Owww het klopt voor het overgrote deel Diana… Az is dus ook leeuw… alleen staat er 1 zin tussen die ZOOOOO NIET klopt :silenced:
Maarre, vertel ik maar niet want hij leest mee…
Ow hier: kun je ascendant berekenen…
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/ascendant.htm
Ik ben tweeling ascendant boogschutter…
Kan me er helemaal NIET in vinden :think: :
Boogschutter-ascendant ben je gericht op de buitenwereld en maak je een eerlijke, vriendelijke en idealistische indruk. Je houdt ervan je horizon te verbreden door reizen of kennis te vergaren.
In wezen ben je een zoeker, iemand die altijd op zoek is naar een nieuw doel om na te kunnen jagen, en de jacht op dat doel schenkt je vaak meer bevrediging dan wanneer je het beoogde uiteindelijk hebt bereikt. Op dat moment is de glans er al bijna af en kijk je alweer om je heen op zoek naar de volgende uitdaging.
Het kan soms heel moeilijk zijn de kloof tussen wat is en wat zou kùnnen zijn te verdragen. In een intiemere relatie kun je geneigd zijn tot een voortdurend heen en weer zwenken tussen de drang naar vrijheid en de behoefte aan gebondenheid en innerlijk blijf je eigenlijk altijd een vrijgezel.
Andere mensen zijn niet altijd gediend van je soms tamelijk moraliserende manier van iets verkondigen (bij voorkeur De Waarheid…).
Behalve de laatste 2 zinnen :mrgreen: dat herken ik wel.. voor de rest klopt geen enkele zin.. :(
Een Weegschaal-ascendant maakt een vriendelijke en diplomatieke indruk. Deze tactische gaven maken je tot een geliefd bemiddelaar, maar kunnen er ook voor zorgen dat je conflicten koste wat het kost wilt vermijden.
Tot actie komen vergt veel overleg en pas daarna kom je op grond van een zo eerlijk mogelijke beoordeling van de situatie in een weloverwogen actie.
Alle verschillende mogelijkheden worden dus eerst tegen elkaar afgewogen, en dit kan het uiteindelijke in actie komen dan ook flink in de weg zitten. Vandaar de reputatie van Weegschaal om eeuwig te aarzelen en te twijfelen. Daar komt nog bij dat deze ascendant bijzonder gericht is op de ander, wat het ook al niet makkelijker maakt om tot een eigen besluit te komen.
Je bent erg gesteld op gezelschap en je zou er moeite mee kunnen hebben alleen te leven.
:think: klopt deels wel volgens mij.
Wel een mooi karakter eigenschap ascendant Diaan… (tjee zeg, wat een vage zin weer)
De Steenbok is een praktisch ingesteld persoon. Voor hem telt eigenlijk alleen de werkelijkheid. Het ongrijpbare, fantasie of jezelf mooier voordoen dan je bent - het interesseert hem niet of weinig. Het is voor hem van belang dat zaken zin of nut hebben. Hij is geïnteresseerd in tastbare resultaten.
Eenmaal volwassen, hecht hij veel waarde aan status en aan de resultaten die zijn werk opleveren. Om zijn ambities te verwezenlijken werkt hij hard. Alhoewel hij ieder het zijne gunt, staat het hem tegen als een ander zaken in de schoot geworpen krijgt.
Doordat hij het leven zeer serieus neemt, legt ditzelfde leven een zware druk op hem. Hij heeft een apart gevoel voor humor, waarmee hij zijn eigen ernst wat kan afzwakken: hij is vaak zelf het slachtoffer van zijn eigen grappen.
Hmm ik herken mezelf er wel een beetje in. Ik ben wel resultaatgericht, en irriteer me aan storingen. En dat van het tegenstaan als anderen iets in de schoot geworpen krijgen, dat klopt ook wel een beetje, al kan ik het iemand ook wel weer heel erg gunnen.
Die aparte humor moet ik eens aan mijn lief vragen.
Mijn hubbie is een Ram en heeft ook als ascendant Ram.
Mijn meissie is een waterman en heeft als ascendant Leeuw.
Ik dus boogschutter en als ascendant zoals eerder gezegd Tweelingen.
@Ziet wrote:
andere site:
De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken maagd zijn:
ordelijk zorgvuldig dienstbaar
correct ijverig nuchter
helder kritisch kleinzielig
preuts degelijk zakelijk
De maagd is een behulpzaam mens. Het geeft de maagd een prettig gevoel als hij/zij anderen kan helpen. Ook als de maagd zijn/haar eigen belangen daarvoor opzij moet zetten, is hij/zij bereid zich voor andere mensen in te zetten. Mensen zullen het fijn vinden als een maagd iets voor ze doet, want wat de maagd doet dat doet hij/zij goed. De maagd houdt niet van half werk. De maagd is vooral een kei in het aanbrengen van structuur. Ook begrijpt hij/zij structuren heel snel en beschikt over een bijzonder goed analytisch vermogen. In een ongestructureerde of wanordelijke omgeving zal de maagd zich niet thuis voelen.
De maagd heeft een kritische instelling. Dit kan er wel eens toe leiden dat hij/zij andere mensen bekritiseert, omdat ze niet aan zijn/haar kwaliteitseisen voldoen. Toch zal de maagd moeten leren accepteren, dat niet iedereen zo'n perfectionistische instelling heeft. De maagd neemt meer tijd om zijn/haar zaken op orde te brengen dan andere mensen, hetgeen veelal resulteert in een hoger kwaliteitsniveau. Dit is een gave waar de maagd zeker zijn/haar voordeel mee kan doen. Als de maagd zich teveel aan kritiek overgeeft, zou dat wel eens kunnen leiden tot frustraties en gevoelens van ongenoegen.
De maagd houdt zowel van intellectuele als praktische uitdagingen. Nadat de maagd de structuur van iets begrepen heeft, duikt hij/zij meestal vrij snel in de details. Ook als hij/zij praktische zaken aanpakt, heeft de maagd bijzonder veel oog voor details. Omdat de maagd zulke hoge kwaliteitseisen aan zichzelf stelt, zijn de resultaten vaak goed. Door de kritische instelling zal hij/zij er zelf echter niet zo snel tevreden mee zijn. De maagd zou eens iemand anders moeten vragen, wat hij/zij ervan vindt en dan ook moeten vertrouwen op zijn/haar oordeel.
:oops: duidelijk een maagd hier :mrgreen: !!
alleen kleinzielig en preuts :thumbdown:
Hier ook tweeling ascendant is maagd :mrgreen: klopt als een bus :shock: :lol:
@prinsjeJason wrote:
Een Weegschaal-ascendant maakt een vriendelijke en diplomatieke indruk. Deze tactische gaven maken je tot een geliefd bemiddelaar, maar kunnen er ook voor zorgen dat je conflicten koste wat het kost wilt vermijden.
Tot actie komen vergt veel overleg en pas daarna kom je op grond van een zo eerlijk mogelijke beoordeling van de situatie in een weloverwogen actie.
Alle verschillende mogelijkheden worden dus eerst tegen elkaar afgewogen, en dit kan het uiteindelijke in actie komen dan ook flink in de weg zitten. Vandaar de reputatie van Weegschaal om eeuwig te aarzelen en te twijfelen. Daar komt nog bij dat deze ascendant bijzonder gericht is op de ander, wat het ook al niet makkelijker maakt om tot een eigen besluit te komen.
Je bent erg gesteld op gezelschap en je zou er moeite mee kunnen hebben alleen te leven.
:think: klopt deels wel volgens mij.
Is mijn ascendant ook, dus waterman met weegschaal ascendant.
Bij mij manifesteert het weegschaal aspect zich in het feit dat ik pas keuzes maak met de deadline in zicht, of beter gezegdl de deadline over een minuut. Met als gevolg keihard werken dan ineens.
Mijn lief is maagd. En beste vriend en vriendin ook.
Ik heb het idee dat de maagd het ‘chaotische’ (in de zin van geen structuur nodig om te functioneren) van de waterman bewondert. Aangemoedigd door de bewondering kan de waterman zich daarin dan helemaal laten gaan. En lacht de maagd uit om zijn/haar gedoetjes. Maar vindt het tegelijk fijn dat er iemand is die de boel in het gareel houdt (zolang het niet opdringering wordt), en houdt ook van de heerlijke analyses van de maagd. Dit leidt blijkbaar tot een spannend samenzijn.
Kijken jullie ook bij elke kans op zwangerschap naar het eventuele sterrenbeeld van het eventuele kind? Ik wel! Doe mij maar een maagd of weegschaal kind (waterman-weegschaal = paaaarty!). Maar helaas valt er niks te kiezen (in mijn geval).
Hmmm onze dochter is stier en haar ascendant is kreeft (de zorgzame maar niet alles in een keer) hoop niet dat ze alles daarvan mee krijgt weet niet of ik daar blij van wordt :roll:
@ICL wrote:
Jeutje Ziet, ben je nou echt ruim 2 uur bezig geweest om dat allemaal uit te zoeken?? (Tja, boogschutter zeker… dingen tot het naadje willen uitzoeken :mrgreen: Pas je op dat je niet te vroeg conclusies trek?) Ben dus zelf net zo…
:mrgreen:
heb ook nog een half uurtje gesport tussendoor
maar ja,
als ik eenmaal ergens wat over wil weten, dan wil ik het ook goed weten ook.
en ik kan het dus niet uitstaan dat het niet te onderzoeken is! :snooty:
@Ziet wrote:
andere site:
De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken maagd zijn:
ordelijk zorgvuldig dienstbaar
correct ijverig nuchter
helder kritisch kleinzielig
preuts degelijk zakelijk
De maagd is een behulpzaam mens. Het geeft de maagd een prettig gevoel als hij/zij anderen kan helpen. Ook als de maagd zijn/haar eigen belangen daarvoor opzij moet zetten, is hij/zij bereid zich voor andere mensen in te zetten. Mensen zullen het fijn vinden als een maagd iets voor ze doet, want wat de maagd doet dat doet hij/zij goed. De maagd houdt niet van half werk. De maagd is vooral een kei in het aanbrengen van structuur. Ook begrijpt hij/zij structuren heel snel en beschikt over een bijzonder goed analytisch vermogen. In een ongestructureerde of wanordelijke omgeving zal de maagd zich niet thuis voelen.
De maagd heeft een kritische instelling. Dit kan er wel eens toe leiden dat hij/zij andere mensen bekritiseert, omdat ze niet aan zijn/haar kwaliteitseisen voldoen. Toch zal de maagd moeten leren accepteren, dat niet iedereen zo'n perfectionistische instelling heeft. De maagd neemt meer tijd om zijn/haar zaken op orde te brengen dan andere mensen, hetgeen veelal resulteert in een hoger kwaliteitsniveau. Dit is een gave waar de maagd zeker zijn/haar voordeel mee kan doen. Als de maagd zich teveel aan kritiek overgeeft, zou dat wel eens kunnen leiden tot frustraties en gevoelens van ongenoegen.
De maagd houdt zowel van intellectuele als praktische uitdagingen. Nadat de maagd de structuur van iets begrepen heeft, duikt hij/zij meestal vrij snel in de details. Ook als hij/zij praktische zaken aanpakt, heeft de maagd bijzonder veel oog voor details. Omdat de maagd zulke hoge kwaliteitseisen aan zichzelf stelt, zijn de resultaten vaak goed. Door de kritische instelling zal hij/zij er zelf echter niet zo snel tevreden mee zijn. De maagd zou eens iemand anders moeten vragen, wat hij/zij ervan vindt en dan ook moeten vertrouwen op zijn/haar oordeel.
yep... ik ben meer een maagd dan een boogschutster :mrgreen:
Nu snap ik waarom ik zo gek word als mijn vriend altijd zegt dat komt wel maak je niet druk.En als hij te laat is of als hij het kind te lang op laat blijven.
En waarom ik er niet tegen kan als er iets niet staat waar het hoort maar op een andere plek !!!
O daarom houdt mijn steenbokje het met mij uit … zijn ascendant is een tweelingen :mrgreen:
Staat er al een beschrijving van de weegschaal tussen? :think:
Dat verhaal van de maagd klopt gewoon precies he…Rich zat ook al hard te knikken toen ik het voorlas. :mrgreen:
@renzosmam wrote:
@Peetje wrote:Ik ben een ram…mijn ascedant is ook ram… :roll:oei :mrgreen:
8)
:-*
Precies… :mrgreen:
Ik ben waterman
Ik ben boogschutter met ascendant weegschaal.
Man is kreeft met ascedant schorpioen (wat klopt als een bus)
Zoon is schorpioen met ascedant kreeft
Dochter is boogschutter met ascedant schorpioen.
Goh, we hebben schorpioenen en kreefden in huis, ik val een beetje uit de boot :mrgreen:
De Steenbok is een praktisch ingesteld persoon. Voor hem telt eigenlijk alleen de werkelijkheid. Het ongrijpbare, fantasie of jezelf mooier voordoen dan je bent - het interesseert hem niet of weinig. Het is voor hem van belang dat zaken zin of nut hebben. Hij is geïnteresseerd in tastbare resultaten.
Eenmaal volwassen, hecht hij veel waarde aan status en aan de resultaten die zijn werk opleveren. Om zijn ambities te verwezenlijken werkt hij hard. Alhoewel hij ieder het zijne gunt, staat het hem tegen als een ander zaken in de schoot geworpen krijgt.
Doordat hij het leven zeer serieus neemt, legt ditzelfde leven een zware druk op hem. Hij heeft een apart gevoel voor humor, waarmee hij zijn eigen ernst wat kan afzwakken: hij is vaak zelf het slachtoffer van zijn eigen grappen.
klopt niet erg geloof ik :?