Mijn zoon kwam vandaag thuis met in zn comucatie map een brief
met daarin dat er erge dingen zijn gebeurd op school waar meerdere kinderen bij betroken zijn in erge maten en minder erge maten.
nu komt er donderdag een extra ouderavond waar we naatuurlijk heen gaan alleen nu wilt school niet vertellen waar dit over gaat en ik wil eigelijk tot er meer bekend is mijn kind eigelijk niet dat hij er heen gaat want ik heb er totaal geen lekker gevoel bij.
wat zou jij doen ???
Ochjee, ik zou bijvoorbaat al in de stress schieten. Wat idioot dat er zo’n brief komt en je dan tot donderdag moet wachten…
dat heb ik ook gedaan met mij nog een moeder die ik toevalig kan en die laat haar kind ook niet naar school toe gaan.
en ik neig hier ook naar alleen man lief niet.
Ik zou morgen aan t bureau van de directeur staan en toelichting vragen. En anders kind thuis laten. De school is verplicht om een veilige omgeving te bieden.
dat is juist het probleem hij zit op een half uur rijden van hier op een speciaal onderwijs school dus ik heb geen keus om even heen te gaan.
ik kan dus alleen maar bellen ik heb er dus ook lekker gevoel bij en mijn man vind dat hij heen moet.
ik weet dus echt even niet wat ik moet.
Misschien toch proberen luchtig aan je kind vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn? maar als ik zoiets meekreeg naar huis van school, zou ik dus echt niet mijn kind(eren) daarheen sturen voordat ik meer weet.
Pfft, dit is niet leuk voor moedergevoelens want ik wordt hier ook echt naar van. :hug:
Bedenk me net… je zou ook morgen samen naar school kunnen gaan en dan eerder zodat je evt met andere moeders kan praten op schoolplein?
Misschien kan je dan zo aan wat extra informatie komen maar dan nog is het gevaarlijk dat er dan allerlei speculaties komen die geen waar zijn.
moeilijk eigenlijk :shifty:
er komen geen andere moeders ook om dat er kinderen komen uit de hele noord kop anders had ik dat dus ook al gedaan.
ik heb hem ook uit gehoord hij weet nergens van dat maakt me nog onzekerder kijk stel het gaat over misbruik oke het is niet mijn zoon waar ies mee gebeurd is maar met andere kinderen maar toch ik wil eerst weten waar dit over is gegaan en hun willen er niets over zeggen
ik zit echt met mijn handen in het haar.
ik zou mijn kind NIET laten gaan
Ik zou mijn kind thuis houden totdat ik wist waar het om gaat. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat ze zoiets op deze manier meedelen en je vervolgens laten wachten tot donderdag. Vind dat echt niet kunnen!!!
bleh dat is een nare vage mededeling zeg…ook een beetje een rare aanpak van school, al snap ik wel dat ze mensen de kans willen geven om op die bijeenkomst te komen (dus niet die bijeenkomst meteen vandaag willen, anders kunnen mensen geen oppas krijgen of afspraken niet meer verzetten), en dat ze niet via een brief willen meedelen wat er precies aan de hand is.
Maar deze situatie is natuurlijk geen porem, dit voelt voor ouders natuurlijk vreselijk aan: er is blijkbaar iets ergs gebeurd/gaande, maar wat precies, dat weet je niet…
om antwoord te geven op je vraag: ik zou denk ik mijn kind wel laten gaan, omdat ik er iig bij n.'s school vertrouwen in heb dat als er zoiets speelt en er zo’n brief komt, ze zouden melden als de situatie op een of andere manier niet meer veilig zou zijn voor je kind oid. Ik neem aan dat een school maatregelen neemt als er op welke manier dan ook gevaar dreigt. Maar ik snap je twijfels en ik denk dat niemand het je kwalijk neemt als je besluit je kind thuis te houden tot je meer weet.
Jeetje wat vaag en wat een rare aanpak van school vind ik dit ook.
Ik zou met school bellen, omdat je zelf al schrijft dat heen gaan niet mogelijk voor je is. Na dat gesprek kun je bekijken of je je zoon heen laat gaan. Zou ik nog niks meer weten na dat gesprek dan liet ik mijn kind niet naar school gaan voor ik meer wist.
Ik kan me voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt om je kind naar school te laten gaan als daar iets gaande is of iets is gebeurd en je weet niet wat.
Ik zou mn zoon ook niet eerder weer naar school laten gaan, totdat ik zou weten waar het helemaal over gaat.
Het klinkt als 1 van de dingen waar ik het meest bang voor ben.
Ik weet ook niet of het gebeurd is, maar ik vind wel dat ze de ouders van kinderen die er direct mee te maken hebben gehad voor die brief al persoonlijk hebben moeten inlichten…
Ik kan van hieruit niet beoordelen of ik mijn kind wel naar school zou laten gaan. Maar, wat er ook is gebeurd, ze hebben het gesignaleerd en gaan het aan jullie uitleggen. Dat wil i.m.o zeggen dat er wat er ook is gebeurd dat daar al maatregelen op zijn genomen.
Als je onzeker bent hierover zou ik zeker even met de directeur/teamleider oid bellen. Daar zijn ze voor!
Stond er overigens niet meer in die map dan die ene zin?
Succes en hopelijk valt het allemaal reuze mee.
natas
Ik weet in middels meer het gaat om een leerling die iets gedaan heeft er werd snel over heen gepraat dat het om misbruik gaat ( maar daar kwam het wel op neer ) die leerling gaat wel van school af maar nu nog niet want er is nu nog geen passend iets nu.
morgen avond zal hier ook niet veder op in gegaan worden werd al vertelt als dit klopt en dat dat kind op school blijft tot er een oplossing is dan ga ik andere stappen onder nemen want ik wil niet dat mijn zoon bij zo’n iemand in de buurt is.
Nou nou zo’n kind.
In de meeste gevallen is een kind dat misbruikt zelf misbruikt.
dan nog dan moeten ze zorgen dat het kind hulp krijgt en niet op school laten zitten ik ben hier echt heeeeel erg laaiend over ik heb meer ouders gesproken en ben niet de enige.
mijn hart zou eerder uitgaan naar het kind wat geleerd heeft dat dit normaal is en het bij andere kinderen doet.
Tuurlijk vreselijk dat het gebeurt is.
Maar je plaatst dit bij groep 1/2, deze kinderen zijn 4 t/m 6 jaar en hebben nog geen benul over wat ze doen en dat dat verkeerd is.
het gaat om een auder kind wat we nu weten meer weten we dus nog niet dat is het proleem juist en er word morgen wat er nu vertelt is ook niet meer vertelt.