Maar ben je nou laaiend op het kind?
of op de manier hoe de school hier mee omgaat?
op school
ik weet ondertussen meer Mijn vriendin is terug gebeld door de directeur want haar man had er ondertussen al veel meer werk van gemaakt.
we hebben onze handen in een geslagen en gaan samen actie ondernemen.
dit loopt als sinds april en er zijn kinderen op het schoolplein misbruikt en in de bus.
morgen gaan we met zn alle naar die school toe en ik heb ondertussen naar verschillende dingen gebeld en zij is bezig met de leerplicht amtenaar en vrijdag ga ik bellen naar de gemeente en we gaan nog wat dingen ondernemen mijn zoon en nog een paar kinderen gaan niet naar school toe zo lang dat kind er nog rond loopt.
Gatver, wat een rotsituatie!
Voor allemaal, ook voor het kind en die ouders.
Iedereen weet ook om welk kind het gaat?
Het kind moet van school af en op een andere school verder gaan?
ik neem aan dat ze hier iemand bij halen want hij moet dit ergens geleerd hebben.
en veder horen we morgen hoe of wat wat ik weet is dat hij weg gaat maar dat er eerst een andere oplossing gezocht word.
Wat vreselijk!
Ik heb voornamelijk te doen met de kinderen die zijn misbruikt door dit kind en met hun ouders, bah!
Kan de ts dus goed begrijpen dat ze haar zoon eerst thuis zal houden, mijn kinderen zou ik ook niet in de buurt van zo’n kind willen.
mamadidi, naar zeg. Mag ik vragen wat voor bijzonder onderwijs je zoontje zit?
Ik ben het met een aantal eens hoor dat het niet kan en dat er actie moet ondernomen worden, ook lijkt het erop dat de school nogal makkelijk met de gevoelens van anderen om gaat.
Maar volgens mij had je het over speciaal onderwijs, kan het wellicht zo zijn dat de veroorzaker een kind is met dusdanige beperkingen dat hij ook niet precies weet wat hij doet?
Nogmaals veel succes in elk geval.
hij zit op een dove en slecht horende school en voor kinderen met een taalspraak storenis.
het probleem is dat er maar heel erg weinig van deze scholen zijn dus voor dat andere kindje moet een oplossing bedacht worden maar de slachtoffertjes dan ??? die worden gewoon nog elke dag met hem gecofonteert en andere kinderen ook ze zouden wel kunnen zegen we zorgen dat het niet meer gebeurd maar hoe heeft dit dan kunnen gebeuren ???
in een busje ??? op een school plein zonder bosjes en die klein is ??? ik kan er met mijn hoofd niet bij.
ik hoop voor de school dat ze morgen echt met goede dingen gaan komen want geen ouder gaat hier acoord mee wij zijn ook nog eens een van de weinigen die weten hoe of wat om dat wij ons hier in gebeten hebben.
@mamadidi wrote:
ik weet ondertussen meer Mijn vriendin is terug gebeld door de directeur want haar man had er ondertussen al veel meer werk van gemaakt.
we hebben onze handen in een geslagen en gaan samen actie ondernemen.
dit loopt als sinds april en er zijn kinderen op het schoolplein misbruikt en in de bus.
morgen gaan we met zn alle naar die school toe en ik heb ondertussen naar verschillende dingen gebeld en zij is bezig met de leerplicht amtenaar en vrijdag ga ik bellen naar de gemeente en we gaan nog wat dingen ondernemen mijn zoon en nog een paar kinderen gaan niet naar school toe zo lang dat kind er nog rond loopt.
Maar is dit kind uberhaubt nog wel op school? Je hebt alles alleen maar van horen
zeggen, tenminste dat lees ik uit je berichtjes.
En ik weet uit ervaring dat er altijd ouders in blinde paniek kunnen raken en van
alles gaan roepen. Klok en klepel verhaal.
Ik zou als ouder in eerste plaats proberen rustig te blijven. Jouw kind merkt jouw
onrust, boosheid, frustratie e.d. en daardoor maak je het dus erger voor hem.
Schrijf het van je af, stel vragen vast op papier en neem deze mee naar de bijeenkomst.
En heb een beetje vertrouwen in de school(leiding) dat zij aan de kant van de lln staan
en dus het beste willen voor alle lln. Zij hebben ws intern allang stappen ondernomen,
instanties benadert etc.
Mocht blijken dat dit niet het geval is, kun je altijd nog stappen ondernemen.
Sterkte en ik hoop dat jouw zoon (en andere lln) hier hopelijk niet te veel
van hebben meegekregen… :hug:
Vertrouwen hebben in de school is denk ik niet zo makkelijk nu, mamadidi vraagt zich terecht af …hoe heeft dit kunnen gebeuren ?? En dat vraag ik me ook af, als zulke dingen kunnen gebeuren op school dan kan ik me voorstellen dat het vertrouwen in de school toch wel wat weg is hoor.
Gisteravond hadden we de bijeenkomst en ze wouden dus eerst niets zeggen tot mijn man zei dat hij er aan om heen aan het draaien was en hij wou dat de andere auders nu de waarheid te horen zouden krijgen.
en toen kwam het hoge woord er uit.
het Jongentje is sinds gisteren ook niet meer op school hij is geschorst.
nu komt het ergen en daar was ik echt heel erg kwaad over en nog.
sinds dit school jaar zit dat jongentje daar en op dag 1 heeft een andere moeder op school meteen gezegd wat hij op zn vorige school heeft gedaan ( het zelfde als hier ) en dat geen andere school hem hebben wou en toen hebben ze dit geprobeerd en hier is hij toe gelaten.
school heeft niets met die info gedaan ze zeggen dat hun geen dosier hebben gehad wat mij echt heel erg stug lijkt want wij hebben echt een berg papieren in moeten vullen en school ook plus dat er tussen de scholen veel contackt is over de leerling.
ik ga zo meteen naar school bellen want met de direkteur ga ik de andere ouders een brief laten tekenen dat er ook bij het taxi vervoer veel mis is en dat het veranderen moet.
mijn zoon is vamorgen gewoon weer naar school gegaan maar wel met een dubbel gevoel.
mijn zoon heeft zelf alleen een hoop ruzie met het kindje gehad van die sloeg kinderen met een hark en dat heeft hij ook vier keer bij mijn zoon gedaan en na keer drie heb ik gezegd als hij dat nog een keer doet sla je terug en dat heeft hij gedaan en sinds dien liet hij mijn zoon met rust.
het kind was extreem geweldadig en dan de rest kwam er ook bij maar vanaf dag 1 zijn er zorgen om hem en ze hebben de moeder die de school duidelijk gewaarschuwd heeft niet serieus genomen en nu zijn er veel kinderen de dupe geworden helaas.
Wat erg!
Dit is dus al een keer gebeurd op een andere school.
Hoe oud is dat jongetje eigenlijk?
hij is 7
ze merkte op school vanaf dag 1 al wat slaan bijten andere kinderen bewust pijn doen.
de sweer in de klas negatief maken expres op kinderen vallen in de pauze.
ja op de andere shcool deed hij dit ook al en de moeder die dit gemeld is gisteren weer totaal niet serieus genomen en die werd met de minuut kwader wat heeeeel begrijpelijk is.
Wat een trieste situatie. Ik heb te doen met alle mensen die eronder lijden, ook het jongetje van 7, want wat zal er mis zijn met zo’n jongetje…
Hopen maar dat hij een plekje vind waar met zijn gedrag om kan worden gegaan. En wat erg voor de kinderen die "last"van het jongetje hebben gehad. Gelukkig zijn kinderen erg flexibel, en komen ze hier vast wel overheen.
Ik hoop dat de ouders niet te hard oordelen, want met zoiets vraag ik me altijd af o schorsen wel eht beste is wat je doen kan…
er moest wel geschorst worden want er werden kinderen thuis gehouden tot hij weg was want geen auders wouden nog dat het kind in de buurt kwam van hun kinderen.
jeugdzorg staat er boven op want er werd ook al gezegd dat er thuis het goed mis was moet ook wel want een kind doet dit niet zo maar.
Vreselijk voor alle partijen.
Vind het kwalijk dat de school hem toegelaten heeft wetende wat er aan de hand was en zonder daarna iets te doen voor het jongetje.
Hopelijk krijgt hij de hulp die hij nodig heeft.
Evenals de kinderen waarmee er nu iets gebeurd is.
ik heb net de directeur gesproken en die heeft me meteen gezegd dat er een goed vangnet is voor het mannetje en zn broertjes en zusjes dus daar ben ik erg blij mee en ik krijg alle hulp voor de brief aan de gemeente en de busmaatschapij.
Ik lees dit echt met tranen in mn ogen…
Wat een hard oordeel over een knulletje van 7
Echt, ik hoop met heel mijn hart dat dat kind ergens terecht komt waar hij geaccepteerd wordt en de hulp krijgt die hij duidelijk zo hard nodig heeft.
Natuurlijk is het ook voor de slachtoffertjes vreselijk, maar om zo een kind buiten te sluiten, te zorgen dat hij niet meer op school mag komen, nee daar snap ik niets van.
Natuurlijk moet er gezorgd worden dat iets dergelijks nooit meer voorkomt, maar dat kan ook op een andere manier.
En voor zulke jonge kinderen (groep 1/2 hebben we het over toch) hoeft misbruik door een ander kind helemaal niet zo dramatisch te zijn (en al helemaal niet zo dat het naar is om met die persoon geconfronteerd te worden). De reactie van de omgeving zorgt er vaker voor dat er een trauma ontstaat.
Ik zou dus erg oppassen met hoe je (en de school) daarmee omgaat.
Sterkte ermee hoor.
het ging niet alleen om misbruik maar ook om manupulatie en andere kinderen met harken slaan ik vind he niets anders dan normaal dat hij weg is het was hij weg of er gingen andere kinderen van school.
tuurlijk is het ook voor hem erg want hij moet dit ergens geleerd hebben MAAAAAR die kinderen bij wie hij van alles gedaan heeft lopen nog steets met de problemen en dat vind ik minstens zo erg.
@Lune wrote:
Ik lees dit echt met tranen in mn ogen…
Wat een hard oordeel over een knulletje van 7
Echt, ik hoop met heel mijn hart dat dat kind ergens terecht komt waar hij geaccepteerd wordt en de hulp krijgt die hij duidelijk zo hard nodig heeft.
Natuurlijk is het ook voor de slachtoffertjes vreselijk, maar om zo een kind buiten te sluiten, te zorgen dat hij niet meer op school mag komen, nee daar snap ik niets van.
Natuurlijk moet er gezorgd worden dat iets dergelijks nooit meer voorkomt, maar dat kan ook op een andere manier.
En voor zulke jonge kinderen (groep 1/2 hebben we het over toch) hoeft misbruik door een ander kind helemaal niet zo dramatisch te zijn (en al helemaal niet zo dat het naar is om met die persoon geconfronteerd te worden). De reactie van de omgeving zorgt er vaker voor dat er een trauma ontstaat.
Ik zou dus erg oppassen met hoe je (en de school) daarmee omgaat.
Sterkte ermee hoor.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens!!! Onze dochter en een klasgenootje hebben ook een hele vervelende ervaring gehad met een jongetje uit haar klas (ik spreek nu ook over, destijds, groep 1 kinderen). Ik zal niet in detail gaan treden over wat er zich allemaal heeft voorgedaan, maar laten we het erop houden, dat het jongetje nogal handtastelijk was… De moeder van het jongetje heeft destijds professionele hulp ingeschakeld en de school lette erop, dat het jongetje niet meer alleen met andere kinderen was.
Uiteindelijk is de rust weer terug gekeerd en heeft N. zelfs nog regelmatig (ook buiten schooltijd) met het betreffende jongetje gespeeld.