Wat is/was jullie kerstdiner (niet afhaal/restaurant )?

kerstavond noodgedwongen frietjes,

1ste kerstdag mihoen, zelf gemaakt door manlief.

Vandaag geen idee… dat moeten we nog verzinnen, ik heb bedrust :?

Kerstavond hadden we gebakken aardappeltjes, stoofpeertjes, zelfgemaakte appelmoes, snitzel en een sausje

Gisteren een brunch gehad in de dierentuin en daarna bij mijn schoonouders Chinees gegeten

Vandaag gaan we nar mijn ouders en die hebben een koud warm buffetje

Huzarensalade, rollade, zelfgemaakte saté, kippenpootjes, balletjes gehakt

Zalmsalade, zalm, paling, mosselen

Kerstavond niks bijzonders, daar doen we niks aan verder.

Gister bij mijn ouders buffet met salades, vlees, rijst, sausjes, appelcrumbe, pudding etc. Helaas was ik snotverkouden en proef ik helemaal niks, maar mijn ouders kunnen erg lekker koken, dus ik denk dat het heerlijk was :smiley:

Vandaag met de hele schoonfamilie eten, iedereen neemt iets mee.

Er komen hier ondertussen hele lekkere geuren uit de keuken…

Ik ben me enorm aan het inhouden met de toostjes. Trots op mezelf, want ik heb behoorlijk trek ivm brunch om 10 uur en daarna geen lunch.

@Cell wrote:

. ik heb viennetta na, want dat was in de aanbieding…

Was je ook bij de Plus geweest? :mrgreen:

Hier;

gisteren bij ons thuis met mijn familie gegourmet.

Eerst voorgerechtje (pasteitje en garnalencocktail) en voor de jongens soep, broodje knakworst en een ijsje :smiley:

Toen de jongens in bed gelegd en wij gourmetten. :drool:

Als nagerecht keuze uit tiramisu, viennetta en vers fruit.

Vandaag alle restjes opgegeten :angel: Lekker makkelijk :thumbup:

Mijn kerstdiner vandaag was wat in elkaar geflanst. Doordat Noortje ziek was ben ik niet mee gegaan naar mijn schoonouders. Vervolgens had ik niet veel in huis, haha. Uiteindelijk heb ik de broodbakmachine aangezet vanmiddag en een warm broodje met ham, ei en sla gegeten. Smaakte best, maar wel vrij ongezellig in je eentje. :wink:

1ste kerstdag bij mijn ouders.

Voorgerecht: carpaccio

Hoofdgerecht: Kogelbiefstuk met peperroomsaus, gebakken aardappeltjes, salade en stoofpeertjes.

Nagerecht: Een door mijn ouders gemaakte tarte tartin

Vandaag bij schoonouders gegourmet. Nagerecht langevingertaart.

gister hebben we gewokt met zn vijfjes!

1ste kerstdag hadden we een heerlijke brunch laten bezorgen door La Place.

(Zo vol daarvan dat we die avond amper hebben gegeten).

Gister heeft ML. een pizza besteld :lol: en heb ik met de oudste gefondued bij mijn zus.

Zooh, wij hebben gister ook heerlijk gegeten :mrgreen: dus nu mag het menu op internet :slight_smile:

Vooraf een courgettetaart met geitenkaas en italiaanse ham.

Daarna kaassoep met stokbrood en kruidenboters.

Als hoofdgerecht hadden we gepaneerde hamlappen, bulgursalade, spinaziesalade, gevulde paprika’s, vispakketjes en een heerlijke zelfgemaakte champignonsaus :drool: en fruit.

En als toetje warme appeltaart met eigengemaakt kaneelijs en mokkaijs.

Op de fruit uit blik en de champignonsaus waar ik fond voor nodig had na hebben we alles vers gemaakt. En de champignonsaus telt nog wel als zelf gemaakt want daar heb ik nog een uur voor in de keuken gestaan ivm inkoken en alles :roll:

Dinsdag hadden we;

Beenham,

Rollade

Stoofpeertjes

Boontjes

Aardappels

Na, koffieroyaal ijs :drool:

Gister;

Ossenstaartsoep met ossenstaart en ballen

Rollade, broodjes, salade en voor de kids frikandel en hamburgers

Na, vienetta

Ik heb heerlijk gegeten

Dit jaar hoefde ik zelf niet te kokerellen, wat ik niet echt erg vond voor de verandering :slight_smile:

1ste kerstdag waren we uitgenodigd bij iemand thuis die een zelfstandige kok geregeld had die vervolgens een 6 gangen menu met diverse amuses tussendoor. Heel ongedwongen zo heel de dag door een beetje lekkere dingetjes op.

Even kijken of ik het nog allemaal onthouden heb: kiprolletje in spek met pestomayonaise, toastje met wildpate en cranberry (denk ik), zalmmouse met gamba en rucola met frisse dressing, parelhoen met gehaktbrood en rode uien compote, spoom (prosseco met limoenijs), wild zwijn op 2 manieren bereid met spruitjes en pastinaakpuree, geitenkaas lolly met honing en noten en perencompote, glaasje met een appelgoedje/yoghurtmouse en caramel en gebrande noten, creme brullee met een glaasje brandewijn en vruchten en last but not least: brazilliaanse koffie met eigengemaakte chocolade fudge, kerstcake, marcrons.

2de kerstdag hadden we eerst zelf thuis een brunch gedaan en daar had ik dan wel wat voor in de keuken gestaan: brioches, mini quiches lorraine, mini aardeientaartjes, croissants, garnalencocktail, suikerbrood, mini krentenbolletjes etc

Diner 'savonds was bij schoonouders en daar hadden we het volgende: meloen met ham, kippensoep, runderhaas met aardappeltjes, sperziebonenm witlof uit de oven met ham en kaas en champignonsaus.

En als toetje progress of chocoloademousse.

Al bij al, weer veel te veel.

Vandaag soep met brood :stuck_out_tongue: :shock: