Mijn zoontje Keano drinkt vrij veel overdag! Ik vraag me af wat normaal is voor die kleintjes wat ze mogen hebben…Keano drinkt al gauw zo’n 5 a 6 flessen diksap weg op een dag, dat is dan 150cc per keer! Dus zit ie op zo’n 750 a 900 cc per dag en dan nog zijn flesvoeding 2 keer 180cc .
Is dat niet wat veel? :think:
Keano heeft elke dag wel 1 of 2 of 3 keer overdag een heel vieze luier en daardoor ook zijn kleertjes er helemaal onder. Zijn ontlasting is dan heel weinig maar lijkt net of het meer waterig is…
Nu heeft gebleken dat Keano te grote nieren heeft. Zou hier verband mee kunnen zijn? Omdat hij vrij veel drinkt…Kan ik hiervoor de kinderarts bellen, we staan toch met hem nog onder controle. Daarbij is Keano ook met zijn 9,5 maand nog elke nacht wakker…Huilen…Wie weet is het niet voor niks! Op deze leeftijd mogen ze toch wel eens doorslapen, ik weet ook wel dat sommige kindjes er langere tijd over doen, maar ik kan het doorslapen hier nog op 2 handen tellen…
Ben er nu na tig weken toch wel eens flauw van , blijf zo aan het wassen!
Ik dacht , laat ik hier eerst maar eens vragen. Bellen kan ik altijd morgen nog doen. Misschien zijn er meer die hiermee hebben gezeten of die dit bekend klinkt…
Groetjes Miranda
Hmm ik vind het wel veel eigenlijk :oops: ivan drinkt denk ik net 250 cc weg per dag Plus nog 3x 120 cc melk.
Ik zou toch voor je eigen gemoedsrust bellen morgen :hug:
vind wel dat hij veel drinkt maar vind ook dat hij weinig eet
het cb vertelde mij met 10 maanden ofzo dat ze nog zeker 500cc melk moesten hebben
dus misschien dat hij daarom zoveel drinkt?
Ik vind het wel veel. Neemt ie met minder geen genoegen? Jinthe drinkt namelijk ook bijna alles wat je haar aanbiedt, maar als je minder aanbiedt, drinkt ze gewoon minder.
Als je twijfelt, zou ik gewoon de kinderarts even bellen.
@Angel & Luna wrote:
vind wel dat hij veel drinkt maar vind ook dat hij weinig eet
het cb vertelde mij met 10 maanden ofzo dat ze nog zeker 500cc melk moesten hebben
Keano begint de dag met een bord pap, tussen de middag broodje met flesvoeding, warm eten s’avonds en laatste fles rond 19.30 uur…Het cb vond dit goed! Dus 360 cc flesvoeding en 150 cc pap.
@Nienke123 wrote:
Ik vind het wel veel. Neemt ie met minder geen genoegen? Jinthe drinkt namelijk ook bijna alles wat je haar aanbiedt, maar als je minder aanbiedt, drinkt ze gewoon minder.
Als je twijfelt, zou ik gewoon de kinderarts even bellen.
JA kan het proberen, als zijn fles binnen handbereik is dan zuigt ie er steeds aan . Ook al is die leeg!
Misschien is die combinatie wel niet passend maar ik zat er eens over te denken. Veel drinken, paar keer per dag vieze luier, nachtbraker, en te grote nieren…Wie weet gis ik wel helemaal verkeerd, maar soms dan weet ik het ook niet meer!
@miralaan wrote:
@Angel & Luna wrote:vind wel dat hij veel drinkt maar vind ook dat hij weinig eet
Keano begint de dag met een bord pap, tussen de middag broodje met flesvoeding, warm eten s’avonds en laatste fles rond 19.30 uur…Het cb vond dit goed! Dus 360 cc flesvoeding en 150 cc pap.
oh ja dan zit je idd wel over die 500cc
zat te denken… mijn oma heeft paar jaar geleden een vergrootte bijnier gehad en die dronk toen extreem veel… dus zou het idd navragen (weet alleen eigenlijk niet of het echt in verband stond met elkaar…)
JA ga ik ook doen morgen…Maar de vraag is nu: gewoon de kinderarts bellen of de arts die Keano onderzocht heeft op zijn grote nieren of gewoon huisarts eerst…
de kinderarts gewoon
Vind het ook wel erg veel hoor.
Maar denk ook wel dat je het makkelijk zelf in de hand kunt houden.
Hier beginnen wij ook met een bordje pap, kwartiertje later krijgt ze diksap een fles van 200cc die laat ik haar niet helemaal opdrinken. Neem ik na een tijdje weer weg. Bij de boterham komt ie weer terug. Dan is ie op.
Na het slaapje nog wat drinken 200cc, en daar drinkt ze een paar slokjes van en dan de rest bij het eten. En daarna geen drinken meer.
En dan voor het slapen gaan nog een fles melk.
Maar als ik de hele dag drinken zou laten slingeren/aanbieden zou hier misschien ook wel zoveel op gaan.
Volgens mij is normaal gesproken 1 liter maximum.
Ik zou het echt even aan een arts vragen!
Jinthe krijgt 's ochtends een deel van haar fles als pap en de rest van de fles als fles (in totaal 210cc water + 7 schepjes melkpoeder), in de loop van de ochtend krijgt ze vaak iets van 100cc water of diksap, dan tussen de middag bij haar brood een fles van 180cc water en 6 schepjes melkpoeder, 's middags een flesje van iets van 150cc water of diksap en dan 's avonds voordat ze naar bed gaat een fles van 210cc water + 7 schepjes melkpoeder. Geen idee wat ze zou doen als er heel de dag drinken binnen handbereik zou staan…als een fles binnen ongeveer een uur niet leeg is, dan gaat ie weg en dan krijgt ze op het volgende moment (of als ik de indruk heb dat ze dorst heeft) weer opnieuw wat.
JA , ik snap wel dat als ik hele dag aanbied dat ie doordrinkt, maar hier is een flesje van 150cc diksap binnen 2 a 3 minuten leeg en kan met gemak een 2de flesje binnen werken! Daardoor mijn vraag of er toch niet iets verkeerd zit…Keano komt me zo dorstig voor de hele dag of hoe zeg je dat :think: Maar met de melkfles doet ie niet zo snel hoor :roll:
kindje van vrienden dronk ook zoveel … diksap en andere sapjes.
Als ze water neerzetten liet ze het mooi staan. Tja hoeveel dorst had ze dus eigenlijk? Niet echt superveel. Ze vond gewoon diksap erg lekker!
Misschien dat dat voor jouw kleine ook zo is?
En voor wat betreft de dunne/waterige luiers/ontlasting… diksap is vaak met appel erin en veel appel etc kan laxerend werken.
Ook al geef ik hem water, dan nog drinkt hij hem leeg…
Hier hebben we diksap peer/perzik en roodfruit…
Appel variant staat bij mijn ouders, dus dat krijgt ie eens per week!
Vraag morgen gewoon even wat de hoeveelheid mag zijn voor zo’n kleintje en als hij teveel heeft op een dag, dan maar afbouwen!
Zal de fles uit zicht laten dan…
Hier ook een kindje wat onwijs veel drinkt. Nu is L.R. wel inmiddels een stukje ouder dan die van jou, maar rond die leeftijd dronk hij ook zoveel. Hij krijgt nu iets van 6 rietjebekers van Nuby, geen idee hoeveel dat is, maar het is behoorlijk wat. Desondanks eet hij wel nog veel.
Hij staat ook onder controle van de ka. Maar de ka heeft daar nooit wat over gezegd.
@Debbie & Lana wrote:
Hier ook een kindje wat onwijs veel drinkt. Nu is L.R. wel inmiddels een stukje ouder dan die van jou, maar rond die leeftijd dronk hij ook zoveel. Hij krijgt nu iets van 6 rietjebekers van Nuby, geen idee hoeveel dat is, maar het is behoorlijk wat. Desondanks eet hij wel nog veel.
Hij staat ook onder controle van de ka. Maar de ka heeft daar nooit wat over gezegd.
Maar jij hebt niet van die vieze luiers dan?
Dit heeft ie nou al zoveel weken, en van zijn tandjes lijkt me toch sterk… :think:
Yep, hij verbruikt rustig 9 luiers per dag.
Ik poets zijn tandjes inmiddels 2x per dag. Ik zal wel moeten omdat hij ook nog medicatie erbij gebruikt.
L.R. heeft overigens geen diaree. Want als hij veel drinkt en daarbij ook nog diaree heeft, dan moet je wel eventjes naar de ha gaan.
L.R. heeft gewoon heel veel dorst. Of het nu aangelengde siroop is, of gewoon lauwe thee of melk. Alles klokt hij naar binnen. Heb nu overigens wel vaste tijden hoor, dat hij mag drinken. Vind 6 bekers per dag toch echt wel genoeg.
Dat vind ik juist zo raar er aan, want het ene moment heeft ie normale ontlasting en even daarna zo’n rare vieze luier…Het wisseld af zeg maar!
Vanavond had ik Keano verschoond, zet hem terug in de box, kijk nog geen 2 min. later weer, broek nat van voren en achter tegen de rug op! (en dat terwijl er in de pamper amper ontlasting zit) Weer gewassen en opnieuw schone kleertjes aan, nog geen 10 min. later weer :shock:
Maar op een andere dag is het in de ochtend, of begin vd middag…
Heb vanmorgen even gebeld en gaan nu eerst even enkele dagen aankijken met minder drinken! Vandaag heeft Keano 4x 100 cc diksap gehad. Dus das netjes :thumbup: Alleen vanaaf wel weer helemaal eronder, maar goed, het heeft even tijd nodig natuurlijk …