wat konden jullie goed verdragen in het begin?

He meiden,

Hier een misschien wat vaag verhaal maar het volgende:

Ik heb het zware vermoeden dat er op mijn werk loden leidingen zijn. Dus geen water meer uit de kraan voor mij. Maar ik dronk altijd koffie, die heb ik al aan de kant geschoven, maar vervanging van thee gaat nu dus ook niet op.

Dus ik heb besloten om mezelf te voorzien van zelfmeegebrachte aanmaaklimo. Dat is nog wel te verantwoorden, ik had altijd al een fles aanmaak bij gewoon voor de lekker in de middag.

Maar de start van de dag zonder koffie of thee valt wel een beetje op. Dus ik dacht gister, ik neem een beker melk mee, dat is ook prima in de ochtend, maar…

Dat valt niet echt goed :sick: Niet dat ik nu kotsmisselijk ben hoor, maar echt beter ga ik me er ook niet van voelen. Evenals van jus d’orange.

Nu vraag ik me dus af wat jullie konden verdragen wat ik evt ook als ontbijtsapje mee kan nemen wat niet heel raar overkomt?

Maar waarom drink je geen thee?

Het enige wat mij goed viel was thee met melk en suiker.

Echt een kinderbakje dus, haha.

Maar ik ben bang dat dat ook niet geheel onopvallend is.

@joseetje wrote:

omdat lood niet uit het water gaat als je het kookt toch? :think:

Waarom niet gewoon een flesje spa blauw (kun je thuis ook hervullen met gewoon kraanwater) mee en daar thee van zetten of gewoon zo opdrinken onder het mom van: ik doe een dieet ofzo?

@femmie wrote:

@joseetje wrote:

omdat lood niet uit het water gaat als je het kookt toch? :think:

had ik de vorige keer ook al gezegd volgens mij toen je bijna met dezelfde vraag kwam :think: …

Zelfs baby’s mogen het water drinken als het gekookt is… Als het maar gekookt is geweest het water…

Meid probeer een beetje te genieten want je elke dag druk maken om dingen wat je wel en niet mag eten is volgens mij niet nodig…

Heb je de vorige keer al een link gegeven met dingen die je absoluut niet mag en als je je daar aan houdt is het echt goed hoor…

grts patricia

heb nog even gegoogeld…

Maatregelen die u kunt nemen als u loden waterleidingen heeft:

Laat loden leidingen vervangen zodra dit mogelijk is. Het ministerie van VROM heeft een subsidieregeling. Voor meer informatie kunt u kijken op http://www.vrom.nl/loodindrinkwater. Als u in een huurhuis woont, overleg dan met de verhuurder.

Drink en kook geen water dat langer dan een uur in een loden leiding heeft gestaan. Gebruik het zeker niet voor flesvoeding van een baby. Ververs dan eerst de inhoud van de leiding door het water 1 tot 2 minuten te laten stromen. In de meeste huizen kost dit 10 tot 20 liter water per keer. Dit water kunt u wel voor andere doelen gebruiken (planten, was, wc, enz.).

van een andere site…

Zwanger worden en een schoon milieu in huis

Aanrader

Drink geen warm water uit de boiler of geiser als je zwanger wilt worden of bent. Dat kan veel lood bevatten. Heb je nog loden waterleidingen in huis, gebruik dan gebotteld water om te drinken, om koffie en thee mee te zetten, soep te maken en om pasta en rijst mee te koken. Groenten kun je in leidingwater blijven koken. Die nemen weinig water op.

babylover, thx voor de info :-* , in deze was mijn vraag niet hoe om te gaan met water uit loden leidingen maar wat anderen konden verdragen :wink:

Ik had de info die je post ook gevonden via google, maar ik voel me er nu eenmaal niet goed bij om iets te gebruiken als ik ook maar ietsje twijfel.

Ik heb dit geaccepteerd van mezelf en kan daar mijn zwangerschap prima mee doorkomen, beter dan dat ik zeg, niet aanstellen en gewoon doen, want dan blijft het toch knagen in mijn hoofd.

Je hebt gelijk hoor… Als ik enigsinds twijfelde deed ik het ook gewoon niet… Enne waarom niet een thermofles met thee of koffie mee naar je werk? Onder mom van speciale thee/koffie?

Of gewoon een fruitshake?

Ik begin 's morgens altijd met een vruchtensapje. Bevalt prima. Daarna drink ik (kruiden)thee en water. Smiddags drink ik wel een glas melk en soms pak ik wat chocomelk, gewoon voor de lekker. 's Avonds drink ik meestal ranja. Ik dronk altijd cola-light maar ben er toen ik na ruim een jaar aanmodderen nog niet zwanger was mee gestopt. Prik kan ik nu bijna niet verdragen. Mijn darmen zwellen dan enorm op. Als ik te snel drink krijg ik ook een rot(misselijk) gevoel.

Maarre… eet jij 's morgens wel voordat je naar je werk gaat? Als ik niet eet 's morgens voel ik me niet happy. Ik ben dat niet echt heel misselijk maar gewoon blehhh.

Waarom probeer je niet een thermoskan met eigen koffie of thee?

@femmie wrote:

babylover, thx voor de info :-* , in deze was mijn vraag niet hoe om te gaan met water uit loden leidingen maar wat anderen konden verdragen :wink:

Alleen gebruik je dat argument als reden waarom je geen koffie en thee kan drinken en dat gaat dus niet op, want dat kan dus kennelijk wel gewoon. :wink: :slight_smile:

En om antwoord te geven op je vraag: ik drink 's ochtends vaak iets van sap (iets als Dubbel Fris (light) en soortgelijke dingen, sappen als sinasappelsap vallen inderdaad vaak niet goed). En verder ging/gaat thee hier ook prima.

ja nienke, daar heb je idd wel gelijk in :roll:

Nou ja goed, maar ik vind die fruitshake wel een goed idee die ga ik proberen, en verder laat ik dit weekend bezinken of ik me erin kan vinden om dan toch gekookt uit de leidingen te drinken :wink:

Om dan daar toch even verder op in te gaan. Ik had vanmorgen de watermaatschappij gebeld, maar die kunnen niet zeggen in welke gebouwen loden leidingen zitten omdat ze alleen de leidingen verzorgen tot aan het gebouw. Ik zou dan een loodgieter moeten bellen en die zou moeten komen kijken enzo, nou lekker handig… Dat ga ik dus niet doen :hand:

enuhm, normaal eet ik wel smorgens maar ik heb nu echt de fut niet, voel me al blehhhhhhhh als ik opsta en heb gewoon geen zin in eten, dus ik probeer wel wat weg te krijgen, maar van harte gaat het niet nee.

Anders inderdaad een thermosfles meenemen of de waterkoker of het koffiezetapparaat (als jullie die hebben) vullen met bronwater?

Karnemelk was het enige wat ik in 't begin van de zwangerschap lekker vond en goed verdroeg; het valt niet zo zwaar als gewone melk. Maar je moet er wel van houden natuurlijk…:wink:

hoe ziek ik ook was…( tot 17 wk thuis gezeten met de wc pot tussen mijn armen…)

alleen sinasappelsap bleef binnen…

misschien omdat het ook zuur was en daardoor het maagzuur niet extreem prikkelde :think:

Over het algemeen hoor je juist dat juist sinaasappelsap en andere zure dingen het maagzuur prikkelen? :mrgreen:

Je weet hoe ziek ik was…haha…mij hielp optimel heel goed! Vullend en valt wat “zwaarder”…

Succes!

@Nienke123 wrote:

Over het algemeen hoor je juist dat juist sinaasappelsap en andere zure dingen het maagzuur prikkelen? :mrgreen:

je zou het wel denken he :mrgreen:

maar goed bij mij werkte het dus andersom hahahahaha

:shifty: :mrgreen:

Ik zou echt eten smorgens hoor!!! Ik voel me ook bleh smorgens en eten is het laatste waar ik aan moet denken, maar ik voel me zoveel beter als ik wat in mijn maag heb!!! Overigens eet ik drie crackers (van die luchtige) en wat fruit of magere kwark en wat fruit. Ik knap er iig van op en kan daarna de hele wereld weer aan!