Wat is/was jullie kerstdiner (niet afhaal/restaurant )?

Nu ik druk bezig ben met de voorbereidingen van het kerstdiner, ben ik benieuwd wat jullie eten deze dagen?

En… maak je het zelf, of niet??

Wij eten:

Vandaag als voorgerecht zalmmousse en als nagerecht perenpudding, allebei doormijzelf gemaakt. Als hoofdgerecht eten wij biefstuk-pepersus met aardappelkroketjes en gebakken groenten wat mijn man klaar maakt.

Morgen eten wij: vooraf kipcocktail en na ijs (zorgt manlief voor)

En als hoofdgerecht zalm uit de oven met haricot verts/cherrytomaatjes/basilicum/ansjovis en citroenaardappeltjes, dat maak ik.

Ik ben benieuwd wat jullie maken/eten of als je dit later leest hebben gemaakt/gegeten!

Hoi,

lekker hoor…

Gisteren een schotel gehaald met vis en vlees. Vooraf soep uit blik en stokbrood met kruidenboter. Als dessert vienetta-ijs met slagroom uit een spuitbus :mrgreen: …

Onze kerst is al voorbij voordat de kerst begonnen is :lol: :

Vandaag eet ik brood, mag zo gaan werken namelijk :lol: De kinderen eten ook brood, lekker makkelijk voor vriendlief…

En morgen eten we hutspot en boerenkool met worst… Mag dan de nacht in dus niet al te moeilijk doen.

Groetjes Patricia

Gisteren hadden we pom’ duchesses met haricot verts in spekreepjes en kipfilet. Een Ijsstam toe.

Straks gaan we eten bij schoonfamilie, weet niet wat nog :slight_smile:

Morgen gaan we hier thuis gourmetten met weer ijsstam toe.

Gister aardappels,broccoli en gehaktbal.

Vandaag en morgen, vandaag met wat meer exclusive hapjes, waarvan ik de gemarineerde champignons en perzikkensalade gemaakt heb. Broers en ouders maken ook wat.

Morgen meer standaard gourmetschotel vanuit de winkel, dan met aardbei bananenijs na.

Smakelijk allemaal.

Net soep gemaakt van paprika, wortel en tomaat.

Aardappeltjes met rozemarijn staan klaar om de oven in te gaan.

Erbij haricot verts in pancetta gewikkeld.

Als dessert christmaspudding met warme vanillesaus (zelf gekocht…) of zelfgemaakte cheesecake met aardbei of frambozensaus.

Alleen beetje stom dat ik teveel zin had in brownies net :wall:

Moet even niet aan eten denken… Straks maar even een glas wijn ofzo…

Eerste keer in 12 jaar dat ik zelf kook. Ook wel leuk een keer.

Gisteren hebben wij witlof met ham/kaas uit de oven gehad met beenham en opgebakken aardappeltjes.

Vandaag eten we aardappelgratin, rollade en stoofpeertjes en morgen gaan we gourmetten.

Hhmm… Dat klinkt lekker allemaal :drool:

Wij hadden gisteren op kerstavond met vrienden een jaspaaanse avond, oftewel, Japans en Spaans dmv Japanse hapjes met sangria. Maffe combinatie, maar het was heerlijk en we hebben ons rot gelachen door iets teveel sangria :oops:

Vanavond zijn we met ons drieën en gaan we kaasfonduen. Gewoon zo’n kan en klaar pakje met afbak brood. Makkelijker kan bijna niet.

Morgen een tig gangen diner bij mijn ouder. De mannen koken, dus het is een verrassing wat we krijgen. Ik maak alleen een spoom.

Wij zouden eigenlijk kaasfonduen maar zitten nog vol van de uitgebreide brunch met familie. Denk dat het een stokbroodje wordt met wat franse kaasjes erbij en natuurlijk wel het toetje (straciatellaijs met oreocupcakes).

@Lune wrote:

Wij zouden eigenlijk kaasfonduen maar zitten nog vol van de uitgebreide brunch met familie. Denk dat het een stokbroodje wordt met wat franse kaasjes erbij en natuurlijk wel het toetje (straciatellaijs met oreocupcakes).

Haha, dat heb ik ook vaak. Vanochtend hadden we een eenvoudige brunch en de lunch hebben we overgeslagen, dus wij hadden juist om 17 uur al trek omdat we niet hadden zitten snaaien, op een paar kleine kerstchocolaatjes na. Nu zit ik wel vol. Vanavond laat snij ik misschien om te snakken nog wat sashimi van verse zalm met een glaasje wijn erbij.

Morgen bij mijn ouders voorzie ik wel veel lekkers op tafel overdag, en daar kan ik altijd maar moeilijk vanaf blijven. :drool:

Gisteren bij mijn ouders gourmetten met appelcrumble en hemelse modder toe.

Vandaag bij mijn schoonouders gegeten. 5 gangen wat in de planning stond niet helemaal doorgegaan omdat opa s nachts in het ziekenhuis opgenomen is met hartaanval.

Morgen lekker thuis. Kalkoen cocktail, champignon soep, varkenshaasje met aardappelgratain, bloemkool en sla. En als toetje ijs!

@lonneke1980 wrote:

Vandaag bij mijn schoonouders gegeten. 5 gangen wat in de planning stond niet helemaal doorgegaan omdat opa s nachts in het ziekenhuis opgenomen is met hartaanval.

Morgen lekker thuis. Kalkoen cocktail, champignon soep, varkenshaasje met aardappelgratain, bloemkool en sla. En als toetje ijs!

wat heftig voor opa. :hug:

@meisje1974 wrote:

@lonneke1980 wrote:

wat heftig voor opa. :hug:

Hij heeft zelf mijn schoonmoeder gebeld omdat hij zich niet lekker voelde, had hij al drie weken blijkt achteraf. Hij is gelijk gedotterd maar de komende vijf dagen zijn cruciaal…

Hier gisteren heeft manlief de frietpan aangezet met de kids en ik ben onderweg terug uit Enkhuizen bij mijn moeder aangeschoven voor kip siam van Knorr… Moest even een tafel naar mijn zusje brengen…

Vandaag hadden we vooraf een salade van mango, gallia meloen, piepkleine blokjes jonge kaas, serrano ham en pijnboompitjes op een bedje van rucola met een dressing van creme fraiche, honing, limoen, tijm en koriander en een gedroogde ham chip als garnituur… Hoofdgerecht was stoofperen, haricots verts, witlofsalade, aardappelgratin en gebakken krielen, rollade, kalkoen en konijnenbout… met diverse sausjes (roomchampignon en cranberry oa.) en als nagerecht een chocolade brownie boomstam gevuld met frambozen en slagroom, walnoten ijs, hangop en chocoladechip ijs.

Het was heerlijk, maar natuurlijk weer veel te veel… Het voorgerecht en de hangop waren van mijn hand.

Morgen gaan we gourmetten, een vriendin komt onverwachts, dus ik heb er ook nog kipfilet en 2 ons shoarma uitgehaald… want meestal doen we dat met geklutst ei en pannenkoekenbeslag en vullen manlief en ik onszelf met stokbrood en sla… ik heb viennetta na, want dat was in de aanbieding…

Ik ben gek op koken, maar met kerst wil ik makkelijk. :mrgreen:

Wij hadden vanavond

Vooraf

Mosterdsoep

Daarna

Tagliatelle

haricot verts

Broccoli

Worteltjes

Zalm

Kiprollade

En toetje

Tiramisu

Morgen

Gaan we naar een wokrestaurant :mrgreen:

Mijn ouders hadden vandaag heeerlijk gekookt.

Zalm met komkommer salade met een heerlijke mayosaus waarvan ik echt niet weet wat erin zat.

Ossenstaartsoep

Mijn vaders rundvlees en vissalade

varkenshaas voor mijn moeder en mijzelf en Casper en mijn vader zusje en man tournedos met zalm ala Eetcafe De Krab.

Erbij gebakken aardappeltjes en haricot verts.

Na Saroma toetje met slagroom.

Casper had eigenlijk nergens zin aan behalve een boterham met pasta (tja net ziek geweest) en wat hamrolletjes van de salade en 2 hapjes slagroom. Maar oh wat zaten we weer vol en wat was het lekker. :mrgreen:

Ben erg benieuwd wat we morgen krijgen. Mijn schoonmoeder kan ook aardig koken dus meestal is het daar ook erg naar onze zin al kan niets tippen aan haar eigengemaakte lasagne (ja zelfs de pastabladen maakt ze zelf!) maar dat was haar voor zoveel mensen nu echt teveel werk…(helaas voor ons :angel: ).

vanavond met ons eigen gezinnetje Gegourmet

Sem vondt het vooral erg speciaal,want nu hoefte Papa niet te koken :mrgreen:

Morgen eten we bij mijn schoonfamilie,.wat is nog een verassing

Hier samen met de meiden van 9 en 12 het eten gemaakt: wraps met kip/garnalen/gehakt, veel verse groente. En als toetje een door hun gebakken brownie met ijs en slagroom! Heerlijk van gegeten met ons 7-en…

Verder koekjes, cupcakes en rocky road fudge gegeten bij de koffie, thee, het kaarten etc…erg gezellig! (behalve oudste van 14 die whatsapp belangrijker vond…)

Morgen kerst bij opa en oma met kado’s, en oma zorgt voor het eten: lekker makkelijk. Wij hadden beloofd cheesecake mee te nemen, maar die is helaas mislukt…

Vandaag gebrunched met zijn viertjes bij een hotel in de duinen vlak bij ons huis. De meiden hebben 's avonds nog een vers gebakken broodje en een smoothie op. Wij hebben het bij een smoothie gehouden. Het helpt ook wel mee dat we ons beiden niet helemaal lekker voelen.

Morgen komen vrienden bij ons en ik zet een buffetje op; grote partypan met verschillende lekkernijen (ribbetjes, balletjes gehakt, yakitori spiesjes, mini sate etc), versgebakken zelfgemaakt brood, salades, kaasplankje, gevulde eieren e.d., en voor de kinders kerstpizza’tjes, pannenkoekjes enz. erbij. Als dessert voor de volwassenen zelfgemaakte tiramisu en ijs met kerstversiersels voor de kinders

Gisteren hebben we gewoon heel normaal gegeten (bijna net zoals anders).

Stokbrood met allerlei smeerseltjes (oa. roomkaas, kruidenboter…) en wat salades (oa. tonijnsalade, huzarensalade). Allemaal zelfgemaakt.

Soep

Stoof peertjes

Kip

En vandaag eten we soep, stokbrood en de overgebleven salade’s.