Wat moet ik doen?

Ons buurmeisje van 19 heeft net iets voor de zomer twee katten aangeschaft, twee kittens waren het destijds.

Nu is zijn sinds een maand of 2 bij dr vriendje ingetrokken buiten de stad en haar moeder woont nog wel gewoon hiernaast, maar die heeft destijds gezegd: JIJ neemt die katten dus JIJ zorgt ervoor.



Nu heeft ze 1 poes meegenomen naar dr vriend en die kater zit hier dus continu op de plaats en op de schutting en op het afdak van hun.

Die kater mocht niet mee. :frowning:

Nu is het zo’n mooi beestje alleen tja, ondanks dat mijn EIGEN kater wel met hem overweg kan, kan mijn hond dat helaas niet want als die kat hier op plaats zit, gaat mijn hond erachter aan en hoop ik maar dat hij hem niet te pakken krijgt, want hij is echt razend op die rooie kater… :cry:



Nu heb ik al een paar keer gezegd dat ze iets aan die kater moet doen, maar ze hebben zelf nog maar amper geld om te eten laat staan dat ze brokjes moet kopen voor die kat en dus… mijn buurvrouw geeft die kat dus GEEN eten.



Ik heb die dochter al aangesproken en die zei dat de buurvrouw aan de andere kant hem wel zou verzorgen.

Dat heeft ze dus niet gezegd, maar wij geven dus beiden eten aan die kat omdat ie anders niks te eten heeft!!



Nu ben ik van plan om een nieuwe baas te zoeken via MP, heb zojuist de advertentie gezet…

Het interesseert hun toch niets wat er met die kat gebeurd maar mij wel!!! :frowning:



Ik weet dat ik dit niet kan maken maar ja, wat dan???

De winter komt eraan en die kat wil nu al naar binnen, hij is echt zo’n kroelerd en wil gewoon aandacht.



Wat zouden jullie doen?

Dierenbescherming doet niets aan dat gezin, want heb hun al eerder eens nodig gehad omdat ze vorig jaar of langer geleden een hond zelf wilden vergiftigen… :shock:

Nee het klopt niet wat je doet, maar ik zou precies hetzelfde doen. Arm beestje.



(En helaas wij hebben er hier al drie rondlopen en maar een appartement).



Zou het wel tegen de buurvrouw zeggen, zodat ze weet wat er gebeurt.

ik vind het lief dat je het beestje op marktplaats zet :hug: , want zo is het ook zielig.

Zeker als het een aanhankelijk beestje is.



Mensen moeten eens nadenken voor ze een huisdier aanschaffen.

tja het hoort officieel niet, maar het waso ok absoluut mijn keuze geweest. arm diertje

het hoort niet nee, maaaaaaaaaaar wat zij doen hoord al helemaal niet! arm beesje, goed dat je voor hem op komt!

Nou gelukkig dat jullie er toch hetzelfde over denken. :oops:

Normaliter zou ik het niet in mn hoofd halen hoor om zoiets te doen, maar die mensen zijn echt… :evil: :x Niet goed voor beesten.



Hoop dat er gauw iemand zich meld bij me!

Zo heb ik de kater van mijn buurman die niet binnen mocht omdat hij zijn katten zwanger maakte in huis genomen. Ook niet netjes maar ja wat hij deed vond ik ook niet netjes. Buurman vond het verders wel best.

En ik denk dat jouw buurtjes het ook wel best vinden…

Wat erg zeg…

Ik ben bang dat ze het idd wel best zullen vinden.



Kun je hem niet naar het asiel brengen anders?

Je kan een situatie benaderen vanuit het hoofd/verstand en dat is het inderdaad niet ok dat jij beestje via mp aan nieuwe thuis wil helpen !

maaaaaaaaaaar:

je kan een situatie ook benaderen vanuit je gevoel/hart en dat is wat jij doet !!! :thumbup:

Als men vanuit het hart handelt, kan het m.i. nooit fout zijn !!!



Vind het heeeeeeel knap dat je voor dat arme beestje opkomt !!!

Respect voor je ! Die buren kunnen aardig wat leren van jou…



liefs

Gerda

Het kan niet vind ik wat je doet, maar begrijp het zeker wel, vind het ook erg goed dat je voor het dier opkomt. Wat wel belangrijk is, weet je het zeker ? Dat het dier geen eten krijgt ? Heb je dat gezien of heeft de buurvrouw dat zelf gezegd ? Het mag natuurlijk niet zo zijn dat ze straks onterecht haar dier kwijt is en deze beschuldiging krijgt.

Er van uitgaande dat je het zeker weet dan kan ik mij je aktie wel heel goed voorstellen.

@Lune wrote:

Kun je hem niet naar het asiel brengen anders?




Daar wordt ie afgemaakt als hij er te lang zit.



Goed dus dat je hem op MP hebt gezet. Vreselijk hoe mensen zo met dieren om kunnen gaan, bah bah.

@natasja wrote:

@Lune wrote:
Kun je hem niet naar het asiel brengen anders?




Daar wordt ie afgemaakt als hij er te lang zit.Goed dus dat je hem op MP hebt gezet. Vreselijk hoe mensen zo met dieren om kunnen gaan, bah bah.




Dat is niet waar, wordt vaak onterecht gedacht.

We hebben dit al bij meerdere asiels nagevraagt en dit is echt niet waar.

Ruim een maand geleden nog over gehad bij een asiel waar wij ons hondje ophaalde, ook daar vertelden ze ons dat dit niet waar is.Een asiel zou dus, als je niemand kan vinden, ook nog een optie zijn.

Bekend zijn de verhalen van mp ( of advertenties in plaatselijke sufferdjes) van aangeboden katten die opgehaald worden door handelaren of bedrijven die dieren nodig hebben ivm vivisectie. Ik weet dus niet of mp wel zo’n goede optie is :think:



En je moet als kat echt wel heul lang in het asiel zitten wil je afgemaakt worden hoor! Meeste katten worden gewoon geplekt bij mensen die er echt voor gaan ( ook ivm het bedrag wat je natuurlijk moet betalen als je een asielkat aanschaft) dus ik zou meer vertrouwen hebben in het asiel dan in mp.

@Mip wrote:

Bekend zijn de verhalen van mp ( of advertenties in plaatselijke sufferdjes) van aangeboden katten die opgehaald worden door handelaren of bedrijven die dieren nodig hebben ivm vivisectie. Ik weet dus niet of mp wel zo’n goede optie is :think:



En je moet als kat echt wel heul lang in het asiel zitten wil je afgemaakt worden hoor! Meeste katten worden gewoon geplekt bij mensen die er echt voor gaan ( ook ivm het bedrag wat je natuurlijk moet betalen als je een asielkat aanschaft) dus ik zou meer vertrouwen hebben in het asiel dan in mp.




Daar moet je op MP natuurlijk wel erg opletten, handelaren…Nogmaals het verhaal van afmaken als ze te lang in een asiel zitten is niet waar…zelfs niet als ze er heel erg lang zouden zitten…

@janet76 wrote:

@Mip wrote:
Bekend zijn de verhalen van mp ( of advertenties in plaatselijke sufferdjes) van aangeboden katten die opgehaald worden door handelaren of bedrijven die dieren nodig hebben ivm vivisectie. Ik weet dus niet of mp wel zo’n goede optie is :think:



En je moet als kat echt wel heul lang in het asiel zitten wil je afgemaakt worden hoor! Meeste katten worden gewoon geplekt bij mensen die er echt voor gaan ( ook ivm het bedrag wat je natuurlijk moet betalen als je een asielkat aanschaft) dus ik zou meer vertrouwen hebben in het asiel dan in mp.




Daar moet je op MP natuurlijk wel erg opletten, handelaren…Nogmaals het verhaal van afmaken als ze te lang in een asiel zitten is niet waar…zelfs niet als ze er heel erg lang zouden zitten…




Ik wist ook idd dat ze dat niet deden daarom de term heul lang. Waarmee ik dus wel heeeeeel lang bedoelde, kwam niet helemaal over :shifty:

Ik begrijp echt wel dat je je het lot van de kater aantrek, maar je kan het toch echt niet maken om een beest van een ander te verkopen/weg tegeven op marktplaats. Ongeacht wat voor motivatie erachter zit.



Ik zou toch echt de dierenbescherming bellen. Of anders overleggen met de buurvrouw, dat die het beest zelf op mp zet of naar het asiel brengt.

@crazymom wrote:

Ik begrijp echt wel dat je je het lot van de kater aantrek, maar je kan het toch echt niet maken om een beest van een ander te verkopen/weg tegeven op marktplaats. Ongeacht wat voor motivatie erachter zit.

Ik zou toch echt de dierenbescherming bellen. Of anders overleggen met de buurvrouw, dat die het beest zelf op mp zet of naar het asiel brengt.






Met die mensen valt niet te praten, die hebben echt overal lak aan, vergeet niet dat ze vorig jaar hun hond wilden vergiftigen om er vanaf te komen!!! (ze gaven hem rattengif en seresta’s en wilde naderhand insuline spuiten hebben!!!) Moet ik daar mee praten???



Ongeacht??? Sorry moet ik die kat maar aan zijn lot over laten?





@janet76 wrote:
Het kan niet vind ik wat je doet, maar begrijp het zeker wel, vind het ook erg goed dat je voor het dier opkomt. Wat wel belangrijk is, weet je het zeker ? Dat het dier geen eten krijgt ? Heb je dat gezien of heeft de buurvrouw dat zelf gezegd ? Het mag natuurlijk niet zo zijn dat ze straks onterecht haar dier kwijt is en deze beschuldiging krijgt.

Er van uitgaande dat je het zeker weet dan kan ik mij je aktie wel heel goed voorstellen.




Ik weet het zeer zeker, ik weet hoe het allemaal gaat daar in het huishouden, heb verschillende dingen gehoord uit hun eigen mond, zowel van dochter als van moeder.

Anders zou ik deze actie toch niet ondernemen???

nee ik vind het niet kunnen.

Er zijn zat andere optie’s die er zijn.



Ik zou dus kiezen voor een asiel. Als het echt een kroelerd is als jij beweert dan heeft hij zo een huisje…



gewoon de dierenbescherming bellen met de melding dat je een kat heb gevonden. (desnoods plaats je hem even in een kamer apart van de hond )

Dan komen ze vanzelf de kat ophalen. Sommige gemeentes moet je betalen.

Maar als het echt aan je hart ligt dan moet dat niet al te erg zijn…

Wat sneu voor die andere poes die nu helemaal alleen in huis zit zonder haar vriendje/broertje.



Wat super lief wat je gedaan hebt!

Echt, ik zou willen dat er meer mensen waren die zich het lot van dieren zo aantrokken…



Heb je al reacties gehad?



Het asiel maakt idd geen gezonde dieren af, wat ze wel doen als een dier al lang op die lokatie zit ,is hem uitwisselen met een ander asiel.

@nachtvliinder wrote:

nee ik vind het niet kunnen.

Er zijn zat andere optie’s die er zijn.



Ik zou dus kiezen voor een asiel. Als het echt een kroelerd is als jij beweert dan heeft hij zo een huisje…



gewoon de dierenbescherming bellen met de melding dat je een kat heb gevonden. (desnoods plaats je hem even in een kamer apart van de hond )

Dan komen ze vanzelf de kat ophalen. Sommige gemeentes moet je betalen.

Maar als het echt aan je hart ligt dan moet dat niet al te erg zijn…








Ik weet ook wle dat het niet kan, maar momenteel KAN het gewoon niet anders!!!

Lees effe terug: de dierenbescherming KOMT niet meer bij dit gezin!! :?

Heb ik toen ook gebeld, met de vergiftigde hond, je wilt niet weten wat voor bombarie dat gaf… Die mochten niet binnen, om naar de hond te kijken, zoals ik al zei: die mensen zijn zwaar a-scoiaal, misschien krijg je er nu een idee bij???







Er heeft een vrouw zich gemeld, ze denkt er nog over na.

Dus hopelijk hoor ik haar gauw!!