wat maakt een papa een goeie papa?

tja lastige vraag :?

we zijn beiden dolgelukkig met de kleine floris en zijn beiden stapelverliefd op het kleine manneke.maar nu komt het:

we zouden eigelijk heel graag nog een baby er bij willen en dan zo snel mogelijk (als de natuur het toelaat) :wink: dit ook vanwege onze leeftijden

34 en 39.

nu is het feit dat ik hele dagen thuisben dus alle tijd voor nog een kindje heb.mijn man daartegen heeft een eigen zaak waar heel veel tijd gaat inzitten.mijn man komt sÔvonds vaak pas thuis tegen 18,30 en soms 19.00 dit kan ook niet verandert worden hoe graag hij dat ook wil.

ook zaterdag werkt hij nog een halve dag en is dan vaak tegen 13,30 thuis.als hij dan tegen die tijd pas thuiskomt wil hij ook graag wat te eten hebben en dat is natuurlijk begrijpelijk dus pas tegen 19.30 is er pas tijd voor zijn zoontje die dan ook gelijk in bad moet en weer de fles moet hebben.dit badritueel hebben we express sÔvonds gedaan omdat mijn man dan lekker even tijd heeft voor floris en ze vinden het ook heerlijk om samen te badderen.(schateren het uit samen) :inlove:

al met al heeft mijn man dus maar een uur a anderhalf uur per dag dat hij floris ziet.stel je nu voor dat er nog een kindje bijkomt ,hoe moeten we dat dan gaan aanpakken?krijgen de beide hummels dan wel de aandacht die ze zo nodig hebben van papa? als papa een kindje in bad doet en de fles geeft met de nodige rituelen ben je dat anderhalf uur echt wel nodig nml.dat badderen doen we trouwens samen ,mijn man doet hem in bad terwijl ik alles klaarleg en dergelijke dus echt een momentje voor ons drietjes.

nu ben ik dus heel serieus aan het twijvelen of nog een kindje dan wel zo’n goed idee is :think: even voor de duidelijkheid.ik twijvel er geen sec aan dat hij geen goeie vader zal zijn,maar een kindje heeft toch ook de aandacht van papa nodig of ben ik het nu veels te ver aan het zoeken en is dit nog een resultaat van overgebleven zwangerschapshormonen? :think: mijn man vind het de reinste kolder en vind het allemaal maar onzin,maar ik ben er wel bloedserieus in.hoe doen de dames het hier die mannen hebben die ook veel werken en meerdere kindjes hebben?

ik ben hier zeer nieuwschierig naar.

sorry een kleine aanvulling…

hoe moet dat als de kindjes dan iets groter zijn en ze papa nodig hebben voor bv hun huiswerk of als ze gewoon met papa willen kletsen of spelen?

Tja volgens mij zien de meeste mannen hun kindje maar 1 tot anderhalf uur per dag als ze rond 18:00 thuis komen.

Mijn man begint later op zijn werk omdat hij Lucas 's ochtends naar school brengt dus ja dat uur wat hij daardoor later begint haalt hij aan het einde van de dag in.

Als hij thuis komt is het uur dat hij de jongens ziet ook echt zijn quality time en dat betekend dat hij echt een uur met ze bezig is. Hij eet pas als ze op bed liggen.

En het weekend is ook voor het gezin, vooral de zondag proberen we vrij te houden voor leuke dingen.

En wat je zegt over het badderen, kindjes hoeven niet elke dag in bad he? Hier gaan de oudste om de dag en papa of mama doet dat, het is dus niet een specifiek iets van papa. Papa of mama is dan bij de andere jongen(s).

Ik denk dus dat het geen belemmering hoeft te zijn hoor dat je man pas later thuis is, dat is hier met 3 kinderen niet eens.

Al moet ik zeggen dat ik het soms wel fijner zou vinden als hij iets eerder thuis zou zijn :shifty:

@merel33 wrote:

hoe moet dat als de kindjes dan iets groter zijn en ze papa nodig hebben voor bv hun huiswerk of als ze gewoon met papa willen kletsen of spelen?
Huiswerk kan ik niet over mee praten maar wij bellen papa wel elke dag, meestal als de oudste uit school komt. En als de middelste naar de psz is geweest mag hij ook even met papa bij praten :inlove:

Kindjes later naar bed brengen, zolang ze nog niet naar school hoeven… Weekenden zijn er ook voor papa…

Er zijn ook vaders die wel veel thuis zijn, maar dan bijv. gelijk achter de computer duiken of gewoon weinig aandacht besteden aan hun kinderen.

Hij komt gewoon thuis iedere avond, kennissen werkt man ook heel erg veel. 40+ uur en dan moet hij ook nog heel erg regelmatig op zakenreis.

Ik zou me niet te druk maken… :wink:

tja eerlijk?

we hebben er nooit over nagedacht :lol:

ik heb mijn eigen winkel waar de kids gewoon mee naar toegaan , manlief vertrekt om 5.30 en is om 18.00 ong. thuis dan ist snel eten de kids poetsen, en dan gaan ze naar bed, wat ik over het algemeen doe want hij is bekaf, ik ook maar dat is een andere dscussie :mrgreen:

dus tja al met al de kids zien hem als ze mazzel hebben zo’n uurtje per dag, tis gewoon niet anders.

@merel33 wrote:

Dan help jij ze toch? En kletsen en spelen kan dan ook 's avonds of in het weekend.

Tegen die tijd, gaan je kinderen al 8 uur naar school en hebben ze zelf ook vaak al sport, vriendjes…

Ik denk dat het vooral belangrijk dat papa er is, als hij er is… snap je… En als er dringend iets besproken moet worden is er ook nog telefoon en anders moeten ze maar leren wachten… Wij moeten dat ook wel eens… :-*

ik moet niet zo zeuren dus :mrgreen:

@merel33 wrote:

ik moet niet zo zeuren dus :mrgreen:

Precies… :angel:

Hier is het dus andersom, en ben ik degene die van 5am tot 5pm uit huis is. Ik zie Noah en Ava dus ook maar een paar uur iedere avond. Maar dat probeer ik zoveel mogelijk in te halen in het weekend. Dus ik ga vaak op stap met Noah. Of met allebei.

En wij zijn baby nummer 3 aan het plannen!

:lol:

ik vind heus niet dat je zeurt, meis.

maar wat belangrijk is, is kwaliteit - niet kwantiteit !

Niet zozeer of papa 3 u per dag zijn kindje ziet of amper een uurtje, maar precies hoé dat uurtje ingevuld wordt.

Bij jullie blijkt het echt wel kwaliteit te zijn. Papa is intens met zijn kindje bezig, dus ik zou er geen probleem van maken.

wat huiswerk betreft (hier wel al veel ervaring, dat zie je in mijn onderschrift)

meestal komen de kindjes van de basisschool (of hoe noemt dat in Nederland? - nou ja, ik bedoel: 6 tot 12 jarigen) uit de school rond 16 u.

Vieruurtje eten/drinken…wat praten over het verloop van de dag.

Vanaf het begin heb ik met mijn meisjes toen de gewoonte gemaakt: na vieruurtje éérst huiswerk maken, dan spelen, eten,…

Dus dat huiswerk is klaar hoor tegen het moment dat papa thuis komt !

Als ze wat langere tijd aan huiswerk zitten, zijn ze al ouder 10-12 jaar en dan gaan ze ook later slapen.

Dus meis:

geniet van dit kleintje én papa ook natuurlijk en ik hoop dat moeder natuur jullie welgezind is en dat er ā€œsnelā€ een brusje mag komen…

liefs

Gerda

Volgens mij gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit…

Hij beter 1 minuut heel lief en goed met ze omgaan, dan dat hij 6 uur thuis is en naar de televisie zit te kijken…

Al is er maar een half uur dolle pret… Het gaat meer om de dolle pret dan om het half uur…En dat is ook prima te verdelen over 2 kinderen…

Mijn vader heeft volgens mij nooit gewerkt, maar wel heel vaak thuis… En heel vaak… (niet nuchter) maar hoe dan ook… Ik kan me niet eens herrinneren ooit bij hem op schoot te hebben gezeten… of een goed gesprek met hem te hebben gehad… dus van mij had ie gerust een uur of 10 per dag op mogen rotten… Misschien had hij dan in de uren dat hij wel thuis was, wat meer aandacht aan zijn kinderen besteedt… Het is allemaal zo relatief…

Als ik jou verhaal zo lees is het een heerlijke vader die zich lekker met het kind bezighoudt…

Als de kids dadelijk groot worden, wordt het badritueel vanzelf vervangen door spelletjes en/of huiswerk…

:wink:

Je hebt goed kans dat als er een kleintje bij mag komen… dat het er alleen maar gezelliger op wordt…

och ja, er zijn ook kinderen die zonder vader opgroeien en die zijn ook niet per defenitie ongelukkig :wink:

grappig dat je helpen bij huiswerk echt iets voor de vader vindt, ik heb niet het idee dat dat iets is waarbij een vader noodzakelijk is.

ik zou zelf, als ik vader zou zijn geweest, het niet prettig vinden zo weinig tijd door te brengen met mijn kinderen. maar jouw man heeft daar duidelijk geen last van. Als hij het niet erg vindt om een heel groot deel van zijn sporadische vrije tijd intensief met zijn kidneren door te brengen, dan lijkt het me geen ramp voor de kinderen. je man is ten slotte niet de enige vader die veel werkt.

Ik zou als ik in zijn schoenen stond, bijvoorbeeld op die zaterdag dat ie werkt veel meer tijd voor mijn kinderen inrichten. als je om 13.30 thuis bent, kan je het toch anders plannen dan dat je pas om 18.30 tijd hebt voor je kinderen? Misschien kunnen jullie daar iets in schuiven?

en komen je twijfels doordat je het jammer vindt voor je kind(eren), voor je man, of ook een beetje voor jezelf omdat je graag wat meer de zorgen en deugden samen zou willen delen???

in mijn ogen kan je beter een vader hebben die je niet zo veel ziet maar er wel echt voor je is… en daarvoor hoef je er niet 24/7 voor bij te zijn… dan een vader die er veel is maar waar je weinig aan hebt omdat ie je niet serieus neemt, liever zijn eigen dingen doet etc…

t zit m niet in de hoeveel heid tijd maar om hoe hij erin staat… maar das mijn mening…

ik ken hele goeie vaders die hun kinderen maar erg weinig zien… ( gescheiden en dan alleen het weekend of een dag in het weekend) maar door bellen en zo er toch goed kunnen zijn voor hun kind,)

Hee hoi,

Ik vind niet dat je zeurt hoor :slight_smile: Het is goed omdaarover na te denken, maar proberen niet vast te komen zitten in die gedachte.

Ik ben zelf een kind van een drukke papa :slight_smile: Toen wij drieën (wij waren dus met 3 kids thuis) heel klein waren, werkte mijn vader fulltime bij de bank en deed een avondopleiding aan de universiteit. Hij is afgestudeerd toen ik in groep 3 zat (zoo gaaf, ik kan het me nog herinneren, werd van school gehaald voor ons grote feest :lol:)

En ik kan je zeggen, ik ben totaal niet ā€˜beschadigd’ en heb ook niet het idee dat mijn vader er nooit voor ons was. Niet aanwezig zijn is wat mij betreft niet hetzelfde als ā€œer voor je zijnā€.

Wel is het zo dat mijn moeder daardoor vrij automatisch ā€œde baasā€ was in huis; de meeste dingen vroegen we aan mijn moeder, die was er nou eenmaal altijd.

Dus, ik zou zeggen: Zolang jouw man met liefde die 1,5 uur vrije tijd spendeert aan zijn kind(jes), zou ik er heerlijk van genieten en er lekker nog eentje proberen te krijgen :smiley:

Mijn partner gaat 's ochtends de deur uit om 5:30 uur en is normaal pas om 18:45 thuis. De kinderen hebben dan al gegeten en na wat dollen doet papa ze in bad en maakt ze gereed voor bed. Hij leest ze nog een verhaaltje voor e.d.

Ondanks dat ik de rest van de dag de kids dus voor mij heb, blijkt dat de meeste verhalen over school e.d. uitgebreid 's avonds aan papa verteld worden en meestal hoor ik de details van papa. :think: :mrgreen:

Ze weten niet beter en omdat mijn partner er echt voor waakt dat hij 's avonds en in het weekend ook echt tijd voor zijn kids vrijmaakt, is de tijd dat ze met elkaar zijn ook echt quality time.

Dus probeer je niet te druk te maken. En zeker niet te ver vooruit denken. Je weet toch niet wat de toekomst brengt en wie weet maak je je nu veel te sappel voor niets.

Ik ben het met de meiden eens. Ikzelf zie het probleem eigenlijk niet zo :wink: Misschien wat minder tijd, maar zolang het goede tijd is, is er niets aan de hand.

mijn man ziet Luna door de weeks maar 1 uurtje soms 1 1/2 - 2 uur maar dan gaat Luna dus later naar bed :lol:

hij komt dan om 18.15 thuis dan is het met z’n allen eten en doet hij Luna douche/in bad en naar bed (ook zodat hij even wat tijd heeft met haar)

in het weekend ziet hij haar wel de hele dagen en gaan ze ook weleens samen een dagje weg

bij mij is die gedachte of ze genoeg tijd hebben met hun vader niet eens in mij opgekomen :shifty: Luna zeurt ook nooit dat ze d’r vader langer wil zien ofzo

ja soms wil ze d’r vader opbellen en dat mag ze zolang hij niet in bespreking is :thumbup:

hier nu dus 2 kids…

raim komt rond 17.45u thuis en Dave ligt om 19.30u in bed…

dus zodra papa thuis is gaan we eten ( nu ik nog verlof heb) en dan is het even spelen met papa…daarna naar bed…in het weekend gaat papa altijd met Dave iets doen…naar het bos ofzo…

Jade ligt nu nog lekker in de box en gaat tegelijk met ons naar boven ( na de laatste fles) dus als dave op bed ligt dan is het Jade tijd…

als ik straks weer werk dan is het op ma dat ik pas 18.30 thuis ben en dan moeten we nog eten…

op de woe en don zijn de kids met mij mee naar mijn werk (kdv) en dan zijn we pas rond 6en thuis…(als we mazel hebben)

en dan moeten we nog eten…

de di en vrij ben ik vrij dus dan is er meer tijd…gaan we sneller eten en dus meer tijd met papa om te spelen…

maar zoals de anderen al zeggen…

het gaat niet om de hoeveelheid tijd…maar hoe die tijd ingedeeld / gebruikt wordt.

ik hoop dat jullie snel een brusje voor Floris mogen verwachten :inlove:

Hier het zelfde, hub werkt 5 en soms 6 dagen tot 18.00 uur.

de meiden gaan om 19 uur naar bed toe…

1x in de 2 weken werk ik op zaterdag en is hub vrij!!dus dan is het papadag

op zondag doet hij meestal de boekhouding als de kinderen een middagslaapje doen!

alleen al het feit dat je er over nadenkt vind ik dat je er bewust mee bezig bent.

Maar kan uit eigen ervaring zeggen.

mijn vader was elke dag om 16.15 thuis nou veel tijd zou je zeggen nou mooi niet dus

meneer kwam thuis ging liggen op de bank kwam er af voor het eten deed de afwas en ging weer liggen.

(ik kan me dit herinneren dus was rond 10 enzohoe het daarvoor was weet ik niet)

Gelukkig is hij nu veranderd zowel voor ons als voor onze kinderen .

maar goed wat ik er wil mee zeggen dat het helemaal aan jullie zelf ligt. hoe je dat uurtje indeeld.

succes met de beslissing.