wat maakt een papa een goeie papa?

Ik heb er nog eens over na zitten denken en ben tot de conclusie gekomen dat mijn partner veel meer met onze kinderen doet en veel meer echt tijd spendeert met ze dan de meeste mannen die ik ken.

Mijn vader was veel vaker thuis, maar besteedde zijn tijd dan aan tv kijken en de krant. In het weekend gingen we alleen naar het sportveld, want hij vond het niet bijster interessant om daar bij te zijn. Was ie gewoon geen type voor. Mijn moeder heeft tijden ook weekenden gewerkt en dan waren we maar wat blij dat we op zaterdag moesten sporten, want de hele zondag met mijn vader was een opgave voor 2 kanten. Gewoon omdat onze interesses heel ver uit elkaar liggen.

Bij de meeste gezinnen die wij kennen zie je vaak dat vaders meer voor zichzelf doen en minder echt bewust tijd aan hun kids spenderen. Alleen mijn partner en zijn beste vriend zetten vaak nog hun eigen dingen opzij om tijd aan hun kinderen te spenderen. Die vriend vaart en is vaak wat langere tijd thuis en die draait er dan bijv. zijn hand niet voor om thuis 5 kids te vermaken. :thumbup:

Volgens mij is Floris en :: Thomas :: hun papa een hele goede papa!!!

Mijn kids moeten het doen met 1 (half) dagje per jaar ongeveer… maar goed, het gaat om kwaliteit…

zo te lezen aan jullie allemaal is er helemaal geen probleem :slight_smile:

ik ga er eens even stevig over nadenken en dan zien vanzelf wel of niet een vruchtbaarheidsbanner :mrgreen:

ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik mijn eigen vader al jong ben verloren en mijn man heeft ook niet veel aan zijn vader gehad toen hij jong was omdat heel veel werken waarschijnlijk noodzakelijk was toendertijd.ik wil het zo graag anders voor mijn kind(deren) snappen jullie? mischien heb ik ook alles wel behoorlijk geromantiseerd zoals mijn man dat noemd en is de werkelijkheid wel even een tikkeltje anders. :think:

mijn vader kwam tussen de middag altijd thuis in mijn schoolpauze. ( wij aten dan warm)

eigen zaak, vroeg op, avonden vol vergaderingen.

op zaterdag ging ik mee naar de zaak…

zo zagen we elkaar toch :inlove:

@merel33 wrote:

zo te lezen aan jullie allemaal is er helemaal geen probleem :slight_smile:

ik ga er eens even stevig over nadenken en dan zien vanzelf wel of niet een vruchtbaarheidsbanner :mrgreen:

ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik mijn eigen vader al jong ben verloren en mijn man heeft ook niet veel aan zijn vader gehad toen hij jong was omdat heel veel werken waarschijnlijk noodzakelijk was toendertijd.ik wil het zo graag anders voor mijn kind(deren) snappen jullie? mischien heb ik ook alles wel behoorlijk geromantiseerd zoals mijn man dat noemd en is de werkelijkheid wel even een tikkeltje anders. :think:

meid je geeft zelf al aan dat als hij het kan redden hij ook voor de kids eerder thuis zou komen :thumbup:

hier is het echt luxe want papa is vaak nachten aan het werk en dus s middags om 15 uur uit bed.

maar mochten de plannen doorgaan dan is dat binnenkort ook wel anders…

maar ik zie ook wel anders papa’s wat 7 uur weg gaan om te werken en om 21 uur pas tuis komen. en die zien de kinderen haast helemaal niet.

ja een zondag :slight_smile: :frowning:

en als hij een gewone baan had was het miss ook wel van 7/7.30 weg en om 18/18.30 thuis zoals zoveel papa’s…

ik had er trouwens nooit zo bij na gedacht en vind het echt goed dat jij er wel goed over na denkt! :thumbup:

Merel… ik heb maar 1 kindje maar ik denk niet dat je een tweede kindje “dubbel” moet rekenen. Doe je toch zelf ook niet met je tijd?

ER zijn toch ook dingen die je tegelijkertijd doet en er toch voor de kinderen bent?

Anders zou een vader van 4 kinderen nooit meer kunnen werken omdat hij 6 x 1,5 uur bij de kinderen moet zijn.

nee… niet zeuren dus… hihi… en misschien een tip. Zorgen dat jij om 14.00 uur zaterdagmiddag lekker weggaat met buuf of vriendin. Heeft hij alle tijd voor z’n kind(eren) en jij voor jezelf… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@merel33 wrote:

sorry een kleine aanvulling…

hoe moet dat als de kindjes dan iets groter zijn en ze papa nodig hebben voor bv hun huiswerk of als ze gewoon met papa willen kletsen of spelen?

Dan maakt papa altijd wel even tijd :wink:

Mijn vriend heeft nog 2 dochters uit een vorige relatie die hij alleen maar om de week een weekend ziet en afentoe en dag tussendoor.

Hij zou dolgraag die anderhalf uur per dag willen hebben.

En dat hij zijn kinderen dus niet dagelijks ziet maakt hem nog geen “minder goede” vader :wink:

Dus gewoon ervoor gaan!

Als wij later thuis zijn dan eten we na het badritueel zodat we toch nog wat tijd met de kinderen kunnen spenderen.

Op zaterdag neem ik aan dat hij vanaf 13:30 heerlijk met Floris gaat spelen en in op zondag ook?

Ik lees veel dat vaders moe zijn als ze thuis zijn…Tja ben ik ook. Maar ik heb de kinderen ook gewild om ze aandacht te geven en wacht ik lekker met relaxen tot ze in bed liggen. Snap dat punt niet zo.

Hier zou ik het dus echt niet pikken dat als mark thuis komt van zijn werk een uur gaat zitten terwijl ik de kinderen in bad en bed doe. Ik zou dan pissig worden hoor. Dat doet hij dan maar. Het zijn ook zijn kinderen en die hebben recht op hem klaar. Dan maar moe…

Ik snap je dilemma wel.

Want zoals Fiep stelt, er zijn ook kinderen zonder vader die heel gelukkig zijn.

Floris heeft wel een vader die dagelijks thuis is en opeens doemt mij het: “wie is toch die man die in het weekend het vlees komt snijden” op…

Natuurlijk is een verdeling prima. Ik werk 3 dagen en ik doe dus logischerwijs meer met de kinderen. Maar als hij thuis komt is hij van de kinderen. Moe vind ik een rotargument. Ja kan ook moe een kind aandacht geven.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen doet hij de kinderen in de avond. Zijn uurtje met ze…

En in mijn ogen hoort het ook zo.

Hoi Merel zonder dat ik de andere antwoorden heb gelezen is mijn eerste reactie:

Vroeger zag ik mijn vader ook alleen maar om die tijden, ben niet minder van hem gaan houden!

Daarbij, je kindjes worden ouder, gaan vanzelf later naar bed!

zou me er niet al te veel zorgen om maken hoor, als jullie graag nog een kindje er bij willen, zou ik er gewoon voor gaan, komt tijd, komt raad is een gezegde, die o, zo waar is. heb ik proefondervindelijk ondervonden!

@merel33 wrote:

sorry een kleine aanvulling…

hoe moet dat als de kindjes dan iets groter zijn en ze papa nodig hebben voor bv hun huiswerk of als ze gewoon met papa willen kletsen of spelen?

Mama’s kunnen ook helpen met huiswerk! :wink:

Als jullie het graag willen zou ik (als ik jullie was) wel een 2e kindje nemen!

Ik ben ook hele dagen thuis en we hebben een meisje van bijna 4.

Wij willen ook graag een 2e.

Mijn man is ook druk, full-time baan, opleiding in Amsterdam (VU)

Dat is 1 dag in de week en dan is hij pas tegen 0:30 thuis :shock:

Verder geeft hij elke woensdagavond les aan volwassenen (gaat hij na het avond eten meteen weg tot 22:30)

Dus vaak 's weekends leren en lessen voorbereiden.

Ok dat houdt allemaal een keer op…

De studie is hij net mee begonnen en duurt 2 jaar.

Succes met beslissen… :-*

@Greetje14 wrote:

Als jullie het graag willen zou ik (als ik jullie was) wel een 2e kindje nemen!

Ik ben ook hele dagen thuis en we hebben een meisje van bijna 4.

Wij willen ook graag een 2e.

Mijn man is ook druk, full-time baan, opleiding in Amsterdam (VU)

Dat is 1 dag in de week en dan is hij pas tegen 0:30 thuis :shock:

Verder geeft hij elke woensdagavond les aan volwassenen (gaat hij na het avond eten meteen weg tot 22:30)

Dus vaak 's weekends leren en lessen voorbereiden.

Ok dat houdt allemaal een keer op…

De studie is hij net mee begonnen en duurt 2 jaar.

Succes met beslissen… :-*

Zo heb je niet eens tijd om een tweede baby te máken! :shock:

:wink:

Maar uhm…wat ik vind…een papa is een goede papa als de tijd die hij aan de kids besteeds OPRECHT is…dan maakt het niet uit hoe lang of kort dat is!! :inlove:

@renzosmam wrote:

Maar uhm…wat ik vind…een papa is een goede papa als de tijd die hij aan de kids besteeds OPRECHT is…dan maakt het niet uit hoe lang of kort dat is!! :inlove:

Helemaal goed gezegd zo…

Mies woont hier tijdelijk weer… :roll:

En de tijden dat hij hier is is hij er helemaal voor Saar.

Enne… over dat huiswerk… denk dat het maar beter is dat papa haar daar niet bij helpt… :mrgreen: :silenced:

Ik kan me daar al zo op verheugen om straks te kunnen doen!!!

we gaan er gewoon voor basta :snooty: mijn man is een supergoeie papa en dat zal hij ook voor een eventuele nmr 2 (3) zijn

weg twijvels :thumbup: :smiley: