Ik zou, zoals nachtvlinder al zegt, inderdaad de kat vangen en dan de dierenbescherming bellen. De buren gewoon niet noemen, enkel dat deze kat constant bij je aan de deur staat en bij niemand in de buurt bekend is (neem aan dat ze niet gechipt zijn?). De dierenbescherming komt dan echt wel, want een gevonden kat wordt altijd opgehaald.
Omzeil de buren gewoon in je verhaal.
De kat gaat dan wel naar het asiel of een andere opvang, maar dat is dan toch maar even beter dan geen eten etc. En een beetje gezellige sociale katten hebben zo weer een plekje!
Het is inderdaad in NL niet zo dat asieldieren worden afgemaakt, tenzij ze zeer ernstig ziek binnenkomen.
Ik zou Marktplaats denk ik vermijden, i.v.m. handelaren etc. Maar ook omdat jouw verhaal bij de ‘tegenpartij’ misschien een beetje vaag over kan komen en je uiteindelijk de kat niet kwijtraakt. En wat dacht je bij problemen: kunnen ze dan de kat weer bij je terugbrengen?
@Rooike wrote:
@nachtvliinder wrote:nee ik vind het niet kunnen.
Er zijn zat andere optie’s die er zijn.
Ik zou dus kiezen voor een asiel. Als het echt een kroelerd is als jij beweert dan heeft hij zo een huisje…
gewoon de dierenbescherming bellen met de melding dat je een kat heb gevonden. (desnoods plaats je hem even in een kamer apart van de hond )
Dan komen ze vanzelf de kat ophalen. Sommige gemeentes moet je betalen.
Maar als het echt aan je hart ligt dan moet dat niet al te erg zijn…
Ik weet ook wle dat het niet kan, maar momenteel KAN het gewoon niet anders!!!
Lees effe terug: de dierenbescherming KOMT niet meer bij dit gezin!! :?
Heb ik toen ook gebeld, met de vergiftigde hond, je wilt niet weten wat voor bombarie dat gaf… Die mochten niet binnen, om naar de hond te kijken, zoals ik al zei: die mensen zijn zwaar a-scoiaal, misschien krijg je er nu een idee bij???
Er heeft een vrouw zich gemeld, ze denkt er nog over na.
Dus hopelijk hoor ik haar gauw!!
Ik zou je buren niet vermelden in dit verhaal!
Als jij meld dat je die kat gevonden heb en dat je hem niet kan houden komen ze hem echt wel halen! Dat zijn ze verplicht!!!
En je kan hem eventueel toch ook zelf naar het asiel brengen?
Lijkt me ook wel zo fijn voor een andere eigenaar? Daar krijgen ze een algehele check-up voordat ze een nieuw baasje krijgen…
Ik snap nog steeds niet waarom je hem op MP gaat zetten??
En nogmaals ik vind het erg fijn dat je je bekommert om de kat hoor…
Ik ben een enorme kattenliefhebbster.
maar waarom niet het asiel?? En waarom wel op MP??
Waarom niet op MP?
Ik ga eerst kijken of ik zo aan een ander baasje kan komen, voor ikzelf voor hoge kosten op moet draaien.
Ik betaal het eten al wat ik hem geef.
Ik heb het ook niet breed anders had ik dat allang gedaan hoor. :?
Ik ben niet alleen een kattenliefhebster, ik heb hart voor alle dieren.
Ik snap niet dat als je hier op het forum zoiets neerzet er altijd mensen over je heen vallen… Was vorige keer ook al zo… Sta zelf eens in zo’n situatie zou ik zeggen.
kost het geld dan, een kat naar het asiel brengen?
@Rooike wrote:
Ik snap niet dat als je hier op het forum zoiets neerzet er altijd mensen over je heen vallen… Was vorige keer ook al zo… Sta zelf eens in zo’n situatie zou ik zeggen.
@Rooike wrote:
Wat zouden jullie doen?
Je vraagt toch wat anderen zouden doen, dan mogen ze toch wel zeggen dat ze het niet eens zijn met de manier waarop jij het doet?
Ik zelf zou ook de dierenbescherming of dierenambulance bellen en zeggen dat je een kat gevonden hebt.
@WoLa wrote:
kost het geld dan, een kat naar het asiel brengen?
Als een kat nog niet gecastreerd of gesterilliseerd is doet het asiel dat alvorens een kat te plaatsen. Die kosten zijn altijd voor diegene die de kat ingebracht heeft.
Ik snap niet dat als je hier op het forum zoiets neerzet er altijd mensen over je heen vallen… Was vorige keer ook al zo… Sta zelf eens in zo’n situatie zou ik zeggen.[/quote]
Nou meid. Ik heb in jou schoenen gestaan. En ik heb gewoon dierenbescherming gebeld. Dierenambulance gekomen en daar heb ik niet voor betaald. En dan wonen wij in Regio Rotterdam Rijnmond.
Dus je zou verwachten dat je ervoor moet betalen…
En zoja als ik er voor moet betalen dan doe ik dat. Dan eten we maar een dagje minder. Of een dagje bammetjes… Ik heb ook niet veel te besteden ( zelfs ooit nog een besparingstopic over begonnen )
Je vraagt wat je moet/kan doen en ik geef je daar mijn mening over. En daar val jij dan over??? :eh:
Wat wil je dan uit mijn mond horen??
Ja is goed meis je handelt goed??
Nee ik zou het nog niet op MP zetten…
@Mip wrote:
@WoLa wrote:kost het geld dan, een kat naar het asiel brengen?
Als een kat nog niet gecastreerd of gesterilliseerd is doet het asiel dat alvorens een kat te plaatsen. Die kosten zijn altijd voor diegene die de kat ingebracht heeft.
Wat een onzin zeg, dan brengt toch niemand meer een dier naar het asiel :roll:
Als het dier een eigenaar had; dan zijn de kosten voor diegene. Niet als je een dier vindt.
@Pleuntje wrote:
@Rooike wrote:Ik snap niet dat als je hier op het forum zoiets neerzet er altijd mensen over je heen vallen… Was vorige keer ook al zo… Sta zelf eens in zo’n situatie zou ik zeggen.
@Rooike wrote:Wat zouden jullie doen?
Je vraagt toch wat anderen zouden doen, dan mogen ze toch wel zeggen dat ze het niet eens zijn met de manier waarop jij het doet?
Ik vraag wat anderen zouden doen ja, ik vraag niet of ze me aan willen vallen en of ze het met me eens zijn, ik bedoel het ook maar goed hoor!
:?
Maar laat verder ook maar weer zitten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
:-*
asiel plaatst een kat zo gericht mogelijk en mensen die dan later na adoptie toch alsnog de kat niet meer willen/kunnen houden moeten het dier dan terug brengen naar het asiel.
zo blijft er nog een beetje zicht op de katten.
als iemand op mp de kat aanschaft en er later toch spijt van heeft weet je niet of het dier netjes naar asiel oid gebracht word, mss wel op straat gezet dan en een nieuwe zoeken op mp?
zo weet uiteindelijk niemand meer waar dieren blijven/heengaan.
hij kan echt beter naar asiel gebracht worden dan op mp!
asiel zorgt meteen zeker voor castratie en chip! en eventuele andere nodige medische zorg, die via mp ook niet zeker is.
en ook nog…
mochten deze mensen de kater al wel gechipped hebben (niet wrs, als ik het zo lees maar toch) dan word de eigenaar ook niet officieel gewijzigd, als hij nu met chip op hun naam staat en jij zet de kat op mp, kan de nieuwe eigenaar problemen krijgen, want het is officieel niet hun kat!
als de nieuwe eigenaar via mp wel echt tof is, zou het wel sneu zijn als zij zich hechten aan het dier, er goed voor zorgen en er dan later problemen mee krijgen.
Ik zou het ook proberen via de dierenbescherming, en als hun niet willen komen, wat hun eigenlijk wel verplicht zijn want t ze zijn er om dieren te beschermen, dan zou ik de politie eens bellen de situatie uitleggen en hun vragen of ze niet samen met de dierenbescherming er heen willen.
Je zou het ook nog eens op kattenplaza kunnen proberen of daar niemand een poesje zou willen opnemen.
@Rooike wrote:
@Pleuntje wrote:@Rooike wrote:Ik snap niet dat als je hier op het forum zoiets neerzet er altijd mensen over je heen vallen… Was vorige keer ook al zo… Sta zelf eens in zo’n situatie zou ik zeggen.
@Rooike wrote:Wat zouden jullie doen?
Ik vraag wat anderen zouden doen ja, ik vraag niet of ze me aan willen vallen en of ze het met me eens zijn, ik bedoel het ook maar goed hoor!
:?
Maar laat verder ook maar weer zitten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
:-*
:eh: Je wordt nergens aangevallen, er worden meningen gegeven.
Gek genoeg mag je tegenwoordig hier alleen nog maar je mening geven als je het eens bent met de ts.
In mijn geval ben ik het niet met je eens. Wat je buurvrouw/buurmeisje doet kan niet door de beugel, maar wat jij nu doet ook niet. Je kan niet een dier van een ander op marktplaats weggeven, idd, ongeacht wat je motivatie ook is. Sterker nog, ik begrijp echt wel waarom je het doet, maar dat wil nog niet zeggen dat het het juiste is om te doen. Je krijgt van iedereen opties aangeboden, wat wij zouden doen. Zo ook in mijn bericht. Beetje jammer dat je je dan meteen aangevallen voelt als iemand niet ook zeg "Ohhh, ja meid, echt, je doet het goed hoor".
Maar wat is er mis met het idee om de dierenbescherming/ -ambu te bellen en de buren uit het verhaal te laten? Ik hoor je daar niet op terug komen. Je hebt op die manier meer zekerheid dan via MP (qua toekomst, evt. retourbrengen etc.) en mochten je buren toch de kat gaan missen en hem gaan zoeken, kunnen ze de kat zelfs nog weer ophalen bij het asiel (niet dat ik dat hoop, maar op die manier is het wel iets eerlijker verlopen voor hen). Een gevonden kat blijft om die reden altijd sowieso 4 weken in het asiel. Als niemand zich na die tijd gemeld heeft, kan hij voor herplaatsing. Ook dan pas wordt er gesteriliseerd/gecastreerd, dus dat de kosten daarvoor zijn is ook niet juist.
Ik denk dat je gevonden katten niet rechtstreeks naar het asiel kunt brengen en het altijd via de dierenbescherming gaat. Eigen katten kun je wel naar het asiel brengen, en dan kost het je inderdaad geld.
Maar goed, niemand probeert je aan te vallen! Ook ik wil je alleen ter harte geven dat via MP niet de beste optie is!
als je het beestje zelf naar t asiel brengt moet je betalen. of je nou zegt dat ie van jou is of niet. maar via de dierenambulance hoef je dat niet te betalen volgens mij.
dan zou niemand een gevonden dier melden of brengen, hoe zielig ook.
@Lune wrote:
@Mip wrote:@WoLa wrote:kost het geld dan, een kat naar het asiel brengen?
Wat een onzin zeg, dan brengt toch niemand meer een dier naar het asiel :roll:
Als het dier een eigenaar had; dan zijn de kosten voor diegene. Niet als je een dier vindt.
Je moet volgens mij altijd plaatsings kosten betalen als je een kat naar het asiel brengt, ik vind dat ook raar want dan krijg je juist dat mensen dieren ergens zomaar achter laten…Wat de kosten precies zijn verschilt misschien per asiel dat weet ik niet.
Maar mij lijkt de beste oplossing ook de dierenbescherming in te schakelen, waarom komen die eigelijk niet meer bij dat gezin? Dat vind ik raar ze komen toch voor dieren op, tenminsten daar ga ik wel vanuit. Waarom dan niet voor dieren uit dit gezien ?
is het niet zo dat als jij de kat wegdoet ( verkoopt) dat het onder heling valt??
en dan dus strafbaar ben???
ik vind dat je het zowiezo niet kan maken een beest van een ander wegdoen. Ook al is het met een goede reden.
ik zou gewoon het asiel bellen, dat er een kat bij je huist en die niet van jou is. De eigenaren zorgen er niet voor en jij hebt de mogelijkheid niet of je hem mag brengen of dat ze hem op willen komen halen.
doen hun niets dan de dierenbescherming… of dierenambulance.