Wat is jouw mooiste (mama-) moment van de dag?

Hihi… Ik heb ook ontzettend veel verschillende geluksmomentjes, maar

eentje kwam meteen in mij op toen ik dit topic las… :smiley:



Van de zomer zaten mijn moppie en ik samen een kop koffie te drinken

in de tuin, terwijl onze 4 banjers iets verderop in het gras aan het

ravotten waren. En een lol dat ze hadden. :lol: Dit doen ze wel vaker,

maar op de een of andere manier was het gewoon echt even heel

anders. Heel speciaal. :inlove: Echt een gevoel van intens geluk overviel

ons alletwee…Zucht



Ik ben een gelukkig mens. :inlove: En een dankbaar mens. :wink:

met stip op nummer 1: als ik bij haar ga kijken voor ik zelf naar bed ga.

Ik kan uuuuuren kijken naar mijn slapende poppetje dan. Zo heerlijk in dromenland en op weg naar een nieuwe dag. Ik voel me dan zoo gelukkig, en vooral de laatste tijd, nu ik minder goed in mijn vel zit, kan ik daar zo geemotioneerd van raken. Intens geniet ik dan van dat mooie meisje.

smorgens als ik haar kamertje binnnen kom lopen en een lachend meisje

hoor zeggen mogge mama!

(en dan heel snel erachteraan lesje(flesje))



EN



savonds voor ze naar bed gaat hebben we samen een boekje gelezen en til ik haar op en dan pakt ze me gezicht vast en geeft ze een hele dikke zoen :inlove: :inlove:



of als ze lekker samen met papa aant spelen is dan krijg ik gewoon de vlinders in me buik!! :inlove: :mrgreen:

Ik vind het half uurtje na het eten en voor het naar bed gaan heerlijk. Dan zijn ze voldaan en moe van de dag, dan hebben ze eerst een kleine opleving van 10 minuten waarin er gestoeid moet worden, maar dat gaat dan al snel over in op elkaar hangen en knuffelen. Heerlijk om te zien en om te doen. :inlove:

Hier als ze net wakker geworden is s’morgen’s dan is het een big smile en als ik vrij ben krijgt ze lekker de fles bij ons op bed en dan is het lachen geblazen zo heerlijk dat je daar van kan genieten!!



En ook als haar papa thuis komt zeg ik daar komt papa al aan en kijkt ze naar de deur en als hij dan binnenkomt krijgt hij ook een brede lach heerlijk en zo kan ik nog wel ff door gaan hahaha

@Romi82 wrote:

's-Ochtends als ik haar hoor en als ik dan naast haar bedje sta dat ze naar me lacht en blij is als ik haar uit haar bedje haal. :inlove:




helemaal mee eens!

Mijn mooiste mamamoment van vandaag was Chris die in een volle dokterswachtkamer tegen mij zei: “Mama jij bent mooi, ik hou van jou” :inlove:



En idd 's avonds voor het slapen gaan naar mijn slapende kroost kijken…kan niets tegenop :inlove:

Nicolai ziet heel vaak (verbazingwekkend) als ik nieuwe kleren aan heb, of een ketting of zelfs waneer ik mijn nagels gelakt heb!!!



dan komt hij naar me toe en zegt



“oooh mama jij mooi!” (wijst dan ook nog naar desbetreffend ding wat mama mooi maakt :D)



helemaal :inlove: :inlove:



en als hij lekker in de ochtend naar ons bed komt en heerlijk tegen ons aan komt knuffelen en echt je helemaal vastpakt voor een dikke knuffel. :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

in de ochtend als ik hem hoor brabbelen en kieren :inlove:

Vervolgens loop ik naar zijn bedje en krijg ik een mega mooie glimlach van oor tot oor en het hele lijfje dat uit vrolijkheid mee doet :inlove: :inlove:

Hier een paar favoriete momentjes per dag…


  1. 's morgens als ik Tycho uit bed haal en hij dan tegen me aan hangt.

    Zijn armpjes om me heen en zijn hoofdje op mijn schouder.


  2. Als ik terugkom van mijn werk en Tycho lacht als hij me weer zite.


  3. 's avonds nog een flesje melk geven. Tycho tegen me aan en daarna zo moe zijn dat hij met zijn hoofdje tegen me aanvalt :inlove: :inlove: :inlove:



    Wat ben ik toch ongelooflijk rijk dat ik dit mee mag maken!!!

Als ik thuis kom…die oogjes die naar mij opkijken en zoooo blij zijn mij te zien…in koor…mamaaaaaaaaaaa…heerlijk :inlove:

Topmomentjes:


  • Als ze superenthousiast zijn me te zien als ik thuiskom van mijn werk
  • op het schoolplein als ik ze uit school haal en ze niet verwachten dat ik er ben die middag (verwachten naar oma, papa of nso te gaan)
  • 's morgens als ik beneden bezig ben en de kinderen komen lekker slaapdronken met me knuffelen
  • 's avonds als ze naar bed gaan en ik met ze (voor)lees, waarna ik een speciale mamakus geef.

's morgens als zij wakker wordt en ik haar kamertje in kom om haar uit bed te halen… dan die heerlijke blauwe oogjes die stralen samen met haar mooiste glimlach…

en dan iets later het geluid dat haar grote broer wakker is en die dan heerlijk bij ons in bed komt liggen…

in het weekend liggen we dan lekker met zijn 4tjes in bed te stoeien en knuffelen :inlove:



's avonds als we ze in bed leggen… zij heerlijk tevreden ligt wachten op het kusje … en hij als hij zegt… “ik hou van jullie poepescheetje”



en dan het moment als wij naar bed gaan… we kijken dan of ze nog lekker onder de dekens liggen… dan het rustige ademhalen en de rust die ze uitstralen :inlove: als dat goed is, kan ik ook lekker slapen…

Als Lenn een knuffelaanvalletje heeft :inlove: dan komt ie voor mn neus, pakt hij me bij mijn wangen en zegt ie “oooh mama, ooooh mama” en duwt ie zijn gezichtje tegen het mijne of in mn nek en krijg ik kusjes en vervolgens 2 armpjes om mijn nek en een dikke knuffel… zucht dan vreet ik hem op hoor, de schat!

Een ultiem (dankbaar!) mama-moment!

samen eendjes voeren! :slight_smile: alleen zijn de eenden nu agresiever… ze krijgen minder brood natuurlijk met dit weer! anders ging zij rustig stukjes scheuren en oooh geweldig om te zien hoe ze zit te teuten tegen die eenden, om ze vervolgens als het brood allemal op is, ze aan de kant staat te wijzen dat ze het water in moeten… zem zem zem zem :slight_smile: heeeeerlijk! vooral als ze ook nog op de hurkjes naast me komt zitten gezellig tegen mij gaat teuten! :oops: :oops: :oops:



nu is ze dus bang voro de eenden omdat ze haar het brood al uit de handen trekken :shock: brutale aap=eenden!

Mijn mooiste mama-moment is als ik naar bed ga en bij mijn slapende kids ga kijken en Mik in zijn oor fluister dat ik van hem houd en hij in zijn slaap ja knikt :inlove:



De ochtend als Mik bij mij in bed kruipt en zegt: goedemorgen lieve schat.



De ochtend dat ik mijn dochter uit bed haal en ze breed glimlacht en de 1 op 1 momenten die ik met haar heb.

toch wel mooi om te lezen, dat meer mensen enorm genieten van het kijk/onderstop moment van de kids voor ze zelf gaan slapen. :smiley: ik vond mezelf altijd zon emo-doos als ik daar ooit helemaal ontroerd van kan raken :inlove:

OJa, nog eentje…



Als ik de kinderen ophaal van het kdv…die blik, zo verrast, zo blij, zo intens gelukkig omdat JIJ daar staat.



Heerlijk toch :inlove:

Er zijn meerdere momenten.



Als ik wakker wordt en Bas uit zijn bedje haal krijgt ik een heerlijk lach en een dikke kus! :inlove:



En het leukste vind ik toch wel als ik hem de avondfles geeft, zo heerlijk tevreden geluid als hij aan het drinken is. Als hij klaar is krijg ik een kus, nestelt zich tegen me aan en doet zijn oogjes dicht en valt in slaap. Ik kan wel uuuuuren blijven zitten en luisteren hoe hij tegen me aan ligt te slapen :inlove: :inlove: Als ik snachts wakker word ga ik altijd even kijken en blijf altijd even luisteren.

HIer ook het ophalen en dan maaaamaaaaaa - zowel van Lasse als ook van Nena.



Als ze slapen :inlove:



En als ik tegen Lasse zeg I love you en hij terug zegt I love you too :inlove:



En als Nena bij me in bed slaapt rol ze met haar rug tegen mijn borsten/buik en nestelt zich zo in - heerlijk.