Wat is jouw mooiste (mama-) moment van de dag?

Mijn mooiste (mama-) moment van de dag is toch wel in de avond. Niet vanwege de rust die na het slapen gaan van mijn zoon volgt, maar het moment waarop ik zijn tevreden lijfje in bed leg en hij me vraagt of ik een liedje op de piano wil spelen. En wanneer ik dat doe, ik het stil hoor worden in zijn kamer, en hij heerlijk tevreden en rustig in slaap is gevallen, met zijn 3 favoriete knuffels in zijn armen geklemd, op de muziek die ik uit onze piano heb getoverd. :inlove:



(ik heb overigens een ‘silent piano’ die boven staat, en niet beneden, niet dat mijn zoons bedje in de woonkamer staat :lol: )



Wat is jouw mooiste moment van de dag?

ik heb wel altijd een hele lieve huisdieren moment:

's avonds na het eten is het hier zo dat ik dan met Indy ga wandelen. Als we weer zijn dan komt ze daarna even lekker bij je kroelen.

Geeft ze kopjes (net een kat haha) en het liefst rolt ze dan lekker tegen je aan.



Of als we langere tijd weg zijn geweest: dan pak ik snel de riem en laat dr plassen. Komt ze meteen na het plassen helemaal blij naar je toe gerent om even een knuffel of een aai te komen halen.



Zo, mijn huisdier momentje :oops: :oops:

De ochtend, als ergens tussen kwart voor 7 en half 8 dat heerlijke warme jongenslijfje naast me in bed komt liggen. Heerlijk, hij pakt zijn duimpje nestelt zich tegen mij aan en we gaan samen liggen kroelen. Na 10 minuutjes doet hij het zelfde bij papa als die ook nog in bed ligt :inlove:



natas

Ik heb 2 lievelingsmomenten:



'smorgensvroeg als het tijd is om op te staan en ik eigenlijk nog niet wil, dan hoor ik mijn kleine moppie geluidjes maken en dan spring ik met gemak m’n bed uit en dan haar stralende lach als ik haar kamer binnenkom,soms trappelen van plezier, heeeeeeeerlijk!



M’n andere lievelingsmoment is er 1 van mezelf: als ik 'savonds in bed lig, en voel dat ik in slaap ga vallen, mmmmmm erg lekker vind ik dat :zzz:

Als ik 's avonds Jim naar bed breng en we samen in bed een boekje gaan lezen en als de lamp uitgaat hij altijd standaard zegt mama knuffelen. En als ik hem dan vertel dat ik van hem houd zegt ie ook altijd dat ie van mij houdt (al weet ie vast niet wat het betekent, ik smelt steeds weer!).

de ochtend (alhoewel ik totaal geen ochtend mens ben en de wekker altijd het liefste door het raam smijt :oops: :oops: )

maar dan ga ik Luna wakker maken die mijn ochtendhumeur nog verder verpest :angel: doordat ze zich omdraait ipv zegt ja jippie opstaan en naar school :lol: 8) en de deken weer terug over haar heen trekt en boos gaat doen dat ze wakker moet worden :inlove: (het heeft ook wel weer wat opzich hoor :wink:) ben altijd minimaal een half uur bezig haar uit bed te krijgen :smiley: (en 's avonds ook ongeveer weer een half uur om d’r in bed te krijgen hahahahaha)



en dan loop ik Odin zijn kamer binnen en dan is mijn ochtend weer helemaal goed :inlove:

die geeft altijd zo’n lieve lach in de ochtend :inlove: :inlove: die zegt nog niet ma rot op ik wil slapen maar gaat gewoon heel lief liggen lachen naar mij en strekt z’n armpjes uit dat hij opgepakt wil worden :inlove: :thumbup:

Hier met stip op 1… nadat Ruud de hele riedel heeft afgedraait met naar bed brengen, ga ik ze altijd nog even een knuffel brengen.

Aniek zegt altijd “ik kan echt niet slapen zonder mijn tukkie en een kusje van jou mama” :inlove: En Peter zegt altijd met een kushandje “welterusten mama, veel plezier met slapen en dromen straks…” :inlove: Miesie krijgt een aai over zijn bolletje en dan zegt hij “da-da” en zwaait me in t gezicht met zijn handje en dan gaat die duim erin en is t goed…



Heeeeeeeeeerlijk.



op de 2e plek staat Peter met zijn ochtend zon… die word wakker, jumped uit bed en komt dan al ogenwrijvend naar me toe en zegt alleen maar “goejemogge mama, Knuffelllll…” :inlove:

S,morgens vroeg als Melinda wakker word en ik haar lief hoor brabbelen in haar slaapkamer.



Als ik smorgens haar kamertje binnenkom wordt ik altijd getrakteerd op een hele grote mooie glimlach :inlove:







S,avonds als Melinda in haar kamer nog een beetje warme melk krijgt dan zie je haar gewoon wegdoezelen :inlove:

Als ik mijn man in de weer zie met onze zoon… :inlove: tijdstip maakt me dan niet eens uit. Vanmorgen bv ook, Casper werd wakker, ik was het nog niet helemaal (dat duurt tot 10.00 :lol: ) en ik dacht dat mijn man al weg was ivm cursus. Dus hoppa mezelf uit bed geslingert en komt hij net naar boven lopen met de fles voor Casper! :thumbup: Soms denk ik dan wel eens dat er iets bestaat ala papa-intuitie want hij had echt geen babyfoon beneden en zoonlief sliep nog toen hij uit bed kwam. 8)

nu…



met nog 1/3 fles te gaan valt ze in slaap tegen mijn schouder…

Mama wacht nog steeds op een boertje! :doh:

's morgens vroeg als ik mijn mannetje hoor brabbelen en ik hem ophaal krijg ik een grote glimlach. En dan heerlijk zijn flesje leegdrinken bij ons in bed. :inlove:



en 's avonds heerlijk in slaap vallen in mijn armen tijdens de laatste fles , handjes voor zijn ogen :inlove: :inlove: :inlove:

:oops:



Als ze tussen de middag tevreden in bed liggen, ik een uurtje voor mezelf heb, en ze rond 3 uur wakker worden.

Daarna thee met een koekje of fruit, zo burgelijk maar oh zo gezellig!

  1. 's ochtends als ik Stan uit bed haal… Dan krijg ik zo’n lach en is hij zo blij en dan word ik zoooooo verliefd… ALWEER!




  2. Elke keer als we van boven naar beneden lopen en ik heb hem op de arm, dan kijkt hij me soms aan en dan kijk ik hem aan en dan begint hij heel lief te lachen of hij doet z’n mond open en dan krijg ik een hele dikke kus!




  3. Ik geef hem nog lekker de avondfles terwijl hij in mijn armen ligt. En dat vind ik zoooooo heerlijk…! :inlove: :inlove:







    Ooooooooohhhh ik zit hier op mijn werk en word helemaal emo…

Ik heb mijn geluksmomentje altijd 's middags, als ik op het schoolplein sta…

Zodra de klas van mijn dochter naar buiten komt zeilen, en mijn en haar blik kruisen, en ik zie hoe ze begint te schitterend en vervolgens grijnzend op me af komt stormen en in mijn armen springt… Heerlijk!!! :inlove:

100% als ik bij ze ga kijken voordat ik zelf ga slapen. :inlove: Dan kan ik altijd helemaal gelukkig worden als ze lekker in hun bedje liggen te slapen, tussen de ene dag en de andere in, onbezorgd (dat hoop ik) en onwetend van alle moeilijke dingen die er ook zijn in de wereld.



Ik kan gewoon uren kijken naar mijn slapende kinderen en dan ben ik blij, tevreden en gelukkig. :wink:

@Kay30 wrote:

100% als ik bij ze ga kijken voordat ik zelf ga slapen. :inlove: Dan kan ik altijd helemaal gelukkig worden als ze lekker in hun bedje liggen te slapen, tussen de ene dag en de andere in, onbezorgd (dat hoop ik) en onwetend van alle moeilijke dingen die er ook zijn in de wereld.



Ik kan gewoon uren kijken naar mijn slapende kinderen en dan ben ik blij, tevreden en gelukkig. :wink:




same here :inlove:

Mooi is dat hè, dat kindjes je soms zo gelukkig kunnen maken/laten voelen. En dat zonder dat ze het zelf weten…







Zo byzonder allemaal… :inlove:

Vooral dat moment tussen 00:00 uur en 23:59 :smiley: …echt, de hele dag is een aaneenschakeling van gelukzaligheid. :inlove:

Het geknuffel, gebabbel, de bedankjes, kusjes, lachjes. het genieten van een bad, de lach als ze een zwierige jukr aandoet of als Lila de hamster uit de kooi mag halen. Of dat Lila het konijn andijvie geeft; dat gezichtje, het uit het niets naar me toe komen met de woorden dat ze een knuffel wil(len), dat Kiki zegt dat ze me gemist heeft of dat het eten lekker is, of als Lila lief aan het spelen is naar me kijkt en vervolgens naar me toekomt en “lief” zegt… :inlove: Ach ja, ik ben nu eenmaal een gelukkig mens en heb het idee dat mn meisjes ook heel gelukkig zijn…

's-Ochtends als ik haar hoor en als ik dan naast haar bedje sta dat ze naar me lacht en blij is als ik haar uit haar bedje haal. :inlove:

Wat een heerlijke momentjes allemaal :inlove: