Wat moet ik hiermee nu weer? Grote mond geven :(

:eh: Leer weer een hoop door hier even te lezen …



Overigens ben ik het wel eens met de opmerking dat die kleintjes meer in de gaten hebben/snappen en soms kunnen dan we denken.



Dat gillen/grote mond herken ik hier wel. Vaak til ik haar op en zet haar ergens anders, na de 2e keer “NEE, Merel” en als zij ergens mee in haar handen zit wat ze niet wil geven, pak ik het af “Nee, dat mag niet”

Ook dan vaak zet ze het op een gillen, dan negeer ik haar…

Alleen word ze daar nog bozer van :think: (want dan loop ik weg, met hetgeen zij niet mag spelen)



Idd slaan als zij op schoot zit, 2x “nee, Merel” terwijl ik handje pak en haar aankijk, 3e keer is op de grond en negeren…



Moeilijk maar vind dat je niet vroeg genoeg moet beginnen met wat wel en niet mag. En zo te zien heeft Mw-tje dondersgoed in de gaten wat niet mag, tegenwoordig schut ze haar hoofd al nee voordat ze wat pakt :lol: :lol:

Dan zie ik haar eregsn heen gaan en roep ik haar, dan draait zij zich om schut nee en doet het lekker toch :roll: , gelukkig draait ze zich vaker om en gaat naar iets anders op zoek…



Met eten slaat zij dit vaak uit mijn handen/ van de lepel. Dan haal ik alles weg van haar blad, duw haar van tafel en ga zelf weg. Dat is werkelijk gillen, maar als ik na 5 min terug kom, is zij stil en slaat niet meer. Ze schut dan nee, als in ik hoef niet ipv dat zij slaat…

Toch zo klein ze is, pikt ze een hoop op.



:think: gelukkig heeft ieder een ander kind + dat iedereen een andere kijk heft op de manier van opvoeden.

Ik vrees dat dit een spookje word als ik niet vroeg consequent begin met opvoeden. :shifty: :shifty:

@jacsansil wrote:

negeren is ze echt even wegzetten en GEEN aandacht van mama of papa…




:naughty: :naughty: negeren is echt negeren... dus helemaal niets doen... ook niet wegzetten... dus... geen reactie op de actie geven.. niet verbaal, niet nonverbaal.... gewoon doorgaan met wat je doet.

Wessel krijgt bij b.v. slaan 1 waarschuwing "Wessel ik wil niet dat je slaat, niet doen, anders ga je op de grond" (dit alles ondersteund met gebaren.. behalve het slaan :lol: ).
Als hij het nog een keer doet, dan pak ik hem zonder oogcontact op en zet hem, waar dan ook, op de grond. Ik doe dat maar een halve minuut of zo... want het gaat erom dat hij weet dat het niet goed is wat hij doet en dat heeft hij dan al door.
1 minuut lijkt me echt te lang en is (bijna) vragen om een volgend probleem (ze zijn dan nl. "vergeten" waarvoor ze zaten, en zien alweer van alles).

Het gaat voor mij puur om het doorbreken van het gedrag van grensverkenning... door... juist.. de grens aan te geven.