Wat moeten we niet missen in de Efteling?

:thumbup: :mrgreen:



(zit hier sinds mijn posting in mijn hoofd en het wil er echt NIET uit :wall: )

De traptreintjes!!!



Ik ben opgegroeid met de efteling…wij gingen dus elk weekend, maar toen was het eigenlijk vooral alleen nog speeltuin, maar de traptreintjes vinden vele kleine kids fantastisch…en ik vond het zo erg dat ik er niet meer in mocht toen ik te groot was… verdere favorieten: stoomcarroussel, sprookjesbos, carnaval festival en droomvlucht en natuurlijk met de trein mee!!!



blijft een geweldig park! Gaan er met schoolreis ook heen en ook al zitten mijn kids in groep 5, ik wil ze zeker mee op sleep nemen naar het sprookjesbos!

Wij zijn vorige week zondag naar de Efteling geweest en het was er helemaal niet druk, we hoefde helemaal niet te rennen of te haasten, bij de droomvlucht konden we gewoon doorlopen en binnen 2 minuten zaten we in zo’n “karretje”.

Ook bij het carnavalfestival waren we zo aan de beurt. Omdat mijn kindjes nog maar 2,5 jaar en 1,5 jaar hebben we de meeste atracties niet gedaan.

Maar wat ook een aanrader is is het lavenrijk.

Lucas en Pepijn vonden de traptreintjes en de stoomlocomotief ook erg leuk en Lucas was helemaal onder de indruk van de oldtimers waar hij zelf mocht sturen.



Omdat we op 1 juni onze nieuwe keuken krijgen, ga ik dan met een vriendin en mijn kindjes weer naar de Efteling :slight_smile: zodat we thuis uit de rommel zijn. Vind het wel een voordeel dat we er maar een halfuurtje vandaan wonen :mrgreen: we gaan zeker 2x per jaar.,

1x naar de gewone efteling en 1x naar de winterefteling :slight_smile:

Dank jullie voor de antwoorden, ga eind van deze week maar een lijstje maken met de genoemde attracties!

de Vogelrok lijkt mij wat te heftig voor zulke jonge kindjes (mijn vriend durft er niet in :lol: )



even denken, het is een tijd geleden en er is al veel genoemd.

  • Het land van Laaf
  • de waterlelies (van Fabiola)!
  • er is zo’n hele grote ouderwetse draaimolen

    vond ik als kind geweldig en mijn vader ook :mrgreen:

Wij hebben sinds 1 april een abbonement en zijn uiteraard al een aantal keer geweest. (wonen er vlakbij en aangezien mijn moeder 1 dag per week oppast bij haar thuis - die woont in Kaatsheuvel - hebben we er haar ook eentje gegeven. Heeft ze lekker wat te doen :mrgreen: )


  • hier met volle verbazing naar de treintjes (die binnen bij de carrousel staan) gekeken :mrgreen:
  • de paddestoelen aan de kant van het bos waar muziek uit komt :mrgreen:
  • verder heeft de draak veel indruk gemaakt. Eigenlijk het hele sprookjesbos, ik ben nog niet in echte attracties geweest.
  • meneertje wilde perse in die bootjes :lol: vond het super, bleef ook keurig zitten (doet hij anders nooit haha)
  • er is een speciale speeltuin voor PEUTERS, erg leuk.



    Persoonlijk vind ik het sprookjesbos nog het meeste geschikt voor die kleintjes. Erg leuk voor hun fantasie en je kan ze er gewoon los laten rennen zonder dat er zomaar ongelukken gebeuren.



    … mijn moeder belde net al, in Kaatsheuvel regent het, die baalde al :frowning: dus een slimme keus om een andere keer te gaan :thumbup:

Ik heb alleen het open lucht theater nog niet gelezen, want dat is ook echt de moeite waard.

Je moet aan het begin van het park ff kijken wanneer de shows zijn, er zijn maar drie shows per dag, in het sprookjesbos is het theater ook geschikt voor echte kleintjes, en daar kunnen de kleintjes ook meedoen.

Dan is het grote theater aan de ingang , daar is een grotere show, maar moet je wel op je stoel blijven zitten, en de allerkleinsten vinden dat misschien wat moeilijk.

hmmm effe denken wanneer ik voor het laatst in de efteling ben geweest…ik denk dat het wel 10 jaar geleden is zowat…maar ik herriner me iig dat wij als je kippen naar droomvlucht en villa volta gingen.

kwa achtbanen vind ik de efteling niet echt shocking eerlijk gezegd(ben wel benieuwd naar de nieuwe vliegende hollander) maar wij zijn meer van het type goliath(six flags) en space mountain(eurodisney) hoe hoger,hoe meer loops,en kurkentrekkers,hoe beter,maar om niels daar nou in mee te nemen… :roll: not een goed idee :mrgreen:



straks als niels ietsie ouder is toch maar weer eens dagje efteling doen :thumbup: