wat moet je hier nou mee ?????

bij jou op school heeft de moeder zelf al hulp in de armen genomen bij dit kind is het totaal anders.

hij komt uit een gezin die totaal niet gezond is om het zo maar te zeggen en dit speelt al jaren school gaf zelf al aan dat dit ook niet zou veranderen.

en bij dit leed ook de hele klas onder zijn gedrag en was het totaal niet wenselijk dat hij daar nog bleef dus vind ik het niet meer dan normaal dat hij weg is maar goed dat is mijn inzien.

Tja, ik vind het een grote misser van school om zich te laten manipuleren door een stel ouders dat denkt de wet uit te kunnen maken door (te dreigen) hun kind thuis te houden. En ook dat er gezegd werd dat het toch niet zou veranderen.

Het lijkt me overduidelijk dat de thuissituatie van dat jongetje niet gezond is, maar doe daar (en aan zijn gedrag) dan wat aan verdorie ipv zeggen dat het toch niet beter wordt en hem van school aftrappen.

Ik zou echt geschokt zijn als er bij ons op school zo met een medeleerling omgegaan werd, echt :snooty:

hier ga ik even heel wijs niet op in lijkt me beter

@Lune wrote:

Tja, ik vind het een grote misser van school om zich te laten manipuleren door een stel ouders dat denkt de wet uit te kunnen maken door (te dreigen) hun kind thuis te houden. En ook dat er gezegd werd dat het toch niet zou veranderen.

Het lijkt me overduidelijk dat de thuissituatie van dat jongetje niet gezond is, maar doe daar (en aan zijn gedrag) dan wat aan verdorie ipv zeggen dat het toch niet beter wordt en hem van school aftrappen.

Ik zou echt geschokt zijn als er bij ons op school zo met een medeleerling omgegaan werd, echt :snooty:

triest voor / van alle partijen.

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens… situaties / gebeurtenissen worden vaak erger

gemaakt dan het was. Angst speelt jammer genoeg altijd een grote rol.

Het verhaal wordt ook steeds groter en erger, dat is typerend voor deze situaties.

Jongens van een jaar of 7 zitten in groep 3 of 4. Dat vind ik wel wat anders dan groep 1.

Als er gesproken wordt over misbruik dan denk ik dat het niet gaat om situaties als “voor het karretje spannen” Dan denk ik aan ernstige dingen. Handtastelijk gedrag zeg maar. op priveplekken… En daar kan ik mijn kind niet tegen wapenen. Allerlei geweldadigheden kan ik het hoofd bieden. Maar zodra en sex op welke leeftijd dan ook en door wie dan ook aan te pas komt dan kan ik niets meer. Hoe moet een kind ooit over zoiets heen komen? Ook al is het maar iets kleins in jullie ogen. Voor eeen kind hoeft dat niet zo te zijn.

Natuurlijk moet het jongetje (dader) geholpen worden. Maar niet door hem in die situatie te laten. Ik hoop dat jeugdzorg hem en zijn broertjes en zusjes ergens plaatst waar hij kan zien dat zijn gedrag niet normaal is. Waar ze hem leren weer kind te zijn en dat hij de mogelijkheid krijgt om op een school vriendjes en vriendinnetjes te maken.

de veilig heid van de andere kinderen waren ook in het geding op school gekomen.

en trouwens school was al bezig met een verwijdering van dit jongentje alleen wist niemand dat toen nog dat kregen we gisteravond te horen dus dat staat los van dat er ook een groepje auders gezegd heeft dat hij daar niet thuis hoord.

hij zat idd in groep drie maar die spelen tegelijk buiten met de twee groepen 1 en 2.

ik zie het ook totaal niet als iets kleins en dit blijft die kinderen ook altijd bij.

Ik vind het voor alle partijen heel erg.

Wat ik wel jammer vind is dat ik hier reacties lees dat reacties van omgeving zorgen dat iets traumatisch is of de dingen erger maken dan het is. Sorry, maar dat vind ik nogal een uitspraak. :hand: Ik vind het een ernstige situatie. Een kind hoort in een vertrouwde omgeving op te groeien. hoe vaak komt het niet voor dat volwassenen psychische klachten krijgen nav iets dat ze als klein kind ervaren hebben? Nee, ik vind er zijn trieste dingen gebeurd, mensen voelen verdriet, voelen boosheid. Dat gevoel IS er. Ik denk dat het goed is om mensen die betrokken zijn te steunen en naar ze te luisteren. En het kind waar het allemaal om draait, dat is zeker, die heeft hulp nodig. En dat is ook erg belangrijk dat dit gebeurd. misschien reageer ik beetje fel, maar ik vind echt in zulke situaties kan je gevoelens van mensen alleen aanvaarden en ieder zijn eigen verdriet laten verwerken. Ik wens iedereen in deze situatie dan ook veel sterkte toe, erg verdrietig allemaal.

@ mamadidi; Ik kan goed begrijpen dat alle ouders zo reageren hoor, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben

Wat betreft het jongetje , dat hij hulp nodig heeft is zeker , maar dit gedrag hoeft mijner inziens niet altijd in de thuissituatie te liggen :think:

Heel spijtig misschien , maar ik zou mijn dochter daar ook niet mee willen laten spelen.

Ik vind het heel erg dat zoiets gebeurd maar begrijp de reactie’s niet dat dit jongetje niet op school toegelaten had mogen worden.

dit jongetje 7 jaar oud heeft dit ergens vandaan dat moet worden aangepakt. maar hij heeft wel nog recht op scholing.

Tis toch verschrikkelijk voor z’n kind dat hij niet meer naar school zou kunnen.Hij moet begleiding krijgen en er moet meer toezicht komen op school en in de bus zodat het niet meer kan gebeuren.

De oordelen die hier gemaakt worden over een kind van 7 echt te hard…