Wat krijgen jullie kids voor ontbijt?

Tim heeft 's ochtends tot op heden een fles groeimelk gehad. Een boterham wil ie niet meteen als ie wakker is.



Maar nu begin ik te merken dat ie die fles niet meer wil. Steeds langer er over doen, veel er in laten. Op zich niet erg, ben ik zelfs blij mee. Dan maakt hij zelf de keuze en hoef ik hem niet af te wennen.



Maar ja, wat geef je dan in de plaats. Een boterham wil ie nooit meteen, wel later op de ochtend.



En op dagen dat ie naar het kdv gaat, moet het ook niet te lang duren en dus gemakkelijk zijn.



Wat geven jullie?

Wij ontbijten pas rond half tien (ga er pas om 9 uur uit :wink: ) en dan eten ze beide twee boterhammen.



Soms maak ik ook weleens pap: griesmeel vinden ze erg lekker, maar duurt wat langer (5 minuten koken en daarna afkoelen) of bambix/brinta



En als we zo laat beneden zijn, en ik ga wat pap maken, dan krijgen ze ook weleens een volkoren cracker. Gaat erin als koek, en vult een beetje: ze hebben beide dus wel honger als ze wakker worden, net al ik…

Dan zit jij in een luxe positie zeg!



Nee hier zijn ze echt om zeven uur wakker en de jongste wil dan ook echt niet wachten en gelijk haar flesje.



Brinta en aanverwanten lusten ze trouwens allebei niet. Hebben ze van hun moeder :mrgreen:

Hier gewoon vanaf een maand of 8 een boterhammetje. Nooit iets anders geprobeerd ook. Van pap gruwelen ze (ik ook :sick: ) Fles waren ze ook beiden voor hun eerste verjaardag vanaf.

hier doordeweeks pap, mét rozijntjes.



in weekend gaan we samen broodjes of croissantjes halen en dan eten we dat als ontbijt.



meestal heeft ie geen zin in een boterham 's morgens, maar als we bij anderen slapen, eet ie eigenlijk wel altijd zonder probleem een boterham in de ochtend.

Hier bruine boterham met smeerkaas of chocoladepasta. Beker melk.



sm heeft vandaag chocopuffs gekocht :shifty:

Dus eens kijken of ze dat lekker vinden…

Maar daar zal ik geen gewoonte van maken…

Peuter zeurt bij het uit bed komen al om brood en eet 2 sneden op met een beker drinken na.

Dreumes smakt bij het uit bed komen al als teken dat hij honger heeft en eet dan 1,5 boterham met een tuitbeker drinken/melk na.



Had Tim tot nu toe genoeg aan een fles groeimelk :shock: . Ik zou eigenlijk niet weten wat je hem anders dan brood aan kunt bieden als hij geen pap lust.

Ontbijtcracker? Ontbijtkoek? Cornflakes oid?



Lijkt me erg lastig als je kindje geen brood of pap wil :think:



Misschien overleggen met het kdv, en vragen of zij hem dan een broodje willen geven als hij daar even is? Ik weet niet of ze dat willen, maar dat zou dan een oplossing zijn toch?





Rhodé eet 's morgens één boterham met welk beleg dan ook (meestal muisjes) en een beker melk of yoki erbij.

Maar zij heeft nooit een fles melk gehad 's morgens. Toen ik van de bv af was at ze al een ontbijt mee, dus is die overgang heel geleidelijk gegaan…

de ene keer ontbijtkoek de andere keer 2 a 3 br. boterham met pindakaas of jam…



net wat hij wilt





maar nu nog een fles groeimelk joh :shock: nou daar ben ik niet eens aan begonnen… :sick:

gewoon eten goed voor ze.

Joy had ook erg lang pap sochtends, bamix en later over gegaan op brinta.



Nu neemt ze vaak thee met melk, en fruit.

Of brinta in een bordje met melk als ontbeit.



tussen de middag wilt ze pas brood eten ook.

Over het algemeen eten ze beide rond 8.30/ 9 uur een boterham.

Dit is op mijn vrije dagen en bij opa en oma zo.

Op maandag is het vroeger, dan rond 7.45uur voor dat we naar het KDV racen. Ene keer eten ze brood, andere keer als ze geen zin hebben eten ze een rijstwafel met smeerkaas… DAt noemen we een smeerkaaskoek.

Doordeweek een boterham met chocoladepasta (rest van de dag gezond beleg erop) en een beker druivensap.



In het weekend begint ze het liefst met 2 volkorencrackers met smeerkaas en een beker druivensap. Rond een uur of 10 gaan we dan een eitje bakken met wat worst erdoor. Is ze helemaal wild van. :thumbup:

Kaylee eet brood, of ontbijtkoek, of krentenbol. Heel soms choco pops. Maar Kaylee is dan ook een meisje die alles wel mag hebben :lol:



In het weekend ook wel eens croissants of chocoladebroodjes :angel:

Je hebt ook van die drinkontbijt. Het is er in verschillende varianten. Met fruit of melkprodukten bijvoorbeeld. Zelf vindt ik zo’n fruitvariant wel lekker.



Mijn kids krijgen overigens brood met hagelslag of chocopasta. Max krijgt er melk bij en Victor ijsthee of Yoki. ( met die ijsthee ben ik niet zo blij maar ivm een vermoedelijke fructose intolerantie drinkt hij dit. Langzaam gaan we over op de yoki :slight_smile: Melk lust hij niet net als mama :lol: )

Onze kinderen krijgen vanaf een jaar een boterham en een beker thee met melk. 'sMorgens mogens ze zoet op de boterham en 'smiddags kaas of vlees.

@Vicky wrote:

Kaylee eet brood, of ontbijtkoek, of krentenbol. Heel soms choco pops. Maar Kaylee is dan ook een meisje die alles wel mag hebben :lol:



In het weekend ook wel eens croissants of chocoladebroodjes :angel:




Tim ook, die weegt met zijn drie jaar maar 13 kilo :wink:



Tot op heden vond ie zijn flesje nog zo lekker 's ochtends en omdat hij verder geen melk wil drinken, heb ik hem dat gewoon gegund.

Ben er gewoon vanuit gegaan dat ie vanzelf er wel een keer mee zou stoppen. En dat is nu dus. Wel makkelijk, ook geen afwennen en geen strijd 8)



Ik ga denk ik toch maar proberen of hij brood wil eten 's ochtends. Hij lust het wel graag op zich. Alleen niet als ie net op is. We zullen zien.

M.ateo kreeg tot 3 jaar ook nog een avondfles hoor. Avond-ochtend, wat maakt het uit.



Ik zou gewoon in de ochtend een bekertje melk geven en een boterham er naast leggen.



Ik kan ook niet eten als ik niet eerst gedronken heb.

Mijn oudste krijgt ook geen brood weg…die eet smacks met melk :thumbup:

Thijmen krijgt eerst bij ons in bed een flesje melk.

En dan eenmaal beneden een broodje met kaas of een krentenbol.

Daarbij drinkt ie een bekertje water

lente eet vaak 's ochtends cruesli met yoghurt en een beker thee.

ze kan ook geen brood door haar keel krijgen 's ochtends.



liefs van rose :-*