Klinkt idd erg veel, maar Fenna drinkt helemaal niet veel.
Lijkt me ook heel slecht voor zijn tanden, de hele dag die zoete dingen binnen bereik. Maar wellicht heeft ie nog geen tanden…
Jawel hoor, Keano heeft wel tandjes…Nog wel kleintjes maar ze zijn er wel al! Goed poetsen dus…Gewoon kleine hoeveelheid diksap doen , zodat ze er net een smaakje aan hebben
Bedoel je met vieze luiers poep luiers of plas luiers :think:
@Karin1981 wrote:
Bedoel je met vieze luiers poep luiers of plas luiers :think:
Ja ik bedoel dat ie er dan helemaal onder zit, met ontlasting…kleertjes enz alles!
@miralaan wrote:
Vanavond had ik Keano verschoond, zet hem terug in de box, kijk nog geen 2 min. later weer, broek nat van voren en achter tegen de rug op! (en dat terwijl er in de pamper amper ontlasting zit) Weer gewassen en opnieuw schone kleertjes aan, nog geen 10 min. later weer :shock:
Lenn heeft dit ook gehad, die waterachtige poep. Ik weet echt precÃes wat je bedoelt!!
Hier kwam het écht door de diksap, maakte niet uit welke smaak, maar het ergst was met diksap waar appel en of peer in zat!
Nog steeds heeft ie het, in mindere mate, als hij bijv een hele rijpe peer eet of een flinke appel.
Ik zou water proberen aan te bieden of roosvicee, dat gebruikte ik hier en toen was het over.
Isabel is ook een ‘natnek’ zoals we dat hier noemen. Ik ben toen vaste drink tijden in gaan stellen en de hoeveelheden drinken gaan verlagen. Voor haar gevoel kreeg ze nog steeds drinken, de hoeveelheid merkte ze niet eens!
Ook die luiers komen me bekend voor! Komt door de appelsap in de diksap, deze laxeert gigantisch! Dus misschien moet je wat meer gaan variëren met andere smaken.
Diksap kan idd heel laxerend werken
Oke, dus ik moet van dat diksap af…Ga ik morgenvroeg gelijk roosvicee halen :thumbup: Verschillende soorten hebben we wel, maar dan stap ik wel over…Hopen dat dat het dan is
Vandaag 4 flesjes gehad van 100cc…dus dat gaat tot nu toe goed. (zolang het flesje maar uit zicht is) En van de 4 ook 1 water…Gelukkig doet ie daar niet moeilijk over, dus gauw overstappen…
roosvisee kan ook laxerend werken :shifty: :lol: bij mijn zoontje in elk geval
Hier dus limonade siroop zonder glucosefructosestroop. Dat is het bestandsdeel dat zo laxeerd.
@Smurf78 wrote:
roosvisee kan ook laxerend werken :shifty: :lol: bij mijn zoontje in elk geval
Hier dus limonade siroop zonder glucosefructosestroop. Dat is het bestandsdeel dat zo laxeerd.
En waar haal je dat? :mrgreen:
Mijn dochter is iets ouder dan jouw zoon (ze is van 9 juli). Ze krijgt ook pap en 2 flessen melk, de laatste fles moeten we eigenlijk gaan afbouwen, maar dan moet ze eerst maar wat beter gaan eten. Daarnaast drinkt ze ook wat diksap bij haar fruithap en 's middags, maar meestal is dat nog geen 200 cc op een dag. Water hoeft ze niet. Zulke vieze luiers heeft ze ook gehad, maar ik denk dat dat kwam door de antibiotica die ze kreeg voor haar oorontsteking. Als ik haar diksap in een flesje geef drinkt ze veel meer dan wanneer ik het in een tuitbeker doe(ik heb er een van Nuby, met een platte speen, gewone anti lek tuitbeker snapt ze niet)
@Liesbeth wrote:
Mijn dochter is iets ouder dan jouw zoon (ze is van 9 juli). Ze krijgt ook pap en 2 flessen melk, de laatste fles moeten we eigenlijk gaan afbouwen, maar dan moet ze eerst maar wat beter gaan eten. Daarnaast drinkt ze ook wat diksap bij haar fruithap en 's middags, maar meestal is dat nog geen 200 cc op een dag. Water hoeft ze niet. Zulke vieze luiers heeft ze ook gehad, maar ik denk dat dat kwam door de antibiotica die ze kreeg voor haar oorontsteking. Als ik haar diksap in een flesje geef drinkt ze veel meer dan wanneer ik het in een tuitbeker doe(ik heb er een van Nuby, met een platte speen, gewone anti lek tuitbeker snapt ze niet)
Keano wil niet uit een tuitbeker drinken, heb hier nu wel al 6 verschillende bekers in huis liggen maar meneer drinkt alleen maar uit flesjes…Daarom doen we er nu ook minder in , zodat hij minder gaat drinken. En pak hem tussendoor ook even af (wel met protest natuurlijk) Moeten we nu al afbouwen dan met die flessen? Ik dacht dat het wel tot 1 jaar kan met dit…Ze gaan ja ook t/m 1 jaar in die pakken… :think: Denk niet dat Keano nu al zonder kan :eh:
Dat is echt veel wat hij aan diksap krijgt.
Maar nu al naar 4 keer 100cc is al goed afgebouwd.
Hier gebruiken we helemaal geen fles meer.
's Morgens bij de boterham 150cc melk in een tuitbeker.
's Middags hetzelfde.
Na het slaapje fruithapje of 100-150cc diksap in een tuitbeker met een koekje.
En bij het avondeten ook een beker diksap van 150cc.
@miralaan wrote:
@Smurf78 wrote:roosvisee kan ook laxerend werken :shifty: :lol: bij mijn zoontje in elk geval
En waar haal je dat? :mrgreen:
Bij de C1000, burg limonade. Zit overigens wel appel in, dus zou eerst checken of hij niet op de appel reageert anders schiet je er nog weinig mee op :mrgreen:
En zou sowieso heel weinig gebruiken nog want het is natuurlijk zoete bende
Goed trouwens dat je al zo bent afgebouwd :thumbup:
T.ygo is bijna 9 mnd maar krijgt naast 3 flessen, 200gr fruit, een boterham en zijn groentehap (ong 150gr) slechts 100cc diksap :think:
T.ygo is ook bekend met een verwijding van zijn nieren, maar drinkt eigenlijk sinds zijn geboorte relatief weinig.
Hij vraagt er niet om en ik bied het ook niet aan. Misschien is het ook gewenning?
Wellicht kun je hem gewoon hooguit 2 keer een flesje aanbieden. Zeg maar tussen ontbijt en lunch en weer in de middag tussen lunch en avondeten :think: Zou hij de rest dan missen naast zijn flessen?
Waarschijnlijk probeer je dit al hoor…maar denk alleen maar met je mee :-*
In diksap zit ook geen glucosefructosestroop en in bepaalde soorten zit ook geen appel. Dan ben je dus direct van beide ‘problemen’ af.
Bij Burg ligt het volgens mij heel erg aan wat je hebt…? Zij hebben diksap, gewone siroop, suikervrije siroop (met zoetstoffen, wat dat betreft dus nog slechter), enz. Goed kijken wat je neemt daarvan dus.
kijk das mooi
Ik drink zelf ook vaak diksap, kan niet goed tegen suiker (en ook niet tegen dingen als glucosefructosestroop).
Als ik een betere camera heb dan zal ik Keano even filmen als hij zijn flesje in aantocht ziet komen :lol: Dan gaat ie helemaal tekeer en word ie wild van : hebbe hebbe hebbe…
Maar nu ik het flesje uit zicht heb gaat het ook al een stuk beter dan wanneer hij op tafel staat ofzo. :roll:
Drinken jullie kindjes dan ook zo een flesje leeg binnen enkele minuten? Hier zonder probleem…(en ik weet ook wel dat een kindje nog geen stop heeft, maar dat heeft ie met eten wel hoor. Handje ervoor en wil niet meer. Maar met drinken NOOIT) Misschien is hij wel een grootverbruiker :silenced: met zijn 11 kilo en 77 cm voor een 9,5 mnd oude baby…
Oh , Keano is wakker…ff heen…
Jinthe reageert ook overenthousiast op de fles, maar volgens mij niet zoals Keano. :mrgreen: Maar als je nog wilt dat ze eet, kun je hem voor de zekerheid beter nog even uit het zicht houden. De fles is hier over het algemeen ook zo leeg, als er tenminste melk of diksap in zit, water gaat veel trager.
Jinthe is ook geen kleintje, qua lengte is ze in verhouding wat langer dan Keano, qua gewicht lichter, ik denk wel dat ze doordat ze wat groter zijn ietsje meer nodig hebben…maar niet dubbel zoveel. :mrgreen: