Wat moet ik hiermee nu weer? Grote mond geven :(

Jowena kan ook flink schreeuwen :snooty: tja meisjes he :mrgreen:

Ik loop weg en negeer haar dan houd ze ooit vanzelf wel op :lol:



Dit is niet kwaad bedoeld hoor :-*

Maar ik ga Jowena niet straffen omdat ze boos is.

Ze leren nu dat ze verschillende gevoelens hebben.

Dus ook dat ze kunnen schreeuwen als ze boos zijn of zo.



Ben niet zo goed in uitleggen hoe ik het bedoel :oops: :oops: :oops:

@prinsjeJason wrote:

Jowena kan ook flink schreeuwen :snooty: tja meisjes he :mrgreen:

Ik loop weg en negeer haar dan houd ze ooit vanzelf wel op :lol:



Dit is niet kwaad bedoeld hoor :-*

Maar ik ga Jowena niet straffen omdat ze boos is.

Ze leren nu dat ze verschillende gevoelens hebben.

Dus ook dat ze kunnen schreeuwen als ze boos zijn of zo.



Ben niet zo goed in uitleggen hoe ik het bedoel :oops: :oops: :oops:


ben ik het mee eens,negeren en wedraaaien/lopen is hier ook de beste optie

Dat ben ik dus al 2 maanden aan het doen. En dat werkt ook niet :frowning:



En ze mag best boos zijn hoor, als iets niet lukt dan gaat ze ook gillen en schreeuwen. Prima, vind ik niet erg, juist omdat ze haar boosheid bij ons mag uiten.



Maar ik vertik het gewoon om een grote mond te krijgen als ik zeg dat ze iets niet mag.

Je kan het vergelijken met een kind van 4. Als die iets niet mag en tegen jou gaat schreeuwen en gillen accepteer je dat ook niet, lijkt mij. Zij doet dus precies hetzelfde, maar dan zonder te praten. Ook krijg ik, als ik niet uitkijk een tik in mijn gezicht. Ja sorry, maar dan houd het voor mij toch echt op.

Boos zijn als iets niet lukt vind ik prima (zolang er maar niet met dingen gegooid wordt), en ook nog superherkenbaar :angel:

Probeer Yoran dan zo goed mogelijk te begeleiden om rustig te blijven/worden en het nog een keer te proberen. Meestal lukt dat wel, moet zeggen dat ik er zelf ook heel veel van geleerd heb. (ik kan mezelf opvoeden :mrgreen: )



Maar inderdaad, Debbie, grote mond (met of zonder spraak) en slaan dat tolereer ik ook absoluut niet.



:-*

Ik denk persoonlijk dat een kind van net 1 niet beseft zoals een kind van 4 wat ze doet,dus ik vind dat niet een goede vergelijking :oops: .



Jowena wilt mij ook weleens in het gezicht slaan,dan pak ik haar handje vast en zeg NEE je mag niet slaan en zet haar dan bij me weg,of ik loop weg.



Als Jowena iets zou gooien dan zeg ik NEE dat mag niet,dan moet ze het oprapen en dan terug zetten waar het hoort.



Dit is mijn mening :-* dus niet bedoeld als aanval!!!

@Nanda wrote:

Boos zijn als iets niet lukt vind ik prima (zolang er maar niet met dingen gegooid wordt), en ook nog superherkenbaar :angel:

Probeer Yoran dan zo goed mogelijk te begeleiden om rustig te blijven/worden en het nog een keer te proberen. Meestal lukt dat wel, moet zeggen dat ik er zelf ook heel veel van geleerd heb. (ik kan mezelf opvoeden :mrgreen: )



Maar inderdaad, Debbie, grote mond (met of zonder spraak) en slaan dat tolereer ik ook absoluut niet.



:-*




Ik tolereer dat ook niet hoor :roll:

Maar je maakt mij niet wijs dat een kind van net 1 jaar extra een grote mond optrekt.

Ik denk dat ze in de gaten heeft dat ze nu ook boos kan doen net zoals mama,en daarom gaat schreeuwen tegen mama.

Ik zou dan op haar ooghoogte gaan zitten en dan zeggen NEE je mag niet schreeuwen tegen mama,dat is niet lief.

En dan zou ik weglopen.

Ik laat Jowena niet zomaar haar gang gaan hoor :mrgreen:



Ik doe momenteel een opvoedcursus.

Niet omdat ik niet kan opvoeden,maar gewoon omdat er altijd nog wel iets te leren valt.

Ik heb het woensdag toevallig met hun erover gehad.

Of je een kind van net 1 jaar al kunt straffen met op de gang.

En hun deelde mijn mening dat het te vroeg is.

En ook dit is niet aanvallend bedoeld :oops: ben altijd bang dat ik wel zo overkom :roll:



:-*

Ik vat het ook niet op als een aanval hoor, absoluut niet.

Yoran is ook “al” 2.

Heb persoonlijk het idee dat die kleintjes meer begrijpen dan wij denken.



Wat ik bedoel te zeggen is dat boos worden omdat iets niet lukt en boos worden omdat iets niet mag voor mij heel verschillende dingen zijn.

Begrijp je wat ik bedoel… lastig uitleggen hoor (maar dat ken je geloof ik wel 8) )



Met het slaan heb ik ook heel lang volgehouden om NEE te zeggen en dan weglopen, maar dat had gewoon geen enkel effect. Na een paar keer op de gang is hij gestopt met slaan, dus mijns inziens had dat wel effect.

Hij werd echt even onderbroken in zijn spel, dat had Yoran blijkbaar nodig. Maar ieder kind is anders, gelukkig maar anders wordt het ook een saai zooitje.



Trouwens onwijs goed zo’n opvoedcursus. Heb vlak na de bevalling een cursus voor nieuwbakken mama’s gedaan. Hoop van geleerd. Doe je die cursus via het consultatieburo of iets anders?



:-*

ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor debbie



goed om zo rustig te blijven en om haar een eigen plekje te geven (want dat is eigenlijk wat je doet, omdat je haar negatieve gedrag anders niet kunt negeren)



of dat plekje nu op de gang moet zijn…

ik zou haar in het zicht houden

zodat ze jou nog wel kan zien

maar wel op haar eigen plek.

trouwens… als ze het eenmaal doorhebben…

dan kunnen ze nog zo jong zijn

maar dat houdt niet in dat je het ze niet kunt leren



ff consequent volhouden

(maar berg je maar, want straks komt er weer een andere leuke fase aan :mrgreen: )

weet je wat ik een beetje tegenstrijdig vind van sommige meiden hier… :think: (niet kwaad bedoeld hoor :wink: ) jullie zeggen negeren maar pakken ondertussen de kindjes vast en zeggen nee dat mag niet … :think: dat is geen negeren dat is ook aandacht…negeren is ze echt even wegzetten en GEEN aandacht van mama of papa…



en denk er goed om hoor hoe klein ze ook zijn ze weten echt wel hoe ze aandacht kunnen krijgen ,negatief of positief… als ze aandacht willen maakt ze dat niet meer uit

:mrgreen: :wink:

Ik weet dat ze al erg slim zijn :mrgreen:

Maar ik kan Jowena nog niet op de gang zetten dat vind ik persoonlijk te vroeg ze is net 1 jaar,dus ik doe dat nog niet.



Jowena wilt me weleens slaan als ze op schoot zit of in haar eetstoel.

Dn schuif ik haar van me af of als ze dus op schoot zit dan zet ik haar van schoot af.

Dat bedoelde ik met even wegzetten :mrgreen:



Maar ieder doet het op zijn eigen manier,zoek de manier waar jij je het best bij voelt :-*

Ik zou me dus niet goed voelen om Jowena op de gang te zetten.

Kun jij je wel vinden in die straf Debbie dan moet je het wel doen hoor :hug:

Geef alleen mijn mening over hoe ik erover denk.

Ik persoonlijk vind 2 jaar een goede leeftijd om straf op de gang te geven.

Voor justin staat een strafkrukje op de gang waar ik hem na 2 waarschuwingen opzet.

Wat ik nu misschien wel bij Jowena zou doen is zoals Ziet zegd in jou zicht zetten.

Op een stoeltje in de hoek?

Misschien kun je dat eens proberen als je de gang ook niet fijn vind.



Moet opschieten justin moet zo voetballen

En je moet natuurlijk ook naar je kind kijken welke straf bij hem of haar helpt.



Die cursus heb ik via het tracee is een buurdcentrum hier.

Omdat ik contact heb gehad met jeugdzorg om Justin die na de vorige zomervakantie totaal niet meer luisterde :?



Voordat ik eindelijk eens hulp kreeg had ik zelf al door wat er was :roll:

Jowena in februari geboren,ik die moeilijk mijn draai kon vinden en Justin daardoor dus te weinig aandacht gaf.

Hij ging dus op een negatitieve manier aandacht vragen.



Ik zal deze week eens een verslag doen van wat ik nu al geleerd heb op de cursus.

Veel wist ik al maar je leerd ook dingen bij en je leerd bewuster nadenken.



Moet nu echt opschieten :mrgreen:

he deb…



hier gaat dave ook op de gang hoor… als hij zo reageert op mij of zijn vader.

na een minuutje weer terug en een knuffel…

dan is het ook over…en gaat hij rustig verder spelen…



het effect is dat we beide rustig worden en even alleen zijn…

hij raast dan even uit…en ik kan er over nadenken…

het is meestal wel een uiting van frustatie vanuit het kind…

maar ja soms gaat ook dat te ver…en hebben we dus even die time-out.



ik denk dat als ze straks kunnen praten dat het al een stuk minder wordt…



succes ermee :-*

ik deed tygo ook altijd even van mijn schoot afzetten idd, zoals prinsjejason zegt

maar ook tyg was er zoeen waarbij dat met 15 maanden niet meer werkte,

want hij kroop er al jengelend weer op

@Ziet wrote:

ff consequent volhouden

(maar berg je maar, want straks komt er weer een andere leuke fase aan :mrgreen: )




:think: uhmmm wil ik het weten :lol: :lol:



Diana, ik weet dat je het niet als aanval bedoelde hoor :-* Van mijn kant was het ook geen aanval meer.



Tja, op de gang zetten, dan zal ik toch eerst een traphekje moeten kopen. Nee ik heb een plekje tussen de dressoir en de nephaard. Daar kan ze gaan zitten zonder dat er speelgoed bij ligt en ook niet dat ze tv kan kijken. Maar het is ongeveer 1,5 meter vanaf de bank, dus ik kan haar in de gaten houden. Maar wel zo dat ze niet merkt dat ik haar kan zien, anders is het effect weg :roll:



En ik kan beter Lana even wegzetten, anders ga ik zelf dalijk tegen haar gillen, en tja, ik moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven :mrgreen:

het gaat er meer om dat zij jou nog kan zien

dan voelt ze zich veiliger, maar toch op haar eigen plek.



denk dat jij een superplek hebt daar!

(hier ben ik nog zoekende naar de juiste plek hihi)

@Ziet wrote:

het gaat er meer om dat zij jou nog kan zien

dan voelt ze zich veiliger, maar toch op haar eigen plek.




Zo had ik het nog niet bekeken :shifty: :mrgreen:

@Ziet wrote:

het gaat er meer om dat zij jou nog kan zien

dan voelt ze zich veiliger, maar toch op haar eigen plek.



denk dat jij een superplek hebt daar!

(hier ben ik nog zoekende naar de juiste plek hihi)




Dat dacht ik ook meteen Debbie,dat het een goede plek is :thumbup:

De gang kan altijd nog als dit plekje niet meer helpt.



Justin zette ik eerst altijd op de trap naar boven.

Dat werkte perfect :thumbup: hij kijkt dan tegen een muur op.

Maar nu zijn zusje rondloopt roepte hij haar :lol: slimmerd

Nu heeft hij sinds kort een nieuwe plek voor de toiletdeur met de keukendeur dicht.

Hij ziet zo ons niet,geen speelgoed dat is niet leuk he :mrgreen:

Yoran heeft nog wel eens de mazzel dat de kat even komt buurten… terwijl hij misschien wel voor het schoppen naar dat arme beest op de mat terecht is gekomen :angel:



Voor Lana heb je inderdaad een goeie plek gevonden. Veilig, maar toch supersaai :mrgreen:



Colle, wat jij zegt, die time out is ook af en toe wel handig voor mama. Kan ik ook weer even bijkomen en alle rondvliegende hormonen op z’n plaats leggen :lol:



:-*