk… :wink: )

@miekske wrote:

Carnaval festival!



tatatataatatatatataaaaaaa tatatatatatataaaaaaaaaa



(hoor je de muziek ook al? Blijft vanaf nu de heeeele dag in je hoofd zingen… :mrgreen: :mrgreen: )




Isabel is nu twee keer in de Efteling geweest (of drie keer? :think: ) en ze kent het melodietje uit haar hoofd! :shock: Daar kwam ik achter toen ik laatst het melodietje van de A-team zong… ze vond het erop lijken… “lijke op de Efteling!” en nu zingt ze regelmatig het carnaval festival lied… :mrgreen: