Wat is precies Papfles?

Een papfles is helemaal niet nodig hoor. Ze kunnen sowieso prima met alleen melk tot 6 maanden. Sommige mensen vinden pap vies en zullen dat hun kind sowieso nooit gaan geven, dus het is meer wat je zelf wilt…

Papfles van Bambix ik ben er maar van afgestapt.

De speen groter maken was opzich wel een suc6 maar ze verslikte zich constant en weigerde na ong 100cc heel de tijd de fles…

Dan maar een papfles van Nutrix.

Ik geef trouwens nog 3 flessen opvolgmelk waarvan dan 2 papflessen.

Of eens een x de laatste fles avondpapje van bambix kant en klaar of pyama papje ook kant en klaar voor de afwisseling.

Mag je wel 2 papflessen geven ??

Geen idee of t mag, maar ik zou dan liever 2 melkflessen geven en 1 papfles, omdat ik zeker weet dat in die melk alle vitamine en bouwstoffen zitten die ze nodig hebben :thumbup:

ik geef elke ochtend en als laatste fles een papfles van 180cc+3 scheppen similac en 3 scheppen bambix(gebruik daarvoor ook het schepje dat in de pot van similac zit) en gebruik de 3 standenspeen van avent.

en in de middag krijgt ze nog een fles opvolgmelk.

dus in totaal 3 flessen opvolgmelk waarvan 2 met bambix erdoor.

het gaat hier prima en het cb hoor ik er ook niet over,maar het advies daarover is denk ik per cb verschillend :think:

gewoon lekker je eigen gevoel volgen denk ik maar zo…

ik doe s’morgens een papfles 180 cc melk + 3 flinke theelepels buikjespap van nestle en die krijgt floris ook als hij naar bed gaat s’avonds.daartussen 2 flessen van 210 + 7 schepjes melk.

in buikjespap zitten granen (die ze niet zouden mogen hebben) :wink: maar hij doet het er meer dan uitstekend op :thumbup: ook zitten er pruimen in de ontlasting weer zachter maken.ik vind het een topproduct…

@Mellie wrote:

Nee, bambix is echte pap en rijstebloem is Nutrix :wink:

Rijstebloem is geen Nutrix meer, maar heet nu Bambix Rijstebloem. Zie site van Nutrilon.

Nutrix wordt Bambix rijstebloem

Al tientallen jaren rekenen moeders op Nutrix rijstebloem van Nutricia. Maar let op: in de winkel vind je nu geen Nutrix meer, maar Bambix rijstebloem! Bambix rijstebloem bevat dezelfde vertrouwde milde receptuur die je gewend bent van Nutricia. Bambix rijstebloem is verkrijgbaar in een naturel en een vanille variant.

Hi Merel,

Krijg jij die buikjespap dik. Ik doe wat op de verpakking wordt aangegeven maar met 3 eetlepels blijft de pap aan de dunne kant en wordt het een kliederboel om deze uit een lepeltje te geven. Ik heb het ook geprobeerd om het dan in een fles te geven maar daar raakt ie weer van verstopt. Hoe doe jij dat dan… Groetjes

Melinda krijgt hier elke morgen heerlijk een papfles :mrgreen:

180 cc plus 6 schepjes en 3 1/2 maatschepje bambix en ze vind het heerlijk :smiley:

@City wrote:

Hi Merel,

Krijg jij die buikjespap dik. Ik doe wat op de verpakking wordt aangegeven maar met 3 eetlepels blijft de pap aan de dunne kant en wordt het een kliederboel om deze uit een lepeltje te geven. Ik heb het ook geprobeerd om het dan in een fles te geven maar daar raakt ie weer van verstopt. Hoe doe jij dat dan… Groetjes

jeetje dat is al weer zolang geleden voor me :lol: ik heb geen idee meer hoe ik het deed maar dik was het wel hoor. sorry hier heb je niks aan…

Bedantk voor je reactie, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik maak 150cc opvolgmelk met 3 eetlepels pap maar zelfs met 4 eetlepels blijft het waterig het is net of je melk met wat korreltjes uit een lepel geeft. Ik begrijp niet wat ik dan fout doe.

@City wrote:

Bedantk voor je reactie, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik maak 150cc opvolgmelk met 3 eetlepels pap maar zelfs met 4 eetlepels blijft het waterig het is net of je melk met wat korreltjes uit een lepel geeft. Ik begrijp niet wat ik dan fout doe.

wacht ik herinner me het ineens weer een beetje :doh: ik gaf het altijd met een lepeltje en maakte het zelf dan zo dik als ik dacht dat het wel kon dus ik hield me niet aan de hoeveelheid die op het pak stond.

Oke bedankt. Ik had al 4 eetlepels op 150cc gedaan in plaats van 3 zoals werd aangeven en deze bleef dun. Maar ik ga wel ff testen met hoeveel eetlepels deze wel dikker wordt… Anders begrijp ik het ook niet.