Ik zie overal staan Papfles… NU snap ik dat dat een fles is met pap :mrgreen:
Maar… Hebben jullie het dan over rijstebloem of Bambix ofzo?
Ik heb zelf namelijk rijstebloem, maar daar krijgt hij zo’n harde ontlasting van dat hij er echt moeite mee heeft, dus dat weer afgeschaft na 2 weken.
En hoeveel geven/mengen jullie dan op hoeveel cc? Gaat dat dan extra bij de reeds klaargemaakte melkfles in, dus als extra schepjes of in plaats van schepjes Nutrilon?
Hooi,
Hoe oud is je zoontje nu?
Senne krijgt een Papfles (met hoofdletter hihi ) Hij krijgt vaak 's avonds 240 cc water met 8 scheppen flesvoeding en 3 eetlepels bambix omdat hij anders niet doorslaapt. Weet niet meer precies vanaf welke leeftijd je bambix mag geven.
Aha dus jullie gebruiken Bambix. Hij is nu bijna 3 maanden en erg hongerig. Krijgt ook Forte.
Bedankt voor je berichtje
Toen Bram wat jonger was deed ik dat ook gewoon met rijsterbloem.
Wat grappig, harde ontlasting. Toen ik ermee begon, ging ie van 1 poepluier naar 3 poepluiers. Tegenovergesteld dus.
@Theemuts wrote:
Aha dus jullie gebruiken Bambix. Hij is nu bijna 3 maanden en erg hongerig. Krijgt ook Forte.
Bedankt voor je berichtje
Bambix mag je pas vanaf 7 maanden geven he in verband met de gluten
En de verstopping door de rijstebloem kan kloppen, rijst werkt namelijk ‘verstoppend’
Er is toch ook bambix vanaf 4 maanden? Of hebben we verkeerd gekeken?
Rijstebloem is officieel ook pas vanaf 4 maanden, maar vroeger begonnen ze daar al met 6 weken mee…
Verder willen we nog geen fruit gaan geven ofzo, liefst iets wat door de melk kan om zo min mogelijk zn darmen te irriteren, maar dat hij geen honger meer heeft, want dat is ook zielig
Ooh rijstebloem mag dus ook pas met vier maanden?
Ik dacht dat het drie maanden was.
Hier ook een hongerige baby :? .
Hij krijgt nu al een liter per dag Friso Extra.
Ik wordt er soms moedeloos van .
Zal blij zijn als hij straks bijvoeding mag hebben.
Verder is Nure heel rustig en vaak wel tevreden :inlove: .
Hij wil alleen altijd voeding en komt dan ook vaak te vroeg zodat we weer moeten rekken omdat hij ook niet over die liter per dag mag komen.
Pfff…Lastig hoor…
@Theemuts wrote:
Er is toch ook bambix vanaf 4 maanden? Of hebben we verkeerd gekeken?
Rijstebloem is officieel ook pas vanaf 4 maanden, maar vroeger begonnen ze daar al met 6 weken mee…
Verder willen we nog geen fruit gaan geven ofzo, liefst iets wat door de melk kan om zo min mogelijk zn darmen te irriteren, maar dat hij geen honger meer heeft, want dat is ook zielig
Nee, bambix is echte pap en rijstebloem is Nutrix
Als het goed is zit er een fijnere variant van de rijstebloem door de voeding voor hongerige baby’s…
Vroeger werd het ook al eerder gegeven hoor…
Bambix pap is idd voor na de 6/7 maanden ivm de gluten, dat zou ik echt niet eerder geven…
Hier is een papfles… 180 water met 3 scheppen ( bij similac is 2 schepjes friso/nutrilon 1 schep similac) en dan 1 1/3e voedingsschep rijstebloem.
dit komt volgens mij overeen met een flinke eetlepel… doe ik meer dan drinkt ze de fles niet leeg en een papspeen kan ze niet mee overweg…
hoii
hier is een papfles
210cc met 7 scheppen voeding en 2 eetlepels rijste bloem dit doe ik al vanaf 3 maanden de rijste bloem heb ik langzaam op gebouwdnaar 2 scheppe
@miranda433 wrote:
hoii
hier is een papfles
210cc met 7 scheppen voeding en 2 eetlepels rijste bloem dit doe ik al vanaf 3 maanden de rijste bloem heb ik langzaam op gebouwdnaar 2 scheppe
Neem je dan afgestreken lepels of gewoon een schep met de lepel dat er ook een kop opzit? :think:
Bedankt voor alle reacties! :lol:
strijk de lepelniet af zit idd een kopje op
ok dank je wel!
ojaaaaaaa
nog niet de vanielle geven he… beter omdat nog niet te doen… moet zeggen dat als lindsay harde poep kreeg ik ff 10 cc extra water erbij deed
veel suc6!!!
groetjess
Mijn dochter is 7 maanden en 2 weekjes oud.
Ik heb een week of 3 geleden (bambix fijne granen 6 maanden ) uit een bordje geprobeerd dat was geen suc6.
Daar ben ik dan ook mee gestopt.
Toen ben ik wat gaan rond neuzen en zag dat je ook een papfles van bambix kunt maken.
Vrijdag ben ik daar mee begonnen.
Ik doe 200cc opvolgmelk van similac en daarbij 3 scheppen bambix ( uit een papspeen ).
Mijn dochter kreeg hier helemaal niets uit.
Heb ik maar een normaal flesje gemaakt.
Maar vandaag heb ik er 2 scheppen bambix in gedaan en elke x raakt ie verstopt. ( dus dochterlief weer huilen omdat er geen melk meer uitkomt ).
En de laatste 60cc is het zo dik dat ze er helemaal niets meer uit krijgt.
Terwijl ze niet lang over de fles doet.
Nu lees ik bij jullie dat jullie 5 a 7 scheppen erin doen.
Nu vraag ik me toch af of ik iets fout doe ??
Gr,
Mandy
Wij gebruiken hier een 3-standenspeen en dan op stand 3. Verder hebben we de goede nachtpap van Bambix, die hoef je alleen maar aan te maken met water.
Gewone Bambix die je moet aanmaken met gewone melk is een stuk dikker.
Met Rijstebloem ging hij hier ook steeds verstoppen.
Succes!
gewoon het gaatje in de speen wat groter maken :mrgreen:
Van de 3 standenspeen wil onze dame niet drinken nog geen slokje.
Ze zal de melk er daar wel raar vinden uitkomen omdat het een streepje is.
Maar ik zal het gaatje indd wel eens wat groter maken en kijken hoe het morgenvroeg gaat.
Die van ons wilde ook steeds niet drinken als er een grotere speen kwam, maar gewon volhouden. Steeds opnieuw aanbieden en op een gegeven dag neemt ze hem wel
Maar een papfles.
Onze dochter groeit eet slaapt goed.
Huilt nooit van de honger of wordt nooit snachts wakker.
Moet ik die papfles dan wel geven ?
Of moet je een papfles geven op een bepaalde leeftijd ?