wat is nu een leuk poppenhuis?

De titel zegt het al, ben op zoek naar een leuk poppenhuis, van hout.

Ik heb er een aantal gezien. Die van Eichhorn vind ik leuk, maar is ie niet een beetje groot :shifty:



Bij Bol zag ik er nog één, wat minder traditioneel…



Belangrijk: goed neer te zetten, goed open zodat er makkelijk mee gespeeld kan worden.



Wie heeft de tip?

heb je een handige opa??

Mijn vader heeft zelf 1 gemaakt :inlove:

Look a like pipo wagen

nope…helaas

een pipo poppenhuis :inlove:

Luna heeft deze







geloof van karwei ofzo :think:

Die heb ik gezien ja, leuk! Maar ik vind hem niet open genoeg, want dan weet ik het wel…

Hij moet makkelijk zijn om in te spelen

G en ik hebben ook een poppenhuis gemaakt, van hout.

Zo leuk om te bedenken!

Ik moet m alleen nog beschilderen. En het is wel erg groot, het staat in de woonkamer. Ach, het is een leuk meubelstuk :mrgreen:

Jewel, foto?!

Hier ook een heel groot zelfgemaakt poppenhuis. Superleuk!



Die van Eichhorn zou ik niet doen. Die hebben we hier ook gehad maar dat zit echt niet stevig in elkaar. Sluit allemaal niet mooi aan enzo.

Aaah dank Danielle… handige tip.



Zelf maken gaat niet lukken, ben totaal niet handig met hout…

hema heeft er afentoe eentje die ik helemaal geweldig vind… is een grachtenpand :lol:

Vind hem dus helemaal leuk, maar kan mijn jongens er echt niet warm voor krijgen… zelfs niet als ik zeg dat er ook playmobil ridders in kunnen slapen :mrgreen:

ik kan op internet niet echt een duidelijk beeld krijgen hoe die van de hema eruit ziet…

morgen na t werk even langsfietsen… :slight_smile:

Edit beheer: commerciele link verwijderd.

Leuk!

weet niet of ze hem altijd hebben hoor bij de hema… zie hem afentoe voorbij komen in de folder… dan is die dus in de aanbieding :stuck_out_tongue:

Heb hem 1 keer in de winkel zien staan in het voorbij gaan, dus nog niet gekeken naar de speelbaarheid van het geheel, maar vind hem zo leuk als grachtenpand.

Volgens mij is hij nu in de aanbieding bij HEMA, voor 25 euro

Elise heeft t poppenhuis van Mini baby born

groot en van karton maar wordt al 3 jaar fanatiek gebruikt



Ze heeft met sinterklaas er 1 bij gekregen van hout eikhorn

maar dat ding moeten we eerst geheel vastlijmen want zo in elkaar zetten werkt nie echt…

was even sneupen op de site van HEMA maar zie daar nu alleen een nogal roze meisjes poppenhuis… dat is niet die ik bedoel in elk geval. En daar zou ik de jongens hier ZEEEEEEKER niet mee aan het spelen krijgen



waarom moeten zelfs die dingen al ROZE??? waarom kunnen dingen niet neutraal/blank hout blijven?! Ken ook meisjes genoeg die niet alles roze willen…

Anique heeft dit poppenhuis :inlove:

Het dak (zijn 2 platen) kan er ook helemaal af :wink:

Ik vind het huis van Playmobik helemaal geweldig!

Ik zou ook voor playmobil gaan, maar ja ik ben een enorme fan van playmobil en zo’n houten huis heeft ook wel wat hoor, maar misschien niet zolang houdbaar.

Sharon is nu bijna 9 en vraagt nog steeds om playmobil, dat is eigenlijk het enige waar ze nog mee speelt.

Je kunt ook MP afstruinen, staan ook wel zelfgemaakte op.

Ik heb vroeger ook een 2e hands poppenhuis gekregen, daar sliepen heel wat playmobiel familie’s in (dan was het een flat, of weeshuis) of 1 rijke familie. En ik had nog een kleiner poppenhuis dat was meestal de boerderij.

Maar gewoon van hout, niet van playmobiel zelf en ze zijn nog steeds heel.



MamaMarije, ff op pag. 1 kijken, bij het 1e berichtje van Suuus, daar zie je het pakhuis 8) .