geen idee waar dit precies hoort maar het houd me bezig dus plaats ik het hier
afgelopen maandag liepen we met Luna Odin en Seth van de winkels naar huis onderweg komen we een vriendinnetje van Luna tegen (die ook met een vriendinnetje/klasgenootje liep) en Luna en Odin en dat vriendinnetje + vriendinnetje gaan met zān allen rennen
tot zover alles prima
komen ze bij ons voor de deur aan en zie ik dat Odin het vriendinnetje van Luna duwt en het vriendinnetje van dat meisje duwt Odin vrij hard op de grond dus Odin huilen
ik ernaar toe pluk Odin van de grond en zeg dat hij niet mag duwen en kijk het meisje aan en zeg voor jou geld hetzelfde
en nu is die moeder dus helemaal over de zeik omdat ik tegen haar kind heb gezegt voor jou geld hetzelfde
toen sprak ze mij al behoorlijk pissig aan dat ik haar dochter had aangesproken op het feit dat zij Odin had geduwt NADAT ik Odin zelf op zān kop had gegevenā¦
en vanmorgen begon ze weer erover :eh: :think:
ik snap het probleem niet. het vriendinnetje duwde Odin, dus je zegt dat dat niet mag. gewoon rustig en duidelijk neem ik aan tegen zoān kind.
waar is ze precies boos over? :think:
dat ik dus heb gezegt tegen haar kind dat ze niet mocht duwen
Ja jij bent heeeeeeeeeeeeeeeeel erg slecht. NOT. Wat een gek mens, sorry hoor, je kan ook TE gevoelig zijn. Neem aan dat jij niet hebt staan krijsen tegen dat kind, dus waar gaat het over. Zou toch heel rustig aangeven, dat je niets anders hebt gezegd, dan wat je vlak daarvoor ook tegen je eigen kind hebt gezegd.
Als moeders niet wil dat haar kids āgecorrigeerdā worden door anderen, moet ze het misschien niet alleen rond laten lopen.
@mandy_d. wrote:
Ja jij bent heeeeeeeeeeeeeeeeel erg slecht. NOT. Wat een gek mens, sorry hoor, je kan ook TE gevoelig zijn. Neem aan dat jij niet hebt staan krijsen tegen dat kind, dus waar gaat het over. Zou toch heel rustig aangeven, dat je niets anders hebt gezegd, dan wat je vlak daarvoor ook tegen je eigen kind hebt gezegd.
Als moeders niet wil dat haar kids āgecorrigeerdā worden door anderen, moet ze het misschien niet alleen rond laten lopen.
Ja dit dus.
ja ik had zoiets maandag van ok??
jouw kind duwt mijn kind ok lief dat ze voor vriendinnetje opkomt maar als ik mijn kind dan zeg dat hij niet mag duwen dan zeg ik ook tegen jouw kind dat dat voor haar ook geld
en ik dacht maandag ze is er wel klaar mee en vanmorgen begint ze ineens weer erover :roll:
Je zou kunnen vragen als ze er weer mee komt wat het probleem is?
Heb ik ook weleens gevraagdā¦ (en dat terwijl het om de ex van die vage kennis ging waar zij niks mee te maken had).
Je zou haar kunnen vragen wat haar probleem is?
Ik vind haar reactie erg overtrokken. Als je kind zich niet gedraagd, dan mag je dat kind toch corrigeren?
Ik vraag me zowiezo wel eens af in wat voor maatschappij we leven. Moeten we juist niet meer als gemeenschap de kinderen opvoeden?
Het is toch te zot voor woorden dat je een kind niet meer zou mogen aanspreken op zijn of haar wangedrag?
Het lijkt wel alsof de ouders zich dan zelf aangesproken voelen.
Kinderen opvoeden is een hele zware taak, daar mag je best wel eens een handje bij geholpen worden!
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eensā¦
Ik ben echt niet blij met hoe sommigen mensen het in hun hoofd halen kinderen aan te spreken op gedragā¦ Dus doe maar gewoon niet bij mijn kids aub :shifty:
Maaar in dit geval vind ik het ook een beetje raar hoor Nals ze er nou weerover begint gewon vragen.
@Lune wrote:
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eensā¦
Ik ben echt niet blij met hoe sommigen mensen het in hun hoofd halen kinderen aan te spreken op gedragā¦ Dus doe maar gewoon niet bij mijn kids aub :shifty:
Maaar in dit geval vind ik het ook een beetje raar hoor Nals ze er nou weerover begint gewon vragen.
Dus als jouw kinderen zich misdragen dan mag ik er niets van zeggen?
Ik heb het wel over aanspreken op het gedrag, zoals ik dat bij mijn eigen kinderen zou doen, dus op een normale beschaafde manier.
Ik vind zeker niet dat niemand mijn kind mag aanspreken als het zich misdraagt, maar ik verschil blijkbaar wel met eenhoop mensen van mening wat daarvoor een geschikte manier is. Ik heb al menigmaal eenoverstuur kind gehad omdat er tegen ze geschreeuwd was bijvoorbeeldā¦dat vind ik niet oke.
schreeuwen of aanspreken zijn wel 2 verschillende dingen.
ik zou een kind niet aanspreken als de ouder er zelf bij is, maar anders wel
ik heb dat meisje normaal aangesproken wel met mān vinger naar haar gewezen zodat ze wist en die eromheen stonden ook wisten dat ik het tegen haar had en niet tegen de rest
@Angel & L.O.S wrote:
ik heb dat meisje normaal aangesproken wel met mān vinger naar haar gewezen zodat ze wist en die eromheen stonden ook wisten dat ik het tegen haar had en niet tegen de rest
Dat vind ik normaal aanspreken, hoor. Bovendien heb je in dit geval ook je zoontje aangesproken.
Ik vind dit toch eigenlijk iets heel normaals.
Je hebt niet altijd in de gaten wat je kind doet. Je hebt nu eenmaal maar 1 paar ogen.
Maar je āspreektā een kind aan op zān gedrag; je schreeuwt het niet.
Mocht de ouder erbij staan en als de ouder het kind zelf niet corrigeert en het is gedrag dat me echt stoort, of als het direct met mij of mijn kinderen te maken heeft, dan zeg ik er wel van van hoor! Maar ik laat dat eerst aan de ouders, uiteraard.
Even voor mijn beeldvorming: heb jij het de moeder verteld wat er is voorgevallen of heeft het meisje dat zelf gedaan? In het laatste geval kan ik me namelijk voorstellen dat dochter het verhaal vertekend heeft en jou afschilderd als een boeman. Niet dat je dat bent hoor!
Vervelend overigens dat ze je er nogmaals op aanspreekt. Daar zou ik dus rete onzeker van worden :shifty:
ik heb het die moeder zelf gezegt
zij liep een 10/15 meter voor ons huis nog zeg maar te kletsen met een andere moeder dus ze had helemaal niet gezien wat er was gebeurd
dus ik zeg tegen haar je dochter heeft mijn zoontje geduwt en ik heb tegen haar gezegt dat ze niet mag duwen
maar goed voor mij was het op dat moment klaar en Odin was nogal overstuur omdat hij dus hard op de grond was geduwt door een kind die een kop groter is en dan ook nog straf omdat hij zelf ook had geduwtā¦
dus ik liep verder naar binnen met Luna en Odin en toen stond zij dus nog stennis te schoppen voor de deur maar het preciese weet ik niet dus ik zeg haar rustig maar ik heb hem ook op zān kop gegeven want hij heeft dat andere meisje geduwt ik heb echt niet alleen jouw kind erop aangesproken
en ik had zoiets van klaar weet je zoān big deal vond ik het verder niet al had ik misschien wel het meeste recht stennis te schoppen mijn kind had tenslotte pijn door haar kind maar ik had zoiets van eigen schuld dikke bult moet je ook maar niet vervelend doen al had hij dat meisje niks gedaanā¦
had ook een hele drukke dag gehad met cb/huisarts/fysio en was allang blij dat we eindelijk thuis waren en dan krijg je zoiets :shock:
zelf roep ik als er door beide is geduwdā¦ ho evenā¦ we duwen hier niet! oidā¦ vooral als het door beide is gedaan.
als ik heeeel diep in mijn eigen hart zou kijkenā¦ zou ikā¦ als ik marijn plaats op de plek van jou zoon, zeggenā¦ jonge, beetje eigen schuld, we duwen niet! :oops:
En dan wel zo hard zeggen dat het meisje dat dus ook zou horen.
Maar wel een beetje enorm overdreven om daar als moeder nou over t gaan zeuren. Megaā¦ je kon haar dochter wel een klap van heb ik me jou daar gegeven hebben en dat is lang niet aan de orde!!
iddā¦ zo voel ik mij nu alsof ik haar kind ik weet niet wat heb aangedaan terwijl ik een paar meter van haar af stond :? en mijn enige woorden waren āen voor jou geld hetzelfdeā¦ā
De reactie van de moeder is idd wel iets overdrevenā¦
Maar toch zou ik het persoonlijk zelf anders aanpakkenā¦
Ik zou ze even beide samen persoonlijk aanspreken,
en zeggen duwen is niet lief en stoerā¦
Klinkt toch veel anders dan en voor jou geld hetzelfde
Ook zou ik de moeder persoonlijk meteen even aanspreken,
miss. heeft ze wel gezien dat je boos was, en met een wijzende vinger haar toegesproken hadā¦
Zien is anders dan horen, en kan dan erg deligerend overkomen voor jonge kinderen ??? :-*
Ik vind het een overdreven reactie van die andere moeder maar zelf zou ik, alvorens beide kinderen aan te spreken, eerst verhaal gehaald hebben en ieder zijn zegje hebben laten doen over de toedracht en dan aangesproken op het gedrag.
Ik weet niet waar die andere moeder nou precies over blijft vallen, of niet overheen komt.
Ik zou haar gewoon eens vragen hoe zij het dan zou hebben opgelost en wat haar precieze kritiek nu is omdat je het nu onderhand wel weet dat ze het er āniet mee eens isā maar niet waarom niet en dat je het gewoon graag opgelost/uitgesproken ziet zodat je het af kan sluiten.