Wat moet ik hiermee nu weer? Grote mond geven :(

Lana heeft een tijd geleden ontdekt dat ze dus een grote mond op kan zetten. En dan bedoel ik niet schreeuwen, maar gillen en het laatste woord hebben als ze het ergens niet mee eens is.



Als ik normaal zeg, Lana niet doen, nou berg je dan maar wan je krijgt echt een brutale mond terug. Ik heb het al proberen te negeren, maar ze blijft het doen. En een grote mond teruggeven heeft ook niet echt nut, omdat ze dan van mij ziet dat ik het ook doe en ze zit al in die nadoenfase :?



Ik ga al op mijn hurken zitten en zeg tegen haar, nee dat mag niet. Maar als dit de hele dag door gaat, zijn mijn man en ik aan het einde van de dag toch wel flink chagerijnig hierdoor.



En ze is net 15 maanden :frowning: Dit gaat echt nog wat worden dalijk :frowning: :frowning:

Lastig is dat zeg, heb er gelukkig geen ervaring mee.



Zou het zoveel mogelijk negeren, Lana oppakken en ergens anders neerzetten. Maar verbaal helemaal geen reactie geven.

Vrees dat dit doorzetten wordt, wie heeft de langste adem.

In ieder geval beide hetzelfde reageren… anders wordt het helemaal een spelletje.



Hopelijk zijn er moeders/vaders die hier meer ervaring mee hebben.

Niet voor hen natuurlijk, maar voor jou zijn meer tips vast welkom



kus

Nanda

in deze fase zette ik sil zonder pardon op de gang , zonder te mopperen en zonder er tegen in te gaan en na een week of 2 had ie wel door dat dit niet werkt :mrgreen:

Maar is Lana daar niet nog te jong voor :oops: Ik bedoel, ze is pas 15 maanden, ok ze geeft nu al een grote mond, maar snapt ze ook echt dat ze dat niet mag doen?



Hoewel, als ik er iets van zeg kijkt ze wel naar de grond :think: Maar ja, dat kan ook zijn omdat ik boos ben.



Wat ik bedoel te zeggen, reageert op mij omdat ik boos ben of reageert ze omdat ze geen grote mond mag geven en is ze dus beledigd?

Ze reageert op jouw omdat jij boos bent.



Wat ik heb begrepen is dat ze pas bij ongeveer 4 jaar een geweten gaan ontwikkelen.

Ze beseft niet dat een grote mond niet mag, maar wel dat mama boos wordt. Daar gaat ze dan naar handelen… hopelijk

Lekker opbeurend dat… hopelijk :lol: :lol: :lol:

Een mens kan alleen maar hopen toch



Bij Yoran duurt het meestal een tijdje voor het doordringt… vandaar dat hopelijk.



:-*

Hahaha 't was ook maar een grapje :lol:



Maar inderdaad, het duurt meestal wel even. Maar goed, dus de volgende keer op de gang zetten. :think: Wordt een extra traphekje kopen denk ik :shifty:



En hoe lang ongeveer? 1 min of zo?

Ik weet dat het maar een grapje was, maar wist niet zo goed hoe te reageren… dan maar even uitleggen (ben niet zo goed in het kiezen van smileys… reageer nu al vaker door het onderwerp van Guusje bij discussies)



1 minuut inderdaad, een minuut voor ieder jaar. En als ze terugkomt, zonder pardon en commentaar weer terugzetten.

Weglopen is zo moeilijk als ze beginnen te huilen, tenminste vind ik. Sta altijd 2 minuten naar de klok te staren :oops:

Dan ga ik naar Yoran toe en leg (op m’n hurken) uit waarom hij daar zit en dan gaan we knuffelen :inlove:

In het begin zat Yoran op de mat omdat hij mij sloeg.

Toen hij voor de eerste keer voor iets anders op de mat zat, beantwoorde hij mijn vraag “waarom zit je hier” standaard met het antwoord “niet slaan” :angel: . Hou dan je lachen maar eens in.

Dus het besef is er zelf met ruim 2 jaar nog niet altijd…



:-*

Nou, heb daarnet Lana op haar “plekje” gezet.

Had tot 3x toe gezegd dat ze de hond niet haar kaakje mocht geven. Nee, Lana niet doen, zelf eten. En tot 3x toe gewoon doen, na de 3de keer kreeg ik een grote mond. Heb haar opgepakt en neer gezet. Mevrouw stond gelijk op en wilde weglopen, heb haar gelijk weer neer gezet. Brullen :shock: maar ze bleef wel zitten. Daarna nog gezegd, geen grote mond tegen mama meer. En een hele dikke knuffel gekregen :inlove:



En toch, het gaat zo tegen je gevoel in :frowning:

Goed gedaan :clap: … heeft ze daarna wel zelf haar kaakje opgegeten?



Dat brullen is hier ook standaard, maar ook meteen weer over als ik weer in beeld kom.



:-*

Yep, kaakje heeft ze zelf opgegeten :smiley:



Had eerst dat kaakje maar afgepakt, hahaha leek me niet zo slim om haar met kaakje neer te zetten :lol:

Nee, inderdaad. Dan word het nog een plekje om van je kaakje te genieten hahahaha :lol:



Ik vind persoonlijk het waarschuwen (laatste waarschuwing) zo lastig.

Als ik tegen Yoran zeg, nog 1 keer en je gaat op de mat. Loopt hij er al bijna naartoe :? Dat schiet natuurlijk niet op, dus nu laat ik het stukje “of je gaat op de mat” maar weg



:-*

Ow… ja, dat schiet ook niet op nee. Hahaha wat zijn ze toch slim :mrgreen:

Maar het is ook weer super grappig, wat er af en toe uit die kleine apies kan komen :o :smiley:

@Debbie & Lana wrote:

Hahaha 't was ook maar een grapje :lol:



Maar inderdaad, het duurt meestal wel even. Maar goed, dus de volgende keer op de gang zetten. :think: Wordt een extra traphekje kopen denk ik :shifty:



En hoe lang ongeveer? 1 min of zo?




het is vooral de schrik dat ze ineens weggezet worden zonder een reactie van moeders …dus ookal is het maar een paar seconden dat is meestal al genoeg…

en te jong …sil was ook nog maar net een jaar … leuk hoor vroege praters :mrgreen: en pffff hij kon er wat van… maar al met al alles gaat weer over hoor troost je…

Nou Lana praat niet, maar gaat echt gillen… zo van AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH als ze het ergens niet mee eens is. Ze kijkt je dan ook recht in je gezicht aan als ze dat doet en dan kijkt ze toch boos.



Tis op papier heel erg moeilijk uit te leggen wat ze precies doet. Maar mijn ma dacht ook dat ik het verkeerd begreep, totdat Lana het ook bij haar deed. Toen zag mijn ma dat ze dus echt een grote mond geeft tegen mij en haar.



Ik dacht ook eerst dat het wat anders was, maar echt al een grote mond en dat terwijl ze niet eens praat :wall:

@Debbie & Lana wrote:

Nou Lana praat niet, maar gaat echt gillen… zo van AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH als ze het ergens niet mee eens is. Ze kijkt je dan ook recht in je gezicht aan als ze dat doet en dan kijkt ze toch boos.



Tis op papier heel erg moeilijk uit te leggen wat ze precies doet. Maar mijn ma dacht ook dat ik het verkeerd begreep, totdat Lana het ook bij haar deed. Toen zag mijn ma dat ze dus echt een grote mond geeft tegen mij en haar.



Ik dacht ook eerst dat het wat anders was, maar echt al een grote mond en dat terwijl ze niet eens praat :wall:






leuk he kinders :mrgreen: ik hoop dat deze methode net zo snel werkt bij lana als bij sil ! doe je best!

Dat hoop ik ook. Maar ik moet nu echt proberen niet in de lach te schieten als ik tegen Lana zeg dat ze iets niet mag en vervolgens met haar ogen gaat draaien zoals dit --> :roll:



Ja, snap je dat ik dan of heel boos word of heel hard moet lachen?! :mrgreen:

@Debbie & Lana wrote:

Dat hoop ik ook. Maar ik moet nu echt proberen niet in de lach te schieten als ik tegen Lana zeg dat ze iets niet mag en vervolgens met haar ogen gaat draaien zoals dit --> :roll:



Ja, snap je dat ik dan of heel boos word of heel hard moet lachen?! :mrgreen:






ik snap je maar al te goed ,ik heb het nu soms nog hoor , sil kan echt zo’n wenkbrauw trekken en je dan schaapachtig aan zitten kijken en ja…dan moet ik me ook omdraaien hoor :mrgreen: