Wat krijgen jullie kids voor ontbijt?

Hihi het eerste waar ie om vroeg vanochtend was zijn flesje :mrgreen:

Beetje een gewoonte nog :wink:



Maar ik had zoiets, nu moet ik doorzetten. Dus heb ik hem verteld dat hij een grote jongen was en dat hij best wel een boterham kon eten met een beker melk.



De boterham is helemaal opgegaan en de beker melk helemaal leeg :shock:

Ik had hem zelf laten kiezen wat hij op zijn brood wou. En dat was chocoladevlokken.



Zelfs de jongste heeft geen flesje gehad. Maar die was makkelijk te overtuigen. Als je die vraagt of ze brood wil, dan vergeet ze alles om zich heen :mrgreen: Dus die heeft lekker een boterhammetje smeerkaas op en daarbij melk uit de rietjesbeker.



Nu volhouden dit.



groetjes Judith

Nog steeds een groot bord brinta.

hier heel verschillend wat Luna ontbijt Luna krijgt al vanaf haar 1e verjaardag geen fles meer dat was een heel gevecht om haar een fles te geven :frowning:



cornflakes

boterham met pindakaas, smeerkaas, chocopasta,muisjes

ontbijtkoek

wasa crackers

smacks

of brinta

Hier ook een meisje die geen brood wil 's morgens (ik zelf trouwens ook niet). Ik geef haar als ontbijt fruit en 1 of 2 volkorencrackers met (smeer)kaas, en een beker melk erbij. Soms krijgt ze ook wel eens muesli of chocopops, o.i.d. :wink:

Melk en brood … pap heeft hij nooit gehad. Hier zijn de flessen met 1 jaar resoluut verbannen en pap heb ik gewoon nooit aangeboden. Hij weet ook niet wat dat is 8).



Het heeft even geduurd voordat hij ook de korstjes at, maar nu eet ie als een bouwvakker. Beker melk is soms nog even een gevecht om die naar binnen te krijgen, maar hij moet gewoon blijven zitten tot het op is. En ik doe super overdreven blij als hij het allemaal op heeft.

iedere ochtend allebei warme melk en een boterham met iets zoets erop. En als Freja geen trek heeft, krijgt ze papfles. Soms krijgen ze een krentenbolletje of een eierkoek als alternatief. Maar meestal gewoon brood dus.

s’Ochtends een volkorenboterham met iets zoets en een beker warme melk, of een musliebol, of cornflakes (zelden), als ze nog zin heeft een plakje peperkoek na. S’middags eigenlijk hetzelfde, alleen dan vlees op haar brood (kaas lust ze niet). Dit gaat idd al zo vanaf dat ze ongeveer een jaar is (geloof al langer). Tussen ontbijt en lunch krijgt ze fruit, tussen luch en avondeten een snoepje. Na het avondeten een toetje en voor het slapen gaan nog een bekertje melk. Fles waren we voor het 1e jaar vanaf.

Een dubbele boterham met

  • berenworst
  • kaas
  • donkere worst (cervelaat)

    of
  • smeervleesje (paté)



    en een beker “melk met suiker” (zij denkt dat er suiker in zit, nou, mooi niet, hihi) :mrgreen: of een beker optimel.



    Overigens moet je wel goed opletten met dat brood, want liefst eet ze het brood zelf om vervolgens de korstjes ‘te delen’ met de hond… grmbll… :snooty:

nog altijd een dikke fles met half bambix en half muesli(of appel-knetterpap)… brood is niet zijn favo eten, dus zo krijgt hij tenminste nog wat binnen. Pap uit een bordje blieft meneer niet :eh:



Lucas at met het jaar al geen pap meer, en kreeg een boterham of aanverwant artikel. Tegenwoordig eet hij slechter, krijgt ie of chocopops of een toetje(vla, danoon of iets in die geest) en eet daar een beschuitje of cracker bij.

Als hij ontbijt, gebeurt nl ook HEEL vaak niet, dan eet hij hooguit 1 boterham met smeerworst of bob de bouwer worst. Of soms een rijstewafel met appelstroop of smeerworst.

Op de creche eten ze om 9 uur crackers met zijn allen, dus maak er niet zo’n probleem van als hij niets wil om 7 uur.

Verder drinkt hij wel altijd een beker limonade voor we weg gaan.

Tom is niet zo van het vaste voedsel 8) en al helemaal geen brood of pap :hand:



Ik zet altijd een bordje klaar met van alles erop en hij pakt waar hij zin in heeft:

spaanse cracker

volkoren ontbijtkoek

volkoren craqottes

volkoren sultana

honing rondjes van kellogs



daarnaast zet ik dan een schaaltje met fruit: hij is gek op druiven en vaak ook wat komkommer.



Als drinken krijgt hij yochoyocho of chocomelk.

Heeft hij dat op krijgt hij water.



Aan tafel eten heeft hier geen zin in de ochtend.

Dus ik zet alles op de salontafel en zo tegen zijn bedtijd heeft ie alles waar hij zin in heeft opgesmikkeld :slight_smile:

Lunchen en avondeten doen we wel aan tafel :angel:

Hier hebben we ook één die een beetje moeite heeft met eten op de vroege morgen. Sowieso met wakker worden :mrgreen: .

Ze mag met een dekentje op de bank wakker worden met een broodje en drinken naar keuze (melk met roosvicee erdoor, thee of diksap).

Sinds deze week geef ik haar ook wel eens optimel.

Dat vind ik wel een uitvinding omdat het wat meer vult en ze haar broodje meestal lang niet op eet (een half broodje zonder korst :? ).



Hier eten ze om 09.30 fruit op het kdv maar dat is niet zoveel.

Dus het broodje gaat ook wel eens mee op de fiets :wink: .



Als we niet weg hoeven eet ze zonder problemen om een uur of 10 2 broodjes op maar ja zo relaxt kunnen we niet altijd doen :slight_smile: .

Joost krijgt s’ochtends als hij wakker wordt een beker Yomild. Dat vult eigenlijkbehoorlijk. In brood heeft hij pas zin rond een uur of 10.



Vaak een plak ontbijtkoek of een cracker als ontbijt en ontbijt wordt hier ook regelmatig overgeslagen omdat hij gewoon niets meer wil na zijn beker drinkyoghurt.

Ja, daar komt het hier ook wel op neer nu.



Ze zijn nog steeds van de fles af, dus dat gaat goed.



Amy eet aardig goed, maar bij Tim blijft het gezeur zo vroeg.

Als we weg moeten misschien ook maar eens optimel proberen.

Welke smaak geven jullie dan? Optimel is wat aan de zure kant toch?

Sebastiaan ook niet zo’n eter 's ochtends.

Tegenwoordig mag hij als hij uit bed komt televisie kijken, we zetten een broodje + beker melk naast de bank en als hij niet wil eten of drinken, gaat de televisie uit. En dat is helemaal niet leuk :wink: , dus komt het er eigenlijk op neer dat hij 9 van de 10x wel eet. Dan maar met een beetje dwang :wink:

Hier ook niet zo’n ontbijter. Hij krijgt s ochtends een fles warme melk. En als hij naar de opvang gaat een stuk ontbijtkoek. En anders pas 2 uur na het opstaan een boterham of een cracotte.

Ontbijt is bij ons een van de hoogtepunten van de dag (net als alle eetmomenten ik heb dan ook een smikkelmuis in huis):


  • 2 a 3 boterhammen, soms maar 1 maar altijd volkoren/bruin brood met zoet beleg (appelstroop/pasta/vruchtenhagel/jam oid)



    Beker melk met schepje nesquick erin omdat hij het anders echt niet opdrinkt.



    Als ik mijn yoghurt met crusli en jus d’orange op heb zet ik koffie en eten we samen nog een plakje ontbijtkoek en lezen we samen :wink: de krant.



    Heerlijk altijd zo relaxed de dag beginnen, vaak gaan we pas tegen koffie tijd om een uur of half 10 of 10 uur van tafel.



    Dit al heel lang, ook ik ben geen flessevoorstander (hij een flesseweigeraar dus dat paste nog ook) dus die zijn hier ook rond een jaar de deur uitgegaan en zodra hij kon is hij boterhammen gaan eten (8 mnd of zo… eigenlijk ben ik dat al weer kwijt)



    Leuk om te lezen dat iedereen zo divers ontbijt trouwens.



    Natas

Rav krijgt meestal een bordje Brinta…



Soms een boterham…

@Judith75 wrote:



Welke smaak geven jullie dan? Optimel is wat aan de zure kant toch?




Zolang je niet de limoen geeft is het hardstikke zoet hoor.

Zeker die van huismerk AH; die is echt mierzoet :sick: .

Sebastiaan is dol (lees: verslaafd) aan zijn pyjamapapje. Die krijgt hij 's avonds mee naar bed en ook als hij wakker wordt. Eerste wat hij aanwijst.



Tussen de middag meestal een broodje of gebakken eitje of wat anders.



's Avonds eet hij gewoon met ons mee, soms meer, soms minder. Probeer er niet zo mee bezig te zijn, hij geeft zelf heel goed aan wat hij lekker vindt of niet.