ik vind de reactie van de morgen wat overdreven, maar zou wel gewoon even als ik ze zie uitleggen hoe het is gegaan…
zou zelf het kind ook hebben aangesproken, moet zeggen is hier met alle vriendinnetjes in de buurt ook de regel dat iedere ouder als je het ziet dat er iets gebeurd erop aanspreekt.
ligt natuurlijk aan de manier.
vooral dat dat meisje 7 jaar is en odin 3/4 jaar is wel een groot verschil ook betreft beleving…
Dus nee vind je reactie niet overdreven…
er zijn nou eenmaal moeders die overdrijven als iemand ook maar wijst/kijkt/of iets op een verkeerde toon zegt/uberhaupt iets zegt tegen hun perfecte kind… waait wel weer over, laten gaan… gelukkig zijn er ook moeders die niet zo overgevoelig zijn
Ik zou persoonlijk een kinderen (zoals anderen al zeggen) samen aanspeken. “kom op jongens, duwen doen we niet. Rustig aan graag”. Tenzij het andere kind natuurlijk de aanstichter is en /of niet luistert en doorgaat. Dan zou ik dat kind er ook rustig op aanspreken als de moeder te ver weg is om het zelf te doen. Dan verwacht ik van de moeder ook geen rare opmerkingen. Kom op zeg. Kinderen moeten zich gedragen, daar mag je best wat van zeggen op een redelijke manier.
Als de moeder er zelf bij is, hield ik mijn mond. Ik zou het ook niet waarderen als een andere moeder mijn kind zou corrigeren terwijl ik er naast loop. Maar goed, dat is dus duidelijk een hele andere situatie.
Als mijn kinderen ergens waar ik niet bij ben gedrag vertonen wat niet kan dan hoop ik dat een ander ze daar op aanspreekt, zie dus helemaal het probleem niet wat die moeder ermee heeft.
Ik zou dus hetzelfde doen, helemaal als ik of mijn kinderen last hebben van het gedrag van die ander. Dan spreek ik ze erop aan en dan maakt het mij echt niet uit wat die ouder daar van vindt.
Zolang het bij normaal aanspreken blijft vind ik dat je daar niet moeilijk over moet doen.